Per toeval kwam ik laatst Lufenuron tegen:
http://lufenuroncandidacure.owndoc.com/
Het blijkt een middel te zijn wat normaal bij dieren gebruikt wordt om de groei van larves (vliegen) tegen te gaan. Het is dus geen middel wat normaliter bestemd is voor menselijk gebruik, vandaar dat ik het onder onconventionele methoden geplaatst heb. Voor dieren lijkt het geen bijwerkingen te hebben. Of dit voor mensen ook zo is, is natuurlijk maar de vraag, hier is geen onderzoek naar gedaan. Er zijn wel een aantal positieve verhalen van gebruikers terug te vinden op internet.
Er blijkt inderdaad een patent te bestaan waarin beschreven wordt dat het middel tegen candida werkt. Een patent is echter geen wetenschappelijk bewijs, houdt daar wel rekening mee.
Het middel werkt mogelijk door onderdrukking van de aanmaak van Chitine, een van de componenten van de celwand van schimmels en exoskeletten van geleedpotigen.
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die dit middel kennen of gebruikt hebben. Het kan mogelijk een alternatief of aanvulling zijn op de reguliere anti-candida middelen zoals Fluconazole. In tegenstelling tot nystatine werkt het mogelijk ook tegen systematische candida. Het is verkrijgbaar zonder recept en kost niet veel.
Anti candida: Lufenuron
-
Re: Anti candida: Lufenuron
@roel,
Zou dit middel beter werken dan de gangbare schimmel middelen?
En is er in Nederland een adres waar ik dit eventueel zou kunnen bestellen?
Zou dit middel beter werken dan de gangbare schimmel middelen?
En is er in Nederland een adres waar ik dit eventueel zou kunnen bestellen?
-
Kost maar 20 euro zie ik op je link en zou niet schadelijk zijn voor lever en nieren.....
Je kunt het via jouw link ook bestellen
Ik vroeg me af of het alleen voor candida werkt, of misschien ook nog voor al die andere soorten van schimmels?
Ga me erin verdiepen....want die candida is een RAMP
Je kunt het via jouw link ook bestellen
Ik vroeg me af of het alleen voor candida werkt, of misschien ook nog voor al die andere soorten van schimmels?
Ga me erin verdiepen....want die candida is een RAMP
-
Dat spul is wel verkrijgbaar voor dieren in Nederland , voor honden van baephar is dat.
de werkzame stof is hetzelfde, die ampullen moet je in de bek van de hond doen.
Zou dit hetzelfde zijn?
Het is idd zo dat het niet via de lever en nieren gaat. Het heeft ook geen interacties met andere medicijnen voor zover ik kon zien.
Als dat zo is dat er geen interacties zijn en belasting voor nieren en lever, dan zou je zeggen kan het dan tijdens een ab kuur?
Bij dieren wel tijdens een ab kuur, dan bij de mens ook?
zou regulier dit ook hebben?
De berichten hierover zijn wel goed.(degene die het gebruikt hebben)
de werkzame stof is hetzelfde, die ampullen moet je in de bek van de hond doen.
Zou dit hetzelfde zijn?
Het is idd zo dat het niet via de lever en nieren gaat. Het heeft ook geen interacties met andere medicijnen voor zover ik kon zien.
Als dat zo is dat er geen interacties zijn en belasting voor nieren en lever, dan zou je zeggen kan het dan tijdens een ab kuur?
Bij dieren wel tijdens een ab kuur, dan bij de mens ook?
zou regulier dit ook hebben?
De berichten hierover zijn wel goed.(degene die het gebruikt hebben)
-
Ik heb even gemaild met mijn arts, het is regulier niet beschikbaar.
Er ligt wel een octrooi/patent op het product voor pharmac. gebruik in mensen.
Ik denk dat het nog niet belangrijk genoeg is omdat er wel anti schimmel middelen zijn, er zal eerst nog meer resistentie moeten zijn voordat er aandacht aan besteed wordt denk ik.
Wel jammer dat de huidige middelen een aanslag voor de lever zijn, en natuurlijke middelen mij niet voldoende helpen.
Er ligt wel een octrooi/patent op het product voor pharmac. gebruik in mensen.
Ik denk dat het nog niet belangrijk genoeg is omdat er wel anti schimmel middelen zijn, er zal eerst nog meer resistentie moeten zijn voordat er aandacht aan besteed wordt denk ik.
Wel jammer dat de huidige middelen een aanslag voor de lever zijn, en natuurlijke middelen mij niet voldoende helpen.
-
Naar mijn ervaring werkt het effectiever dan nystatine, maar minder goed dan fluconazole. Gezien de prijs kun je het altijd proberen natuurlijk. Je kunt het het beste bestellen via de site van owndoc. Het wordt verzonden vanuit een europees depot, dus levering duurt niet erg lang (iets van 4 dagen in mijn geval) en je zit niet vast aan douaneheffing.
Volgens mij is dat spul wat je voor honden kunt krijgen een stuk duurder dan via de owndoc site.
Volgens mij is dat spul wat je voor honden kunt krijgen een stuk duurder dan via de owndoc site.
-
Oke ik ga een bestelling doen.
Wat mij opvalt is dat het niet beschikbaar is voor menselijk gebruik.
Ik las dat kanker een schimmel is en dat dit de reden zou zijn?
Niet best, worden dan geen centen meer verdiend aan chemo etc.
thanks Roel
Zoogdieren gaan er niet dood van, wij zijn ook "zoogdieren."
Wat mij opvalt is dat het niet beschikbaar is voor menselijk gebruik.
Ik las dat kanker een schimmel is en dat dit de reden zou zijn?
Niet best, worden dan geen centen meer verdiend aan chemo etc.
thanks Roel
Zoogdieren gaan er niet dood van, wij zijn ook "zoogdieren."
-
kanker is geen schimmel en bevat volgens mij ook geen chitine.
Chitine wordt alleen gevonden in schimmels en bepaalde geleedpotigen (exoskelet). Voor bepaalde wormen kan het ook effectief zijn (las ergens dat bepaalde monddelen van sommige wormen chitine bevatten).
Dat je er niet dood aan gaat kan ik bevestigen, anders zat ik hier niet
Chitine wordt alleen gevonden in schimmels en bepaalde geleedpotigen (exoskelet). Voor bepaalde wormen kan het ook effectief zijn (las ergens dat bepaalde monddelen van sommige wormen chitine bevatten).
Dat je er niet dood aan gaat kan ik bevestigen, anders zat ik hier niet

-
Ik dacht dat bepaalde schimmels aan de grondslag van kanker lagen.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23522963
Ik wil er in elk geval van af.
In elk geval kan borrelia wel chitine gebruiken voor zichzelf:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20102636
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23522963
Ik wil er in elk geval van af.
In elk geval kan borrelia wel chitine gebruiken voor zichzelf:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20102636
-
Nou ik ga het ook bestellen hoor!
Laatst gewijzigd door Foetsie op Do 1 Mei 2014 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.