kwikvergiftiging

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
Foetsie

kwikvergiftiging

Berichtdoor Foetsie » Wo 25 Sep 2013 19:40

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwikvergiftiging
deze link lijkt wel heel erg veel op de ziekte van LYME

en dan het stukje over die vissen:

en om niet meer witte tonijn te consumeren dan 170 gram per week, en van alle andere vis en schelpdieren niet meer dan 340 gram per week.[24] Na een heroverweging in 2006 van de risico's en voordelen van visconsumptie kwam men tot de conclusie dat voor volwassenen de voordelen van een of twee porties vis per week de risico's overtreffen, zelfs (met uitzondering van een paar vissoorten) voor vrouwen die de leeftijd hebben om kinderen te krijgen en dat het weren van visconsumptie zou kunnen leiden tot significante toename van coronaire hartziekte, sterfte en suboptimale neurale ontwikkeling in kinderen.

Dat wij allemaal aan de vis moeten komt zeker door die sterke vislobby.

Ze zullen wel denken: "Liever vergiftigde consumenten, dan arme vissers".

Tulipano

Re: kwikvergiftiging

Berichtdoor Tulipano » Do 26 Sep 2013 11:48

Hoi Foetsie

Men kan op verschillende manieren blootgesteld worden aan kwik:
De consumptie van vis [4] is verreweg de belangrijkste bron van blootstelling aan kwik van mensen, hoewel planten en vee ook kwik kunnen bevatten door bioaccumulatie van kwik uit de bodem, water of atmosfeer en door biomagnificatie: het eten van andere kwik bevattende organismen.[5]
Door het inademen van vervuilde lucht.[6]
Door het eten van voedsel dat residuen van een kwikproces bevat zoals maisstroop die veel fructose bevat.[7]
Door het vrijkomen van kwikdamp uit kwikamalgaam in tandvullingen.[8]
Door onoordeelkundig gebruik van kwik of door het verwijderen van kwik of kwikbevattende objecten als afval, zoals bijvoorbeeld gebroken barometers, of oude TL- en spaarlampen.[9]

Kwik en veel van zijn verbindingen, vooral organokwikverbindingen, kunnen ook geabsorbeerd worden door direct contact met blote, of in sommige gevallen (zoals dimethylkwik) onvoldoende beschermde huid.

Het is best uitzonderlijk dat op Wikipedia wordt vermeld dat amalgaam in tandvullingen kwikdamp kunnen veroorzaken, evenals de fructose uit maisstroop dat tegenwoordig als zoetmiddel in talrijke voedingsproducten en drankjes wordt gestopt. Maar ik mis de vaccins; in sommigen daarvan zit/zat ook kwik.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Do 26 Sep 2013 17:49

Hallo Tylipan,

Het verbaasde mij eigenlijk ook wel dat iemand in wiki hier toch een vrij uitgebreid stukje heeft geschreven.

Over de vaccins schrijft wiki:
Ethylkwik is een afbraakproduct van de antibacteriologische middel ethylmercurithiosalicylaat, dat gebruikt werd als een plaatselijk ontsmettingsmiddel en als het conserveringsmiddel thiomersal in vaccins. Haar eigenschappen zijn niet zo extensief bestudeerd als die van methylkwik. Het wordt makkelijker en sneller uit het bloed verwijderd, met een halveringstijd 7 tot 10 dagen, en het kan veel sneller gemetaboliseerd worden dan methylkwik. Het heeft waarschijnlijk niet de mogelijkheid om de bloed-hersenbarrière te doorbreken, maar maakt gebruik van eenvoudige diffusie om in de hersenen binnen te dringen. Andere blootstellingen aan organisch kwik omvatten fenylkwikacetaat en fenylkwiknitraat. Dezen werden binnenshuis gebruikt om hun anti-schimmeleigenschap, maar werden in 1990 verboden vanwege hun toxiciteit.

En dan: Het heeft waarschijnlijk niet de mogelijkheid om de bloed-hersenbarriere te doorbreken.
Dan zie ik vooral het woordje "waarschijnlijk" staan, en dus is deze stelling onzeker.

Verder op las ik nog dat het ook nog werd gebruikt in tandpasta's ( helemaal te gek voor woorden)!!!

Nog een quote:
Acrodynie is een type kwikvergiftiging in kinderen gekarakteriseerd door pijn en een paarse verkleuring van de handen en voeten

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 26 Sep 2013 18:34

Hoi Foetsie,

Jij leest een stuk nauwkeuriger dan ik. Het was mij ontgaan. Wel lees ik dan dit zinnetje nog:

Er is geen wetenschappelijk bewijs voor de mening dat het kwik in vaccins autisme veroorzaakt.

