kwikvergiftiging

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
Foetsie

Re: kwikvergiftiging

Berichtdoor Foetsie » Ma 7 Okt 2013 15:24

Hier nog een stukje over de oorzaken en behandeling van bloedvergifiging zoals je huisarts nadat dit is vastgesteld, zal gaan handelen:

http://www.ic-anna.nl/wat-wordt-hier-be ... giftiging/

In mijn geval had ik deze bloedvergifiging dus en dit ging gepaard met longontsteking.

Diesel

Berichtdoor Diesel » Ma 7 Okt 2013 18:01

Foetsie schreef:Maar als ik jouw stukje zo lees, Diesel, zit er in een thermoskan dus tinfolie.

Voor zover mogelijk van een evt. tinvergiftiging sprake zou kunnen zijn. De karakteristieke huidverkleuring die bij een zilver en kwik vergiftiging zou kunnen optreden is bij tinvergiftiging blijkbaar niet van toepassing.

Althans in de link van Lenntech over tin wordt hier met geen woord over gerept. Of wel?

Foetsie schreef:Heb hier vanalles voor ingezet, zoals Wouter ook al zei: Clorella, Zeolite HP, leverbitter, ZeozacF, EM, probiotica, burbur, choleodoron, brandnetelthee, enz enz

In dat van alles enz. enz. toevallig in die periode colloïdaal zilver met trojaans paard Vit.D (absorptie zware metalen) gebruikt?

Diesel
''Hij is wijs, die weet, dat hij niets weet''

My weblog tells you more about Vit.B12 deficiency

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Ma 7 Okt 2013 19:37

Hoi hoi Diesel,

Nee, toevallig geen colloidaal zilver.
Eigenlijk leefde ik voordat ik zo ziek werd gewoon "normaal".
Tenminste: ik at gewoon brood, en warm eten in de avond.
Nam nooit een pilletje o.i.d.
Geen extra vitamines.
Dronk geen alcohol, ik was gewoon een saai figuur.
Ik sporte en werkte, zoals de meeste mensen doen.
Ik had wel veel last van een zeurende voorhoofdsholteontsteking, maar probeerde dit met kamillie stomen iets te verlichten.

Heb pas sinds Mei van dit jaar Zeozacf gebruikt, toen had ik het ergste al achter de rug, hierin zit ook colloidaal zilver vermengd, maar eerlijkheids halve moet ik er bij vermelden dat deze zeozacf mij meer rust gaf in het lichaam

In dat van alles enz. enz. toevallig in die periode colloïdaal zilver met trojaans paard Vit.D (absorptie zware metalen) gebruikt?

Is er iets mis met dit middel?

Diesel

Berichtdoor Diesel » Ma 7 Okt 2013 22:03

Beste Foetsie,

Je hebt tal van middelen gebruikt. Ik neem aan dat je al die middelen niet tegelijkertijd innam als een bruisende cocktail. Ik vroeg mij af of je in die periode ook dagelijks colloïdaal zilver en ook apart daarnaast dagelijks Vit.D suppletie consumeerde op dezelfde dag voor geruime tijd.

De reclame boodschappen van een bepaald middel als panacee kan door diverse uitbaters als zeer (be)lovend omschreven worden. Echter een cocktail van tal van deze zogeheten lovende middelen bij elkaar op een en dezelfde dag voor geruime tijd consumeren kan evenwel funest zijn voor het lichaam.

Diesel

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Di 8 Okt 2013 16:59

Ja, ik ben bekend met de gevaren dat er producten zijn die niet samen gaan.
Dit is overigens ook bekend met voedingswaren. ( heb het boekje: methode Hay gelezen)
Ook is het bekend bij mij dat bepaalde kruiden niet gebruikt kunnen worden wanneer je bv van je huisarts medicijnen krijgt voorgeschreven ( en ook niet alle medicatie gaat samen)
En dan is er nog het feit dat sommige kruiden ook niet goed samen gaan, en anderen juist weer wel.

Nee, ik denk eerder dat het zo is zoals Joorn eerder ook al aangaf:
Chronische neurointoxicatie
En de lyme bacterie is daar 1 van.

Deze bacterie heeft natuurlijk welig kunnen tieren, 3 en een half jaar lang, tot dat er een uitbarsting plaatsvond

Verder heb ik wel heel lang eten gekookt in een alluminium pan
Heel slecht natuurlijk, zo weet ik nu

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Wo 9 Okt 2013 15:40

Diesel,

Je zegt:
Je hebt tal van middelen gebruikt. Ik neem aan dat je al die middelen niet tegelijkertijd innam als een bruisende cocktail. Ik vroeg mij af of je in die periode ook dagelijks colloïdaal zilver en ook apart daarnaast dagelijks Vit.D suppletie consumeerde op dezelfde dag voor geruime tijd.

