RTL biedt podium aan Millecam-arts

Voor onderwerpen die niet met Lyme te maken hebben. Hier kan vanalles worden geplaatst. Luchtige onderwerpen zijn ook welkom.
roosjeP

Re: RTL biedt podium aan Millecam-arts

Berichtdoor roosjeP » Zo 22 Dec 2013 19:49

@Wouter,
WouterB schreef:
paperwhite schreef:Zijn de artsen die CVS als diagnose stelden bij een borstkankerpatiënt uit hun ambt ontslagen ?

Zijn de professoren die aan een jonge CVS (?)-patiënte (Ze was voorheen sportkampioen) cortisonespuit toedienden uit hun ambt ontzet omdat de 23-jarige overleed na die spuit ?

Zijn de artsen die D. naar huis stuurden waar ze iets later overleed uit hun ambt ontzet ? Zie een ouder exemplaar van de lymevereniging.

Zijn de artsen die de jonge X naar de psychiater stuurden met haar plots opgekomen hevige hoofdpijn uit hun ambt ontslagen ? De jonge vrouw overleed aan een beroerte. Ze had het nieuwe "als veilig gepromote" medicijn tegen de ziekte van Chron geslikt.

Dit soort niet te traceren opsommingen is kenmerkend voor al die 'getuigenissen-sites' (Beptrails), kenmerkend hoog 'van horen zeggen gehalte', of weer verwijzend naar andere gelijkaardige sites. Je moet het vooral niet voetstoots voor 'waar' aannemen,of je moet wel heel naïef willen blijven...
Met alle respect maar benoem je het zelf niet als Beptrails? Ook getuigenissen in patiëntenbladen van NVLP vallen daar onder?
Met D zal paperwhite deze Denise bedoelen? http://www.lymevereniging.nl/main.php?id=237
Programma Missers http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1171656

WouterB

Berichtdoor WouterB » Zo 22 Dec 2013 20:01

Beste Bamboe, ik ben ban dat dit allemaal een beetje 'Radio Lawaai-papegaai' is.
bamboe schreef:
FDA Study Shows That Most Silicone Gel Filled Breast Implants Rupture

by Patricia Lieberman, Ph.D. and Diana Zuckerman, Ph.D.

While the Food and Drug Administration (FDA) has warned consumers that “breast implants do not last a lifetime,” new FDA studies by Dr. Lori Brown and her colleagues indicate that most women with silicone gel-filled breast implants will have at least one broken implant within 10 years.
http://www.breastimplantinfo.org/fda-st ... s-rupture/

Ik zie geen datering bij dit onderzoek, kan er in dit geval dus niets mee.

bamboe schreef:Sylvia Millecam wilde van haar borstimplantaten af en men weigerde haar daarbij te helpen. Wat een verschrikking.

Ah! Heb je daar ook een bron bij?

Naar mijn informatie voer mevrouw Millecam blindt op het fenomeen Jomanda, die uit 'den hoge' (neergestraald water?), de boodschap had gekregen dat er in Sylvia's lichaam niet gesneden mocht worden.

De prognose van de reguliere artsen was dat indien de melkklieren operatief verwijderd zouden worden, en de naastliggende okselklieren gescreend konden worden op uitzaaiingen, mevrouw in principe weer genezen was...

Die artsen hebben nooit de gelegenheid gekregen om ook maar op uitzaaiingen te kunnen zoeken, andere collega's mochten voor haar zorgen toen het definitief te laat was...

bamboe schreef:Wel wilde men haar chemo geven: lekkere combi met die siliconen!

Ben bang dat dit ook weer een eeuwig durend indianenverhaal van voornoemde Beptrial-sites is...

Groetjes, Wouter

WouterB

Berichtdoor WouterB » Zo 22 Dec 2013 20:10

floortjeP schreef: Met alle respect maar benoem je het zelf niet als Beptrails?

De wijze van opsommen van feitelijk lastig tot overwegend niet te traceren 'getuigenissen', is een kenmerkende techniek op sites die ik kwalificeer als Beptrails.

floortjeP schreef:Ook getuigenissen in patiëntenbladen van NVLP vallen daar onder?