Misschien is er geen wetenschappelijk bewijs omdat men er nooit serieus wetenschappelijk onderzoek naar heeft gedaan.

joorn

Berichtdoor joorn » Do 26 Sep 2013 19:18

Foetsie , je schreef ; de link lijkt wel heel veel op lyme

Ja dat is zo en dat valt allemaal onder dezelfde noemer;

Chronische neuro-intoxicatie, waarvan ziekte van lyme ook een is.
Kwik is neurotoxisch en de borreliabacterie is de meest ergste in zn soort.
Dus lyme is ook een aan neurotoxinen gemedieerde ziekte

Lees nog eens mijn topic lyme en neurotoxinen

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Wo 2 Okt 2013 20:03

Voor Tulipano,

Ja, er zal wel geen degelijk goed en voldoende onderzoek naar gedaan zijn.
Daar lijkt het i.i.g. wel op.

Voor Joorn,

Ik dacht altijd al dat ik een bloedvergiftiging heb gehad en nu nog steeds wel een beetje. (ik zie nog steeds grijs en grouw)

En ik vroeg mij ook steeds maar af hoe ik aan zo'n bloedvergiftiging kon komen.
Maar dus is o.a. die borrelia daar dus de boosdoener van.
Maar dan denk ik: hoe kan het toch dat zo'n klein beestje zoveel gif afgeeft in het lichaam?
(ik had 3 dagen 40 koorts)

En dan ook zo plotseling, want ik werd plotseling in een mum van tijd ernstig ziek. (ik dacht toen zelf n.l. al aan een bloedvergiftiging), maar zoiets durf je bijna niet hardop te zeggen, hoewel ik dat wel gedaan heb hoor. maar ja, je krijgt geen gehoor als je zoiets durft te zeggen bij de arts.

PS Joorn,
Ik ben op zoek geweest naar je topic, kan het niet vinden.

WouterB

Berichtdoor WouterB » Do 3 Okt 2013 20:44

Beste Foetsie,

Ik heb toch al de naam, hier is de link: viewtopic.php?f=22&t=7175

Gek dat Joorn dat er zelf niet even bijzet, kleine moeite en niet echt ingewikkeld.

Zit je weer voor zo'n probleem, klik op het profiel van de poster. Klik dan op 'alle berichten weergeven'. Dat kan, zoals in dit geval, meerder pagina's betreffen, maar je moet het onderwerp tegen komen.

Groetjes, Wouter

joorn

Berichtdoor joorn » Do 3 Okt 2013 21:23

viewtopic.php?f=22&t=7175

Ik dacht dat het topic wat zichtbaarder was ,excuus.
Wat bedoel je precies met een bloedvergiftiging Foetsie?
Je schreef; En dan ook zo plotseling, want ik werd plotseling in een mum van tijd ernstig ziek.Ja dat kan , je kan in korte tijd ernstig ziek worden door de borrelia, die dan meestal getriggerd wordt om tot actie over te gaan. Dat kan van alles zijn. Een ander ziekte die je doormaakt, of stress of een ander belasting in je lichaam waardoor "het vat overloopt "en net dat duwtje geeft om de borrelia te activeren.

Een regel uit mijn topic;

Nach gezielter antibiotischer Therapie kommt es zu massivem Bakterienzerfall.

Die daraus resultierenden toxischen Metabolite überschwemmen den geschwächten Organismus.

Simpele uitleg;
Na een antibioticakuur ontstaat er een soort explosie van bacterieel afvalproducten. Wij mensen met een slecht immuunsysteem zijn meestal niet meer in staat deze bacterieele afvalproducten te verwerken en daarom wordt het opgeslagen in de cellen, onbereikbaar voor wat voor middel dan ook.
En je celdeling gaat gewoon door dus de gifstoffen vermenigvuldigen zich door je hele lijf, in welk orgaan dan ook.
Toxisch betekent giftig.

http://www.biotoxin.info/

Ziekte symptomen door toxinen, dus verschijnselen die je kan krijgen als je ziekte van lyme hebt zijn oa;

• Vermoeidheid• zwakte• acne• kramp• ongewone pijn• hoofdpijn• lichtgevoeligheid• Rode ogen • wazig zien• Tearing• Hoest• kortademigheid• buikpijn• diarree• gewrichtspijn• ochtendstijfheid
• problemen met het geheugen• gebrek aan focus /concentratie • woordvindproblemen• vergeetachtigheid • angst en verwarring• desoriëntatie en dwalen ,naar verkeerde plaatsen gaan• gevoeligheid van de huid• stemmingswisselingen • verandering van eetlust • temperatuurschommelingen• dorst
• vaak plassen• statische schokken• gevoelloosheid• tintelingen• duizeligheid
• metaalachtige smaak.