Wat een gek idee zeg om al die middelen tegelijk te gaan gebruiken, absurt zelfs!
En zoals ik al zei ben ik pas 7 maanden na mijn ernstige ziekzijn een klein beetje hiervan gaan gebruiken, en werd mijn lichaam eindelijk iets rustiger.

Vit. D gebruikte ik toen niet.

Ik vraag me eigenlijk af wat je hiermee wilt zeggen.
Had je misschien nog niet begrepen dat ik in okt.2012 in alle waarschijnlijkheid bloedvergiftiging heb gehad?
En van de huisarts AB en prednisolon

Vind het heel erg lastig dat ik dit elke keer weer opnieuw aan je moet zeggen.
Ik denk dat je het niet helemaal goed leest of zo.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Wo 9 Okt 2013 17:21

Trouwens, hier nog een stukje over bv. loodvergiftiging:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1522198/

Diesel

Berichtdoor Diesel » Wo 9 Okt 2013 23:11

Beste Foetsie,

Wel begrepen. Je vroeg je zelf af waardoor deze bloedvergiftiging zou kunnen komen. Daarnaast vermeld je dat je een HA had van lik mijn vestje. Ik denk alleen maar met je mee.

Je hebt namelijk prednisolon geslikt (elders genoemd in een bericht in deze topic). Na mijn laatste bericht maak je melding van: dat je voor heel lang eten hebt gekookt in een aluminium pan. En daarna nog een bericht met een link met betrekking loodvergiftiging.

De link over loodvergiftiging, een uit vele lood publicaties, is mij bekend. Het begrip ‘zware metalen’ belasting is voor mij als patiënt zijnde, beroepsmatig gezien met metalen belasting uit het verleden, geen onbekend terrein. Wat dit met je bloed en je cellen in het lichaam o.a. de hersenen kan doen eveneens.

Daarnaast reeds in een ver verleden eind jaren ’80 amalgaam uit mijn gebit laten verwijderen.In die tijd werd je niet voor vol aan gezien. Diverse stations DMPS, chelatie etc. gepasseerd door een arts (jaren '90) met grondige kennis van zaken.

Misschien heb je ooit weleens van ‘manganisme’ gehoord. Wordt ook wel Parkinsonisme genoemd, een beroeps aandoening bij o.a. lassers. Lijkt veel op de ziekte van Parkinson zo niet de zelfde uitwerking.

http://www.parkinson-vereniging.nl/file ... Poort_.pdf

Voor degene die met een metalen belasting puzzelen wel interessant. Afijn, ik stop er mee. Ik heb geen idee of je nog wel op info zit te wachten in een breed perspectief.

Ik ben blij voor je dat je uiteindelijk bent opgeknapt uit die penibele situatie.

Foetsie schreef:Vit. D gebruikte ik toen niet.

Ik vraag me eigenlijk af wat je hiermee wilt zeggen.

Ik kijk naar tal van aspecten. Al of niet Vit.D suppletie gebruik past hierin. Daarnaast wil ik het graag hierbij laten en niet verder uit kristalliseren. Heb ook niet meer gereageerd op je inbreng van diverse metalen o.a. aluminium en lood. Je rolt van het een in het ander, dat blijkt nu wel. Je hebt nu je punt gemaakt. Dit volstaat voor mij.

Google maar eens op Vit.D en o.a. aluminium, lood, cadmium etc. en prednisolon. En zie zelf waar je uit komt.

Beterschap,

Diesel

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Di 22 Okt 2013 19:44

chronische kwikvergiftiging (dus als je gedurende langere tijd een klein beetje kwik tot je neemt)

http://www.patrikpeters.amalgaam.be/sym ... tiging.htm
Lees punt 3.1 t/m 3.4
Dat stukje gaat over
1 Infecties keel/neus/oor
2 Schimmelinfecties
3 Gisten
4 lekke darm syndroom
Bij chronisch kwikbelaste mensen komen schimmelinfecties zeer regelmatig voor. Het kan zowel gaan om infecties tussen de tenen (jeuk, roodheid, vervellen) als in de schaamstreek. Ook schimmelinfecties in de keel komen veelvuldig voor. In dit geval heeft men keelpijn (scherpe pijn) en roodheid achteraan in de keel. Slikken (vb bij eten) kan erg pijnlijk zijn. Bij een laboanalyse is het dikwijls zeer moeilijk om de precieze soort schimmel te bepalen. In het rapport wordt dit dan aangeduid met de soortnaam "species" (vb Aspergillus species).

max225

Berichtdoor max225 » Za 16 Nov 2013 7:38

joorn schreef:Kwik is neurotoxisch en de borreliabacterie is de meest ergste in zn soort.
Dus lyme is ook een aan neurotoxinen gemedieerde ziekte

Dat klopt als een bus ziekte van Lyme veroorzaakt veel toxines zooi doordat bacterien sterven opgeven moment krijg je veel pijn en stijve spieren en gevoelloos lichaam met tintelingen.

Terug naar “Lyme Café”