Kan ik niet over oordelen, de vereniging is mij wel bekent, incluis al heur interne onderliggende problemen. Ik zie zeer incidenteel wel eens ergens een pdfje, maar het is mij gans onbekend of men daar ook al in 'Haleluja-verhalenstatus' geraakt is.

floortjeP schreef:Met D zal paperwhite deze Denise bedoelen? http://www.lymevereniging.nl/main.php?id=237
Programma Missers http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1171656

Werkelijk geen idee. Waarom vraag je dat aan mij?

Groetjes, Wouter

roosjeP

Berichtdoor roosjeP » Zo 22 Dec 2013 20:14

@Wouter,
WouterB schreef:
floortjeP schreef:Als je het verhaal van Denise de Hoop afdoet als zijnde een Beptrail kan dat kwetsend zijn voor mensen die Denise hebben gekend en haar nabestaanden. Denise is 1 jaar geleden gestorven en mensen uit haar nabije omgeving zullen nu een verdrietige periode meemaken.

Ik stel vast dat er tot mijn verbazing een grote groep mensen zijn die zo labiel/makkelijk beïnvloedbaar zijn, en daarnaast zo ontzettend slecht, en bevooroordeeld lezen.

Paperwhite vermeld die hele naam niet, geen verwijzing naar welke casus dan ook, dus hoe moet ik dat weten?
Gelukkig ben ik noch labiel noch debiel noch makkelijk te beïnvloeden :wink:. En als je echt geïnteresseerd was had je met goed fatsoen paperwhite daar ook naar kunnen vragen voordat je met een mening en een vooroordeel aan komt zetten.

WouterB

Berichtdoor WouterB » Zo 22 Dec 2013 20:23

O, jee

Waarom stel je dan aan mij een vraag die ik niet kan beantwoorden?

En qua 'vooroordelen' schuif je mij iets in de schoenen waar ik part noch deel aan heb.

Voor als nog hou ik een ernstige gezonde slag om de arm in het beamen van jouw conclusies. Het adresseren zal me vast beter afgaan.

Groetjes, Wouter

roosjeP

Berichtdoor roosjeP » Zo 22 Dec 2013 20:27

@Wouter, kun je al een reactie geven op gestelde vragen?
floortjeP schreef:
WouterB schreef:Gerechtelijke ontzeggingen aan prutsende ,of beter dood tot gevolg hebbende artsen zoals René Broekhuyse, of anderszins, een Hans van Reijen die zijn BIG registratie weet te behouden door al sedert lange tijd niet meer als echte basisarts te functioneren, maar terug te kruipen achter de afkorting N.P. (als zijnde niet praktiserend, maar nog wel met die achtergrond opererend), dat is toch zeer stuitend! :twisted:

Wat René Broekhuyse en de zaak van Sylvia Millecam betreft heb je de visies ter zake van beide kanten kunnen vernemen? Overigens worden veel mensen met ME,CVS, ziekte van Lyme goed geholpen middels onderzoek en behandeling via de natuurgeneeskundige, het team en mensen waar mee samen wordt gewerkt.
Dat je een andere arts Hans van Reijnen in een zelfde adem noemt en een prutser noemt is een kwalijke zaak. Heb je zelf ervaring met deze arts? Waar zijn jouw bevindingen en verificaties op gebaseerd zodat de lezer zich een objectief beeld daarover kan schetsen? Waarom is er een lange wachttijd? Waarom weten veel mensen de weg naar deze arts te vinden? Waarom worden er goede resultaten bereikt? Omdat regulier dat niet kan, misdiagnoses stelt, verkeerde medicijnen voorschrijft en verkeerde behandelingen geeft met alle gevolgen van dien voor de gezondheidssituatie van mensen.
Over vitamine B12 is kennis voor handen waar menig huisarts, internist, neuroloog nog iets van kan leren http://www.bol.com/nl/p/vitamine-b12-te ... 010970234/
Hans Reijnen beschrijft in zijn boek Vitamine B12, oorzaak van vele chronische klachten, hoe, toen zijn inzicht in ‘de beste aanpak’ steeds verder groeide, er ook steeds betere resultaten werden behaald: “Ik heb tientallen patiënten spectaculair zien verbeteren, waarbij de suppletie van Vitamine B12 een hoofdrol heeft vervuld. Diverse patiënten kwamen in een rolstoel naar het spreekuur, terwijl zij nu weer lopen of zelfs tennissen”. “Ook in de psychiatrie, geriatrie en bij autisten zie ik regelmatig indrukwekkende veranderingen. Honderden patiënten zijn enorm verbeterd. Natuurlijk zijn niet alle gevallen even spectaculair, maar bijna altijd zag ik substantiële verbeteringen optreden als ik de patiënten van de juiste vorm van Vitamine B12 voorzag”.

Van een onderzoeksgroep van 540 van zijn patiënten had na suppletie van twee soorten vitamine B12 19% (108 personen) lichte vooruitgang, 30% (162 personen) matige tot goede vooruitgang, 25% (135 personen) sterke vooruitgang en 25% (135 personen) zelfs spectaculaire vooruitgang. (Eén patiënt vertoonde geen enkele verbetering en één patiënt kwam niet terug). Met andere woorden: Van een groep van 540 patiënten mocht de helft, 50%, 270 personen, een sterke tot spectaculaire vooruitgang van hun gekwelde gezondheid bespeuren. En dertig procent, 162 personen een matige tot goede vooruitgang. Van de resterende groep van 20%, 108 personen, was sprake van een lichte vooruitgang. Dat lijken me, al met al, resultaten waar iedere werker in de gezondheidszorg direct voor zou tekenen.

En als we het dan hebben over ‘spectaculaire verbeteringen’ dan hebben we het over mensen die nog maar zeer slecht ter been waren, of in een rolstoel zaten, en nu weer goed en gecoördineerd en krachtig kunnen lopen. Mensen wier hersenfuncties zo slecht waren dat ze aan dementering begonnen te denken en die nu weer helder kunnen nadenken en niet meer van alles vergeten. Mensen met steeds terugkerende infectieziekten die dat ineens niet meer hebben. Mensen met depressie(s) die geheel weer opklaarden. Mensen met ADHD die weer rustig werden. Mensen met psychoses, autisme, met chronische vermoeidheid, met MS, met bloedarmoede, parodontitis, slapeloosheid, chronische darmziekten, vruchtbaarheids-problemen; kinderen met lees-, geheugen en concentratieproblemen: allen mochten een enorme, ongekende, ‘nooit meer gedachte’, vooruitgang verwelkomen.
Dus door de juiste, de juist gedoseerde en in de juiste volgorde ingenomen vitamine B12 zuigtabletten, verdween na relatief korte tijd, bij de meerderheid van de onderzoeksgroep, namelijk zo’n 80% van de 540 personen, de ene na de andere ernstige chronische klacht, ziekte, afwijking, stoornis ten dele, voor een flink gedeelte. of zelfs in haar geheel! Voor velen onder ons die kampen met jarenlange gezondheidsklachten kan deze nieuwe specifieke Vitamine B12 zuigtablet- aanvulling het verlossende nieuws van "GETTING YOUR LIFE BACK!” betekenen.

Er zijn reguliere huisartsen http://hhhpraktijk.nl/ die wel verder kijken dan hun neus lang is.
Ik krijg regelmatig patiënten in de praktijk met een tekort aan vitamine B12. Zij hebben hier al jaren last van en krijgen steeds meer klachten. http://hhhpraktijk.nl/node/143

WouterB

Berichtdoor WouterB » Zo 22 Dec 2013 20:54

Ja hoor, dat komt als de tijd daar is.

Ik ben trouwens ook al meerdere dagen nog in afwachting van vragen aan diverse posters. Nu heb ik het zelf ook wel is dat er zo snel zoveel bijkomt dat ik een vraag mis.

In mijn geval van in afwachting zijn, zal het er denk ik, meer mee te maken hebben dat ik bij betrokkenen vaste en voor hen veilige 'geloofspatronen' in ziekte mogelijk transparant maak. En dat is natuurlijk door hen niet gewenst. Heb jij gelukkig nog geen last van!