Wat denk je verder van; dwalen,verhoogde hartslag, verhoogde lichaamstemperatuur, zweetaanvallen slecht zien, slecht horen, slecht slapen, veel slapen, angsten.........
Dergelijke verschijnselen worden door reguliere artsen vaak aangezien voor traumatische psychische stoornissen.

Helaas..............reguliere artsen hebben echt geen enkel idee wat neuro -intoxicatie inhoudt en wat dit met een mens kan doen.

Ook hier moeten we zelf op zoek gaan naar de werkelijke achtergrond van deze ernstige verschijnselen.

Het leven biedt ons vele mogelijkheden om te genezen maar we moeten ze wel willen zien.

Reguliere artsen kennen het fenomeen ; sub klinische vergiftiging niet en dus; zit het tussen je oren .
Sub- klinisch wil zeggen; een stapeling van stoffen die ziekmakend zijn.
Ieder ziektebeeld is te behandelen als je de oorzaak weet .
Reguliere artsen weten de oorzaak vaak niet omdat zij het niet kunnen vinden in het bloed, maar daar zit het ook niet !

Gelukkig zijn er in ons land vele goede natuurgeneeskundigen die met behulp van bio- energetische meetapparatuur en resonantie precies vast kunnen stellen waar en waardoor de problemen zijn ontstaan om zo een adequate behandeling in te kunnen zetten. Deze technologie zal een steeds grotere rol gaan spelen in de moderne geneeskunde.
Ik maak vaak het onderscheid in reguliere en niet- reguliere onderzoeksmethoden; Wat regulier vast gesteld kan worden, is meestal te genezen , maar wat niet regulier vast gesteld kan worden ook. Dit wordt echter als niet wetenschappelijk van tafel geschoven.
Bio energetische meetsystemen kunnen narigheid traceren die je regulier NIET vast kan stellen , maar als je bovenstaande leest dan wil dat natuurlijk niet zeggen dat het niet bestaat.

Troptard

Berichtdoor Troptard » Vr 4 Okt 2013 13:29

Ik had 15 jaar geleden een kwikvergiftiging door een stomme thermosfles ...
Mijn toenmalige vriendin had niks beters gevonden dan tabletten om valse gebitten te reinigen in onze thermos te doen om de thermos proper te krijgen
Nadien deed ze de stop op de thermos
Door de druk die ontstond in de thermos was een heel fijn scheurtje ontstaan in de binnenwand
Volgens de huisarts toen zit er kwik tussen de binnen en buitenwand van een thermos en kreeg ik zo kwik via mijn koffie binnen (waar vies smaakje aan zat)
Geen idee of er nog kwik in thermosflessen zit maar ik neem er nooit nog met glazen binnenwand,inox !
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Vr 4 Okt 2013 18:02

Ha, Joorn,

Je vraagt:
Wat bedoel je precies met een bloedvergiftiging Foetsie?

Nu,ik kreeg de dag voordat ik plots ernstig ziek was, een paars-blauw-donkergrijs achtige teint over m'n hele lichaam maar vooral aan mijn handen, voeten en gezicht.
Zag er vies uit. Dat was op een zondag.
De nacht van zondag op maandag kon ik niet slapen, en maandag ochtend om een uur of 6 in de ochtend opgestaan, dacht ik dat ik koorts had.
Dat klopte, ik ging me ziek melden en ging de koorts opmeten.
Ik had toen meteen al 40 graden koorts en dat bleef precies 3 dagen doorgaan, ik kon niet meer lopen, enz enz...
Nu heb ik zelf verpleegkunde gedaan, en dacht de symptomen (wat ik hierboven heb beschreven) te herkennen als zijnde bloedvergiftiging.

Na 3 dagen was de koorts gezakt naar 38,8 en ben toen pas naar de huisarts gegaan, ik kreeg doxycicline en prednison.

Gedurende die 3 dagen was ik in totaal 5 kilo afgevallen. Dat is erg veel in zo'n korte tijd.
Maar ik geloof niet dat het afvallen te maken heeft met de plotselinge koorts die toen optrad en een plotseling kortdurende koorts van 2 tot 3 dagen (met een paars/grijs/zwart achtig gekleurde huid) duidt vaak op een bloedvergiftiging.

Het eraf vliegen van de kilo's weet ik niet waarom mijn lichaam dat deed.

hoi Wouter, bedankt voor de link
(moeilijk zoeken als je hoofd het zo nu en dan laat afweten) :?

Terug naar “Lyme Café”