Borstkankerscreening: veel valspositiviteit

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan vanalles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
bamboe

Borstkankerscreening: veel valspositiviteit

Berichtdoor bamboe » Zo 10 Nov 2013 13:31

Effect of Three Decades of Screening Mammography on Breast-Cancer Incidence

Archie Bleyer, M.D., and H. Gilbert Welch, M.D., M.P.H.

N Engl J Med 2012; 367:1998-2005November 22, 2012DOI: 10.1056/NEJMoa1206809

Conclusions

Despite substantial increases in the number of cases of early-stage breast cancer detected, screening mammography has only marginally reduced the rate at which women present with advanced cancer. Although it is not certain which women have been affected, the imbalance suggests that there is substantial overdiagnosis, accounting for nearly a third of all newly diagnosed breast cancers, and that screening is having, at best, only a small effect on the rate of death from breast cancer.

bamboe

Borstkanker gestimuleerd door straling

Berichtdoor bamboe » Za 23 Nov 2013 20:15

UCLA Study Shows Radiation Treatment Makes Breast Cancer Worse, Natural Therapies Do Not
Read more: http://naturalsociety.com/ucla-prove-ra ... z2lUg6PYop
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... 27701/full
Published in the well-respected Cancer journal, a recent study conducted at the UCLA Jonsson Comprehensive Cancer Center (UJCCC) describes how radiation treatments actually promote malignancy in cancer cells instead of eradication.

The UJCCC study found that radiation actually induced breast cancer cells to form more tumors and malignancy in radiation treated breast cells was likely to be 30 times more probable.

“Researchers from the Department of Radiation Oncology at the UCLA Jonsson Comprehensive Cancer Center report that radiation treatment transforms cancer cells into treatment-resistant breast cancer stem cells, even as it kills half of all tumor cells.”

Even more alarming is the fact that radiation treatments can cause some cancer stem cells. They can behave like regular cells, but develop into tumor-forming cells. Scientists are not sure how this happens to date. Some doctors are looking to reduce the amount of radiation therapy given to patients in light of this evidence, but many more should consider natural therapies that do not create a ‘false’ healing which cause cancers to grow back with even greater force.
Laatst gewijzigd door bamboe op Za 23 Nov 2013 20:34, 4 keer totaal gewijzigd.

bamboe

Mammografie: veroorzaakt kanker

Berichtdoor bamboe » Za 23 Nov 2013 20:24

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1902 ... d_RVDocSum
In a study published at Dartmouth Medical School Magazine, the 'taboo' subject of spontaneous remission is openly discussed.

One of the doctors who helped write up the findings, H. Gilbert Welch, M.D., M.P.H, made sure they were published in Archives of Internal Medicine. The study compared 100,000 Norwegian women ages 50 through 64 who were divided into two groups, with women in both groups having invasive cancers. Women in the first group were followed from 1992 to 1997, while women in the second group were followed from 1996 to 2001.

The women in the first group had only one screening, and the women in the second group had one every two years. Women in group 2 were exposed to an average of six more breast screenings via mammography. Interestingly, the incidence of invasive breast cancer was 22% higher for women in the second group (the ones more often screened with mammograms)! What this means is that when we just let the body heal itself without radiation-causing screenings, often, the cancer goes into remission all on its own.

bamboe

Re: Borstkankerscreening: veel valspositiviteit

Berichtdoor bamboe » Za 21 Dec 2013 11:46

Borsttumor kan vanzelf verdwijnen

Een regelmatige borstscreening maakt dat er meer borstkankers ontdekt worden. Volgens Noorse onderzoekers worden zo veel kankers ontdekt die, als ze niet ontdekt en behandeld worden, als vanzelf weer verdwijnen.
Bron: medinews.be

Volgens Dr W. H. van Ewijk, scheikundig farmacoloog en ervaren op het gebied van wetenschappelijk en klinisch onderzoek, krijgt ieder mens in z'n leven 14/15 keer kanker of daarom trend. Meestal verdwijnt dit gewoon weer. Maar als het ontdekt zou worden, ben je de sigaar en raak je in zgn medische mallemolen verzeild.
http://www.multiwaveoscillator.nl/conte ... 8/lang,nl/

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Za 21 Dec 2013 16:06

Bamboe,

Ik wil graag reageren op het kopje: BORSTKANKER KAN VANZELF VERDWIJNEN.
Toen ik rond de 30 jaar oud was, werd er bij mij een beginnende vorm van eierstokkanker ontdekt, omdat ik toen steeds veel pijn voelde in die streek, had ik om een onderzoek gevraagd.
Er is toen een uitstrijkje gemaakt.
Er zijn 4 stadia die onderverdeeld zijn in zoals ik me nog kan herinneren in A B en C (misschien ook wel D, dat weet ik niet meer)
In ieder geval was toen mijn uitslag: 4A
Men wilde een stukje uit mijn binnenste weghalen voor nader onderzoek, dat heb ik toen geweigerd.
Ik dacht dat het aan mijn spiraaltje lag, heb dit meteen laten weghalen, waardoor ook de buikpijn verdween.

