Je zegt:
Ik had 15 jaar geleden een kwikvergiftiging door een stomme thermosfles ...
Wat waren jouw verschijnselen dan zo ongeveer?
Of misschien is die kwik zich wel gaan ophopen in je lichaam, en ben je er nu pas echt ziek van?
Ik had 15 jaar geleden een kwikvergiftiging door een stomme thermosfles ...
Foetsie schreef:Tropard,
Je zegt:Ik had 15 jaar geleden een kwikvergiftiging door een stomme thermosfles ...
Wat waren jouw verschijnselen dan zo ongeveer?
Of misschien is die kwik zich wel gaan ophopen in je lichaam, en ben je er nu pas echt ziek van?
Chelatietherapie voor acute anorganische kwikvergiftiging kan gedaan worden met DMSA, 2,3-dimercapto-1-propanesulfonic acid (DMPS), D-penicillamine (DPCN), of dimercaprol (BAL)[1] Alleen DMSA is door de FDA goedgekeurd voor gebruik bij kinderen om kwikvergiftiging te behandelen. Verschillende studies vonden echter geen klinisch voordeel van DMSA behandeling in relatie met kwikdamp.[29] Geen enkele chelator voor methylkwik of ethylkwik draagt de goedkeuring van de FDA; DMSA is het meest gebruikte voor methylkwikvergiftiging, omdat het oraal wordt gegeven, minder bijwerkingen heeft en beter is bevonden dan BAL, DPCN en DMPS.[1] Van alpha-lipoïnezuur werd aangetoond dat het beschermt tegen acute kwikvergiftiging in verschillende zoogdiersoorten na blootstelling; een juiste dosering is vereist, omdat onjuiste doseringen de giftigheid vermeerdert. Ofschoon er een hypothese bestaat dat frequente lage doseringen van alpha-lipoïnezuur gebruikt zouden kunnen worden als kwikchelator, hebben studies in ratten het tegendeel aangetoond.[30] Glutathione en N-acetylcysteine (NAC) worden aanbevolen door sommige doktoren, maar van deze stoffen is ook aangetoond dat ze de kwikconcentratie vermeerderen in de nieren en hersenen.[30]
Experimenteel is een interactie aangetoond tussen selenium en methylkwik, maar epidemiologische studies hebben weinig bewijs gevonden dat selenium beschermt tegen de kwade effecten van methylkwik.[31] Zelfs als de patiënt geen symptomen noch gedocumenteerde geschiedenis heeft van blootstelling aan kwik, gebruikt een minderheid van doktoren (vooral degenen in de alternatieve geneeskunde chelatietherapie om het lichaam te zuiveren van kwik. Zij geloven in staat te zijn om neurologische en andere afwijkingen te verhelpen door het kwik dat zij als boosdoener zien, te verdrijven. Het is dan gebruikelijk om het lichaam van de patiënt te voorzien van een chelatiemiddel, urinemonsters te nemen om dan via laboratoriumuitslagen de patiënt te diagnosticeren met giftige kwikniveaus; dikwijls wordt er geen pre-chelatie urinemonster genomen ter vergelijking. De patiënt wordt dan geadviseerd om verdere chelatie te ondergaan.[29] Er is geen wetenschappelijk bewijs voor de mening dat het kwik in vaccins autisme veroorzaakt.[29][32][33][34] Chelatietherapie kan slecht aflopen. In augustus 2005 resulteerde een onjuiste vorm van EDTA gebruikt voor chelatietherapie in hypocalcemie, wat hartstilstand veroorzaakte en een vijfjarige autistische jongen doodde.[35][36]
Foetsie schreef:En ik weet dat het eigenlijk altijd door de artsen wordt behandeld met AB
Vraag maar es aan je huisarts
Foetsie schreef:Nu,ik kreeg de dag voordat ik plots ernstig ziek was, een paars-blauw-donkergrijs achtige teint over m'n hele lichaam maar vooral aan mijn handen, voeten en gezicht.
WouterB schreef:Zeker met de grauwe huidskleur in aanmerking genomen, lijkt me een zilververgiftiging meer aan de orde (het hielp in dit geval dus ook niet tegen de bacteriën).
WouterB schreef:Voor de betere spiegels en thermosflessen (Dewarvat) wordt zilver gebruikt, kwik is nu eenmaal niet op te dampen op glas...
Een vacuüm is de ideale isolator, realiseerde Dewar zich. De weinige luchtdeeltjes die aanwezig zijn, zitten op zo'n grote afstand van elkaar dat ze warmte nauwelijks aan elkaar kunnen doorgeven. Naast geleiding is ook infrarode straling verantwoordelijk voor de overdracht van warmte. Daarom bedekte de natuurkundige beide glazen wanden met een laagje zilver. Het metaal kaatst bijna alle infrarode straling terug. In hedendaagse thermoskannen houdt een uiterst dun tinfolie de warmte binnen. Het metalen laagje is zichtbaar als een spiegelend laagje aan de binnenzijde van de kan.
Guess who took the colloidal silver (CS)? Rosemary did. That's why she is slate-gray. The condition is called argyria. It is irreversible and cannot be covered by makeup.
Acrodynie is een ziekte die hoofdzakelijk bij kinderen voorkomt en van een onbekende oorsprong is. Volgens sommige onderzoekers ligt de oorzaak bij een chronische kwikvergiftiging.
De kenmerken zijn pijnlijke rozerode handen en voeten, vervelling, vermagering, verhoogde bloeddruk en soms psychische veranderingen. De ziekte is dikwijls van lange duur, van enkele maanden tot een jaar.
Although not seen on our sections, silver particles in high concentrations are demonstrated in the perifollicular sheaths, nerves, capillary walls, elastic fibers, macrophages, and fibroblasts. Darkfield microscopy usually reveals brilliantly refractile granules that are very easy to see against a dark background. This technique is especially useful when the silver particles are not seen under light microscopy in a patient suspected to have argyria.
The highest concentrations of silver are found in the skin, liver, spleen, and adrenals. Although originally believed to not penetrate the blood-brain barrier, it has been shown now that parenterally administered silver salts can accumulate in neurons and glial cells of the brain and spinal cord. The amount of silver deposited in the various tissues is directly proportional to the blood supply of the respective organ.
WouterB schreef:En zijn de verkleuringen inmiddels weg?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten