kwikvergiftiging

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
Foetsie

Re: kwikvergiftiging

Berichtdoor Foetsie » Vr 4 Okt 2013 18:08

Tropard,

Je zegt:
Ik had 15 jaar geleden een kwikvergiftiging door een stomme thermosfles ...

Wat waren jouw verschijnselen dan zo ongeveer?
Of misschien is die kwik zich wel gaan ophopen in je lichaam, en ben je er nu pas echt ziek van?

Troptard

Berichtdoor Troptard » Za 5 Okt 2013 10:12

Foetsie schreef:Tropard,

Je zegt:
Ik had 15 jaar geleden een kwikvergiftiging door een stomme thermosfles ...

Wat waren jouw verschijnselen dan zo ongeveer?
Of misschien is die kwik zich wel gaan ophopen in je lichaam, en ben je er nu pas echt ziek van?

Foetsie

Geen idee wat de hoeveelheid kwik in een thermos is maar was er behoorlijk mottig van,darmen,buik,overgeven en griepachtig,we kwamen er achter dat na twee dagen ondanks de thermos leeg was er toch nog ergens koffie in klotste...zat tussen de twee wanden in,dit samen met de vieze smaak maakte dat ik maar twee maal een paar slokken koffie dronk (dacht eerst dat het van die tabletten voor reinigen kunstgebit kwam,pas tweede dag opgemerkt na leeggieten thermos dat er nog ergens koffie in de thermos bleef...
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Za 5 Okt 2013 13:56

WouterB

Berichtdoor WouterB » Za 5 Okt 2013 16:07

Voor waar het een kapotte thermosfles betreft, daar is absoluut geen sprake van kwik. Die huisarts zat flink mis.

Voor de betere spiegels en thermosflessen (Dewarvat) wordt zilver gebruikt, kwik is nu eenmaal niet op te dampen op glas...

Zeker met de grauwe huidskleur in aanmerking genomen, lijkt me een zilververgiftiging meer aan de orde (het hielp in dit geval dus ook niet tegen de bacteriën).

Groetjes, Wouter

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Zo 6 Okt 2013 16:19

Hoi Wouter,

Ik las op Wiki dat kwikvergiftiging gepaard gaat met dokerpaars- dondergrijs achtige verkleuring van handen en voeten en dat dit vooral goed duidelijk te zien is bij kinderen.
Over volwassenen wordt daar niet gesproken, maar ik had dezelfde kleur zoals het bij wiki werd beschreven.

WouterB

Berichtdoor WouterB » Zo 6 Okt 2013 18:22

Hoi Foetsie,

Het schijnt ook heel sterk op elkaar te lijken. Zilververgiftiging wordt argyria genoemd, en kwikvergiftiging hydrargyria.

Heeft er toen je die verkleuring had, toen geen (bloed-)onderzoek plaats gehad? Met zulke verkleuring moet dat absoluut meetbaar zijn.

En zijn de verkleuringen inmiddels weg? Als je niet behandeld bent in het ontgiftigen, dan lijkt me dat je nog redelijk hoge waardes zou kunnen hebben. Zit omdat het zo weinig meer voorkomt, ook niet meer in het standaard gedachtenpatroon van een arts om daar is naar te laten kijken...

Groetjes, Wouter

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Zo 6 Okt 2013 19:31

Ik had een huisarts van lik m'n vestje

En ben zelf op zoek gegaan om te ontgiften.

Bovendien is er geen goed regulier middel tegen kwikvergiftiging:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwikvergiftiging#Diagnose

Chelatietherapie voor acute anorganische kwikvergiftiging kan gedaan worden met DMSA, 2,3-dimercapto-1-propanesulfonic acid (DMPS), D-penicillamine (DPCN), of dimercaprol (BAL)[1] Alleen DMSA is door de FDA goedgekeurd voor gebruik bij kinderen om kwikvergiftiging te behandelen. Verschillende studies vonden echter geen klinisch voordeel van DMSA behandeling in relatie met kwikdamp.[29] Geen enkele chelator voor methylkwik of ethylkwik draagt de goedkeuring van de FDA; DMSA is het meest gebruikte voor methylkwikvergiftiging, omdat het oraal wordt gegeven, minder bijwerkingen heeft en beter is bevonden dan BAL, DPCN en DMPS.[1] Van alpha-lipoïnezuur werd aangetoond dat het beschermt tegen acute kwikvergiftiging in verschillende zoogdiersoorten na blootstelling; een juiste dosering is vereist, omdat onjuiste doseringen de giftigheid vermeerdert. Ofschoon er een hypothese bestaat dat frequente lage doseringen van alpha-lipoïnezuur gebruikt zouden kunnen worden als kwikchelator, hebben studies in ratten het tegendeel aangetoond.[30] Glutathione en N-acetylcysteine (NAC) worden aanbevolen door sommige doktoren, maar van deze stoffen is ook aangetoond dat ze de kwikconcentratie vermeerderen in de nieren en hersenen.[30]

Experimenteel is een interactie aangetoond tussen selenium en methylkwik, maar epidemiologische studies hebben weinig bewijs gevonden dat selenium beschermt tegen de kwade effecten van methylkwik.[31] Zelfs als de patiënt geen symptomen noch gedocumenteerde geschiedenis heeft van blootstelling aan kwik, gebruikt een minderheid van doktoren (vooral degenen in de alternatieve geneeskunde chelatietherapie om het lichaam te zuiveren van kwik. Zij geloven in staat te zijn om neurologische en andere afwijkingen te verhelpen door het kwik dat zij als boosdoener zien, te verdrijven. Het is dan gebruikelijk om het lichaam van de patiënt te voorzien van een chelatiemiddel, urinemonsters te nemen om dan via laboratoriumuitslagen de patiënt te diagnosticeren met giftige kwikniveaus; dikwijls wordt er geen pre-chelatie urinemonster genomen ter vergelijking. De patiënt wordt dan geadviseerd om verdere chelatie te ondergaan.[29] Er is geen wetenschappelijk bewijs voor de mening dat het kwik in vaccins autisme veroorzaakt.[29][32][33][34] Chelatietherapie kan slecht aflopen. In augustus 2005 resulteerde een onjuiste vorm van EDTA gebruikt voor chelatietherapie in hypocalcemie, wat hartstilstand veroorzaakte en een vijfjarige autistische jongen doodde.[35][36]

En ik weet dat het eigenlijk altijd door de artsen wordt behandeld met AB
Vraag maar es aan je huisarts

WouterB

Berichtdoor WouterB » Zo 6 Okt 2013 22:07

Hallo Foetsie,

Foetsie schreef:En ik weet dat het eigenlijk altijd door de artsen wordt behandeld met AB
Vraag maar es aan je huisarts

Daar heb ik gelukkig nog geen ervaring mee, ik heb sinds januari een verse. Ik ga haar daar ook niet mee lastig vallen, ze heeft haar handen al vol aan met wat ik haar (tot haar verbazing) aan weet te sjouwen.

Het komt me qua behandeling ook nogal onlogisch over, metaalvergiftigingen los je niet op met AB.

Ik wilde de chelatie mogelijkheid niet vernoemen, exact vanwege het ´misbruik´ door alternatieve behandelaars die ik niet echt als complementair zie.

Jij schrijft precies waar je als patiënt de bietenbrug op gaat. Er zijn maar erg weinig mensen (zowel regulier, als serieus complementair) die echt weten hoe chelatietherapie correct als detoxer ingeval van zware metalen vergiftiging te gebruiken.

Ik heb voor mijzelf niet echt het idee dat het metalen probleem in mijn geval zwaar meespeelt, maar ik heb wel heftig te dealen met de endotoxines/Herxen.

Ik kan zeer wel het verschil merken in het wel of niet gebruiken van Chlorella en Spirulina, aan welke ook sterke eigenschappen qua 'zware metalen' detox worden toegeschreven.

Stuk goedkoper dan opname in privékliniek met eigenlijk niet te traceren 'nulmetingen' op aanvangs- vergiftigings niveau...

Groetjes, Wouter

Diesel

Berichtdoor Diesel » Ma 7 Okt 2013 13:10

Hmm... opvallend fenomeen.

Foetsie schreef:Nu,ik kreeg de dag voordat ik plots ernstig ziek was, een paars-blauw-donkergrijs achtige teint over m'n hele lichaam maar vooral aan mijn handen, voeten en gezicht.

WouterB schreef:Zeker met de grauwe huidskleur in aanmerking genomen, lijkt me een zilververgiftiging meer aan de orde (het hielp in dit geval dus ook niet tegen de bacteriën).

WouterB schreef:Voor de betere spiegels en thermosflessen (Dewarvat) wordt zilver gebruikt, kwik is nu eenmaal niet op te dampen op glas...

Stukje geschiedenis...

