Forum open met minimale moderatie of forum sluiten?

Voor alle problemen, vragen, opmerkingen en tips aangaande (de werking van) de website en het forum van LymeNet.

Moet het forum open blijven met minimale moderatie of sluiten voor nieuwe berichten?

Het forum blijft open met minimale moderatie
30
86%
Het forum gaat op slot voor nieuwe berichten
5
14%

Totaal aantal stemmen: 35

admin
Beheerder

Forum open met minimale moderatie of forum sluiten?

Berichtdoor admin » Wo 12 Feb 2014 0:32

Naar aanleiding van deze mededeling mag u uw voorkeur aangeven over wat er met dit forum gebeurd.

De mededeling:
Ik ga per direct het forum minimaal modereren, dus zo weinig mogelijk. In principe modereer ik het forum niet meer, maar bij ernstigere kwesties zoals bijvoorbeeld spam, mogelijke overtredingen van de wet, of grof gescheld zal ik nog ingrijpen. Incidenteel zal ik misschien nog wat meer modereren, maar ik geef geen garanties. Ik zal me verder alleen nog bezig houden met het technische deel van het forum.

Behalve dit forum met minimale moderatie open houden, is het ook mogelijk om het forum te sluiten voor nieuwe berichten. De bestaande berichten blijven dan wel gewoon leesbaar.

Moet het forum open blijven met minimale moderatie of sluiten voor nieuwe berichten?

Troptard

Re: Forum open met minimale moderatie of forum sluiten?

Berichtdoor Troptard » Wo 12 Feb 2014 1:41

Beter minimale dan slechte moderatie,mijn dank en apreciatie voor je inzet en werk tot nu heb je alvast ! Hopelijk kan het forum gewoon door want het is en blijft voor mezelf en vele anderen een (leerrijke) steunpilaar

Troptard
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

moon2

Berichtdoor moon2 » Wo 12 Feb 2014 8:40

Ik sluit mij aan bij bovenstaande reactie...
Zijn er geen geschikte kandidaten voor de functie van moderator b.t.w.?

Moon.

Josie

Berichtdoor Josie » Wo 12 Feb 2014 10:39

Beste Admin,

Je begrijpt zelf ook wel dat het forum sluiten geen optie is. Mijn aandacht trek je er wel mee.
Er zijn zo ongelofelijk veel mensen die er heel veel aan hebben. Al 10 jaar lang. Kennis en ervaringen delen en verspreiden over Lyme zijn essentieel. Dat gebeurt op dit forum. Het forum en de site lymenet heeft zich ontwikkeld tot wat voor mij het beste en meest helpende forum is dat in Nederland bestaat! Meer dan 5000 leden. Er zijn mensen genezen door dit forum, door ideeën op te doen, ervaringen te lezen, tips te krijgen en door kennis te vergaren die nodig is om te genezen en die moeilijk te vinden is zonder de hulp van medepatiënten.

Ik waardeer jouw manier van optreden.
Ik zou me zo voor kunnen stellen dat je liever benaderd wordt voor leuke dingen dan voor gekissebis op het forum? Of dat je het gevoel hebt dat je je tijd beter wil besteden? Speelt dat mee?

Is dit bedoeld als oproep aan iedereen om verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen gedrag? Waarbij jij bijv. niet een rol als af en toe een soort kleuterleider wil? Wat wil je?
Wil je toelichting geven?

Verder sluit ik me volledig aan bij Troptard en moon2. Misschien is er iemand geschikt om het samen met jou te doen?
Ik ben blij dat je bereid bent om je te blijven inzetten om het forum technisch gezien draaiende te houden en bij hoogste nood op te treden. Van dat aanbod maak ik graag gebruik.

Josie

eus

Berichtdoor eus » Do 13 Feb 2014 0:54

Klopt mijn veronderstelling, dat het enige Lyme-forum waar nog gemodereerd wordt, het forum van de Stichting Tekenbeetziekten is of zijn er ook nog andere Lyme-fora met moderatie te vinden?
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

WillemT

Berichtdoor WillemT » Do 13 Feb 2014 13:05

Van mij mag het forum sluiten. Er verschijnen bijzonder weinig berichten die iets toevoegen dat van meer dan persoonlijke betekenis is.

Willemt

Troptard

Berichtdoor Troptard » Do 13 Feb 2014 13:18

WillemT schreef:Van mij mag het forum sluiten. Er verschijnen bijzonder weinig berichten die iets toevoegen dat van meer dan persoonlijke betekenis is.

Willemt

Je hebt geen lyme en er ook niks mee te zien...normaal dat je er niks aan hebt lieve willemT ;)
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

Marlene

Berichtdoor Marlene » Do 13 Feb 2014 14:59

WillemT schreef:Van mij mag het forum sluiten. Er verschijnen bijzonder weinig berichten die iets toevoegen dat van meer dan persoonlijke betekenis is.

Willemt

Dit forum is dan ook voor mensen en niet voor robotten of psychopaten.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Do 13 Feb 2014 16:33

WillemT schreef: Van mij mag het forum sluiten

Jeetje! Wie weet welk patiëntenforum er dan de pineut wordt! :roll:

P.S.: Willem, voor de goede orde; je weet dat je maar één keer je voorkeur mag geven?

Murray

Berichtdoor Murray » Do 13 Feb 2014 20:56

Open met minimale moderatie.

De meeste leden zijn hier niet om te rellen maar om informatie en leed te delen, veel moderatie is dus niet nodig.
Dit in tegenstelling tot bepaalde individueen, die ik niet verder bij naam wil noemen, die dermate hardnekkig trollen dat ze er blijkbaar zelf al moe van geworden zijn en liever zien dat het forum sluit. (zeg maar het laatste woord troll hebben... hoe kinderlijk kan je zijn..)
Voor de normale leden is het instellen van een troll als vijand (zie tabblad vrienden/vijanden in het gebruikerspaneel) dan een goede en snelle oplossing.

Terug naar “Feedback”