Muggen, en Fry Labs zegt dat het ook in teken wordt aangetroffen:
http://protomyxzoa.org/wp-content/uploa ... erview.pdf
Zie pagina 7.
protomyxzoa lijkt veel overlap te hebben met Babesia maar ook Bartonella. Ik denk dat het een belangrijke factor is waarom een significant deel van de lymepatienten ziek blijft tijdens AB behandeling, of zelfs zieker wordt.
Diagnostiek middels microscopie
-
-
Re: Diagnostiek middels microscopie
Hoi Roel,
Ik denk dat het een belangrijke factor is waarom een significant deel van de lymepatienten ziek blijft tijdens AB behandeling, of zelfs zieker wordt.[/quote]
Ik deel je mening hierin, ik herken veel van mijn eigen opgedane ervaring tijdens het AB gebruik, achteruitgang en zelfs "opvlamming" van specifieke klachten..
ps; van wat voor een soort microscoop maak jij precies gebruik ?
Ik denk dat het een belangrijke factor is waarom een significant deel van de lymepatienten ziek blijft tijdens AB behandeling, of zelfs zieker wordt.[/quote]
Ik deel je mening hierin, ik herken veel van mijn eigen opgedane ervaring tijdens het AB gebruik, achteruitgang en zelfs "opvlamming" van specifieke klachten..
ps; van wat voor een soort microscoop maak jij precies gebruik ?
-
Fry:
That is a,we think it is at least a new genus its may be a higher order, and we can find nothing similar to it that is close enough genetically, so actually that is the name we developed.
Protomyxoa is Greek for "slime forming protozoan".
-
Ik maak gebruik van een wat oudere Olympus E microscoop. Binoculair met donkerveld mogelijkheid, tot 1000x vergroting (olie immersie). Dit is meer dan voldoende voor thuis diagnostiek.
-
Lange Protomyxzoa biofilm filamenten in mijn bloed, zoals Fry ze ook beschrijft in het interview dat ik eerder gepost heb:

De pijlen geven kleinere biofilm blobs aan.
Het filament is meer dan 2mm lang en is onder het juiste licht met het blote oog waar te nemen op de giemsa uitstrijk! Als je bedenkt dat het bloed hier vol mee zit, bedenk dan eens wat dit doet in de haarvaten waar amper een enkele RBC in diameter doorheen past!

De pijlen geven kleinere biofilm blobs aan.
Het filament is meer dan 2mm lang en is onder het juiste licht met het blote oog waar te nemen op de giemsa uitstrijk! Als je bedenkt dat het bloed hier vol mee zit, bedenk dan eens wat dit doet in de haarvaten waar amper een enkele RBC in diameter doorheen past!
-
Is dat ook een reden om anti-coagulantia te geven? Ik heb het idee, dat dat in Amerika geen zeldzaamheid is, in Nederland echter wel.
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden
of de sterksten,
-
Ik denk niet dat anti-coagulantia direct effect heeft op biofilm. Maar mogelijk dat het dunner maken van het bloed de doorstroming wel bevorderd, dus kan het misschien een voordeel hebben?
-
Dat lijkt me ook.
De overwinning is
of de sterksten,
of de sterksten,
-
Ziet er niet goed uit, Roel.
Ik bedoel dan je bloed!
Zou hier nog een kruid tegen gewassen zijn?
Ben ook nog even aan het zoeken gegaan voor meer info hierover en heb dit kunnen vinden:
http://protomyxzoa.org/
Ik bedoel dan je bloed!
Zou hier nog een kruid tegen gewassen zijn?
Ben ook nog even aan het zoeken gegaan voor meer info hierover en heb dit kunnen vinden:
http://protomyxzoa.org/
Fry Labs says that protomyxzoa is in the “malaria family” of protozoans, along with babesia and malaria, based on DNA sequencing of the 18s ribosome subunit
-
Met alleen een kruid gaat dit niet lukken denk ik. Maar met een gestructureerde aanpak moet er zeker wel winst te behalen zijn.
Biofilm afbreken: Cistus thee, hyperbare zuurstof, enzymen (twijfelachtig)
Biofilm groei stopzetten: Vetvrij dieet, liposomale EDTA
Bacterie aanpakken: Antiprotozoa's, antihelmintics (Artemisinine, enula, mora, cumanda, cryptolepis, mc-bab2, coptis)
Het vetvrije dieet blijkt cruciaal te zijn voor het terugdringen en onderhouden van de infectie.
Biofilm afbreken: Cistus thee, hyperbare zuurstof, enzymen (twijfelachtig)
Biofilm groei stopzetten: Vetvrij dieet, liposomale EDTA
Bacterie aanpakken: Antiprotozoa's, antihelmintics (Artemisinine, enula, mora, cumanda, cryptolepis, mc-bab2, coptis)
Het vetvrije dieet blijkt cruciaal te zijn voor het terugdringen en onderhouden van de infectie.