Heb altijd stilletjes gehoopt dat het weg zou gaan....
Na ongeveer 5 of 6 jaar (zoiets) heb ik weer een uitstrijkje aangevraagd, en wat schetst mijn verbazing?
ALLES WAS INEENS WEER INORDE

Ik sprong een gat in de lucht, zo blij als ik was.

Dus, hier iemand met in beginsel een vrij hoge uitslag, die na enkele jaren totaal veranderd was.
Hoewel dit over eierstokkanker gaat, ben ik zelf door deze uitslagen echt anders gaan kijken naar het fenomeen kanker.

bamboe

Berichtdoor bamboe » Za 21 Dec 2013 16:51

hoi Foetsie, wat een verhaal, een belangrijk verhaal.
Stel je voor dat je in die molen terecht gekomen was: wat was er dan met je gebeurd?
In dit verband: ken je het verhaal van Pleun Snoek?
Zij kent het verhaal van het begin van de uitstrijkjes.
http://vimeo.com/53586045
Pleun Snoek werkte vroeger als verpleegkundige, operatie-assistente en hoofd anesthesie. Tijdens haar werk kreeg ze dingen te horen die tot nu toe niet naar buiten kwamen. Inmiddels is ze met haar verhaal op diverse manieren naar buiten getreden. Er wordt dieper ingegaan op de farmaceutische industrie. Net zoals het uitstrijkje blijkt ook aids verzonnen te zijn waardoor de farmaceutische industrie haar bestaansrecht kan behouden. Tevens geeft ze antwoord hoe er op haar weigering wordt gereageerd om een ziektekostenverzekering af te sluiten.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Zo 22 Dec 2013 16:14

Als eerste zal ik mijn bovenstaande bericht moeten wijzigen, het was n.l. niet een eierstokkanker maar het ging over baarmoederhalskanker.
Sorry voor de fout, maar ik had het hele gebeuren van toen der tijd alweer bijna helemaal uit mijn geheugen gewist.

Heb het filmpje gezien.
Vind haar een intelligente vrouw

bamboe

Wortelkanaalbehandelde kiezen en borstkanker

Berichtdoor bamboe » Zo 12 Jan 2014 1:53

[...] if a patient receives a grave diagnosis such as breast cancer, it is important that all root canal teeth anywhere in the mouth—but especially ipsilateral to the breast—be cleared in the face of this serious disease in order to try to save the patient.
http://www.westonaprice.org/dentistry/d ... on-surgery

joorn

Berichtdoor joorn » Di 14 Jan 2014 12:04

Belangrijke mededeling van de gezondheidsautoriteiten voor de Belgische vrouw, maar Nederland is hier blijkbaar nog NIET van op de hoogte : De Europese en Belgische overheden raden borstkankeropsporing af tussen 40-49 jaar. Waarom? De röntgenstralen van een mammografie kunnen borstkanker veroorzaken bij vrouwen vóór de menopauze. Dit gebeurt zeer zelden, maar toch vindt de overheid dit risico onaanvaardbaar.

Sommige artsen stellen aan de vrouw voor om samen met een mammografie meteen ook een echografie uit te voeren. Deze combinatie van onderzoeken is NIET in overeenstemming met de Europese aanbevelingen. Er zijn GEEN betrouwbare gegevens over de resultaten van deze vorm van borstkankeropsporing.

Vrouwen blijken van de nadelen van borstkankerscreening niet zo goed op de hoogte te zijn, toch een voorwaarde om een weloverwogen beslissing te kunnen nemen. Een nadeel is dat er bij screening ook ’slapende’ borstkankers worden gevonden en behandeld. Het gaat om kankers die zich niet ontwikkelen en die zonder de screening nooit waren ontdekt. Artsen kunnen niet voorspellen of slapende kankers ooit wakker worden, en behandelen daarom voor de zekerheid alle ontdekte tumoren.

Bron : https://kce.fgov.be/nl/publication/repo ... erde-keuze

joorn

Berichtdoor joorn » Vr 17 Jan 2014 11:34

Miljoenen mensen zijn ten onrechte behandeld voor kanker terwijl ze geen kanker hadden.

http://www.bovendien.com/categorieen/ge ... ker-hadden

Gediagnosticeerde borstkanker bijvoorbeeld is vaak geen borstkanker maar een goedaardige aandoening, een ductaal carcinoom in situ (DCIS).Er zijn echter talloze miljoenen vrouwen met DCIS waarbij een verkeerde diagnose is gesteld: het hebben van borstkanker. Vervolgens zijn zij behandeld (als kankerpatiënt). Deze behandelingen hebben vele nieuwe gezondheidsproblemen veroorzaakt waaronder kanker.

Terug naar “Off-Topic Café”