Thermosfles

http://www.refdag.nl/oud/weet/011030weet08.html

Een vacuüm is de ideale isolator, realiseerde Dewar zich. De weinige luchtdeeltjes die aanwezig zijn, zitten op zo'n grote afstand van elkaar dat ze warmte nauwelijks aan elkaar kunnen doorgeven. Naast geleiding is ook infrarode straling verantwoordelijk voor de overdracht van warmte. Daarom bedekte de natuurkundige beide glazen wanden met een laagje zilver. Het metaal kaatst bijna alle infrarode straling terug. In hedendaagse thermoskannen houdt een uiterst dun tinfolie de warmte binnen. Het metalen laagje is zichtbaar als een spiegelend laagje aan de binnenzijde van de kan.

Zou dus zo maar kunnen dat het i.p.v. kwik vergiftiging de insteek zilververgiftiging betreft. De gedaante wisseling van kleur wordt idd. Argyria genoemd zoals Wouter reeds heeft opgemerkt. Deze verkleuring onder invloed van grote hoeveelheden zilverdeeltjes schijnt onomkeerbaar te zijn.

http://rosemaryjacobs.com/rose1.html

Guess who took the colloidal silver (CS)? Rosemary did. That's why she is slate-gray. The condition is called argyria. It is irreversible and cannot be covered by makeup.

De verkleuring van de huid bij een kwikvergiftiging wordt als ik het goed begrepen heb Acrodynie genoemd.

Acrodynie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Acrodynie

Acrodynie is een ziekte die hoofdzakelijk bij kinderen voorkomt en van een onbekende oorsprong is. Volgens sommige onderzoekers ligt de oorzaak bij een chronische kwikvergiftiging.

De kenmerken zijn pijnlijke rozerode handen en voeten, vervelling, vermagering, verhoogde bloeddruk en soms psychische veranderingen. De ziekte is dikwijls van lange duur, van enkele maanden tot een jaar.

Argyria photos

http://rosemaryjacobs.com/argyria_photos_intro.html

Systemic argyria associated with ingestion of colloidal silver

http://escholarship.org/uc/item/0832g6d3

Although not seen on our sections, silver particles in high concentrations are demonstrated in the perifollicular sheaths, nerves, capillary walls, elastic fibers, macrophages, and fibroblasts. Darkfield microscopy usually reveals brilliantly refractile granules that are very easy to see against a dark background. This technique is especially useful when the silver particles are not seen under light microscopy in a patient suspected to have argyria.

The highest concentrations of silver are found in the skin, liver, spleen, and adrenals. Although originally believed to not penetrate the blood-brain barrier, it has been shown now that parenterally administered silver salts can accumulate in neurons and glial cells of the brain and spinal cord. The amount of silver deposited in the various tissues is directly proportional to the blood supply of the respective organ.

Donkerveld microscoop schijnt een goede techniek te zijn om argyria in beeld te brengen.

Zou al deze patiënten met hersenpan gevulde zilverdeeltjes paars-blauw-donker grijze look a like smurfen van zijn/haar bacteriën verlost zijn?

WouterB schreef:En zijn de verkleuringen inmiddels weg?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

Diesel
''Hij is wijs, die weet, dat hij niets weet''

My weblog tells you more about Vit.B12 deficiency

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Ma 7 Okt 2013 15:02

Voor Diesel en Wouter,

Misschien is het wel een zilververgigtiging geweest, i.i.g. was het een vergiftiging, daar ben ik zeker van.
Ik noemde het een bloedvergiftiging omdat dit alles wel zo'n beetje dekt aan soorten van vergiftigingen.

Maar als ik jouw stukje zo lees, Diesel, zit er in een thermoskan dus tinfolie.
Nu is tinvergiftiging dus misschien ook wel mogelijk geweest in het geval van Tropard:
http://www.lenntech.nl/periodiek/elementen/sn.htm

Wat jullie vraag betreft over het al dan niet verdwijnen van dit vrezelijke voorval (was echt ernstig, hoor!)
Kan ik met genoegen vertellen dat het langzaam maar gestaag aan het verdwijnen is.

Het is nu ongeveer 11 maanden geleden dat ik zo ernstig ziek werd.

Heb hier vanalles voor ingezet, zoals Wouter ook al zei: Clorella, Zeolite HP, leverbitter, ZeozacF, EM, probiotica, burbur, choleodoron, brandnetelthee, enz enz
Dit brengt mij uiteindelijk, langzaam maar gestaag weer een beetje de "normale huidskleur" terug geven.

Momenteel is het zo dat ik af en toe weer een beetje (donker)grijsachtig eruit zie, maar door het consequent inzetten van al die middelen, knap ik geleidelijk maar langzaam wel op, gelukkig maar.

:)

Terug naar “Lyme Café”