Zou je trouwens die hele overbodige quote van je vraag even weg willen halen? Wordt zo'n rommeltje, ik heb hem echt gelezen hoor...

Groetjes, Wouter

eus

Berichtdoor eus » Zo 22 Dec 2013 21:37

Ik denk dat je een beetje achtergesteld bent naar de Nederlandse omstandigheden, hier een lijst van zorgverleners die aantoonbare missers heeft gemaakt, dat zijn er nogal wat: https://www.bigregister.nl/doc/pdf/2013 ... _35746.pdf

Buiten dat feit is het goed duidelijk dat de hele zorgbranche er zelf ook van overtuigd is dat het beter moet. Niet alleen hoe de zaak Jansen Steur ooit plaats heeft kunnen grijpen (waar hij misschien net zo gepassioneerd was als Broekhuyse, Dankmeijer en Koonen), is een duidelijk voorbeeld, maar ook dat men het in internationaal verband gaat aanpakken dat geschorsten niet in het buitenland hun praktijken voort kunnen zetten.

Ik wil niet beweren dat alles koek en ei is (of dat het heel vlug gaat ), maar waar die sector eerst een nogal arrogante opstelling had, schroomt men nu niet om de hand in eigen boezem te steken

Ik ben het pertinent oneens met je stelling "dat zijn er nogal wat". Het zijn er veel te weinig! Het overgrote merendeel van de tuchtzaken wordt onontvankelijk verklaard, terecht of onterecht, dit is de realiteit. Het hele medisch tuchtcollege is een grote wassen neus, het is niet voor niets, dat met het wil hervormen. Ik kan werkelijk niet begrijpen, hoe jij dit goed kunt praten met "waar die sector eerst een nogal arrogante opstelling had, schroomt men nu niet om de hand in eigen boezem te steken". Kijk eens verder dan dat je neus lang is!
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

WouterB

Berichtdoor WouterB » Zo 22 Dec 2013 22:10

Beste Eus,
eus schreef:Ik ben het pertinent oneens met je stelling "dat zijn er nogal wat". Het zijn er veel te weinig! Het overgrote merendeel van de tuchtzaken wordt onontvankelijk verklaard, terecht of onterecht, dit is de realiteit. Het hele medisch tuchtcollege is een grote wassen neus, het is niet voor niets, dat met het wil hervormen. Ik kan werkelijk niet begrijpen, hoe jij dit goed kunt praten met "waar die sector eerst een nogal arrogante opstelling had, schroomt men nu niet om de hand in eigen boezem te steken". Kijk eens verder dan dat je neus lang is!

Of dat het nu er genoeg zijn of niet, zo bevestig je het stigma dat regulier 'te weinig' aangepakt wordt.

Leg jij ons in al je wijsheid die je daaromtrent meent te hebben, op welke manier dit zowel bij serieus complementaire artsen geregeld is, dan wel overige vage types die het voor elkaar weten te krijgen om zich aan elke vorm van controle of nascholing weten te onttrekken.

Geen idee of jouw neus diepgaand of fijngevoelig genoeg is om daar is een heldere uitleg over te mogen te krijgen...

Groetjes, Wouter

eus

Berichtdoor eus » Zo 22 Dec 2013 22:24

Of dat het nu er genoeg zijn of niet, zo bevestig je het stigma dat regulier 'te weinig' aangepakt wordt.
Leg jij ons in al je wijsheid die je daaromtrent meent te hebben, op welke manier dit zowel bij serieus complementaire artsen geregeld is, dan wel overige vage types die het voor elkaar weten te krijgen om zich aan elke vorm van controle of nascholing weten te onttrekken.

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen hoe het in Nederland er aan toe gaat in tuchtzaken en dat is erbarmelijk slecht. Wat krom is, wordt recht gepraat en pas als er doden vallen, komt er een maatregel in zicht, eerder niet. De serieus complementaire artsen vallen onder hetzelfde tuchtrecht als de serieus niet-complementaire artsen, daar valt niets aan uit te leggen.

Lees ook eens; http://medischcontact.artsennet.nl/arch ... achten.htm
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

Terug naar “Off-Topic Café”