Forum open met minimale moderatie of forum sluiten?

Voor alle problemen, vragen, opmerkingen en tips aangaande (de werking van) de website en het forum van LymeNet.

Moet het forum open blijven met minimale moderatie of sluiten voor nieuwe berichten?

Het forum blijft open met minimale moderatie
30
86%
Het forum gaat op slot voor nieuwe berichten
5
14%

Totaal aantal stemmen: 35

Marlene

Re: Forum open met minimale moderatie of forum sluiten?

Berichtdoor Marlene » Do 13 Feb 2014 22:23

Voor de normale leden is het instellen van een troll als vijand (zie tabblad vrienden/vijanden in het gebruikerspaneel) dan een goede en snelle oplossing.

Dankjewel voor de tip!

erica

Berichtdoor erica » Vr 14 Feb 2014 12:18

Ik heb 'forum open met minimale moderatie' gestemd. Zo lang modereren is taai, daar heb ik bewondering voor, kan me voorstellen dat je het een tandje minder intensief wil doen.

admin
Beheerder

Berichtdoor admin » Vr 14 Feb 2014 15:17

eus schreef:Klopt mijn veronderstelling, dat het enige Lyme-forum waar nog gemodereerd wordt, het forum van de Stichting Tekenbeetziekten is of zijn er ook nog andere Lyme-fora met moderatie te vinden?

Ook het forum van de lymevereniging wordt gemodereerd. Maar de forums van de lymestichting en de lymevereniging zijn niet vrij toegankelijk zoals het LymeNet forum. Bij de lymevereniging moet men lid zijn en bij de lymestichting moet men donateur zijn om toegang te verkrijgen tot het forum.

els

Berichtdoor els » Za 15 Feb 2014 15:24

eus schreef:Klopt mijn veronderstelling, dat het enige Lyme-forum waar nog gemodereerd wordt, het forum van de Stichting Tekenbeetziekten is of zijn er ook nog andere Lyme-fora met moderatie te vinden?

Erg verbaast over deze vraag,want ik denk dat je wel wist dat er bij de NVLP gemodereerd wordt.

Er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid dat bij zowel de NVLP als de Stichtingtekenbeetziekten het forum voor iedereen te lezen is,maar dit zal wel niet gaan wegens aanhoudende kritiek in plaats van het verleden het verleden te laten en te kijken waar samenwerking mogelijk is.

En is een forum bedoelt met aanvallen die vaak zeer persoonlijk zijn berichten te plaatsen.
Wat schiet de lymepatient er mee op dat er nu twee belangenbehartigers zijn ?
En anders voor 40 euro ben je van beiden lid (donateur ) wat ook vaak nog van de ziekenkostenverz. terug te krijgen is.

Els

RobertF

Berichtdoor RobertF » Zo 23 Feb 2014 0:11

WillemT schreef
Van mij mag het forum sluiten. Er verschijnen bijzonder weinig berichten die iets toevoegen dat van meer dan persoonlijke betekenis is.

Met dat laatste bedoel je natuurlijk jezelf. Logisch als je met een mond vol tanden staat.

Ik zou zeggen doeiiiiii :zwaaien: niet meer terugkomen :toost:

WillemT

Berichtdoor WillemT » Ma 24 Feb 2014 12:12

RobertF schreef:Met dat laatste bedoel je natuurlijk jezelf. Logisch als je met een mond vol tanden staat.

Ik zou zeggen doeiiiiii niet meer terugkomen

Off-topic.

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Ma 24 Feb 2014 21:34

Onbegrijpelijk hoe hardnekkig iemand kan zijn....

admin
Beheerder

Berichtdoor admin » Do 6 Mar 2014 17:18

Ook in dit topic worden er op de persoon gerichte opmerkingen richting WillemT geplaatst en dit moet stoppen. Wie problemen heeft met de berichten van WillemT, kan ze ofwel negeren, ofwel er inhoudelijk on-topic op ingaan en dan niet-inhoudelijke op de persoon gerichte opmerkingen achterwege laten.

Zie verder mijn reactie hier: viewtopic.php?f=8&t=8400&p=83467#p83465

Dit geldt natuurlijk niet alleen bij WillemT, maar in het algemeen.

roosjeP

Berichtdoor roosjeP » Do 6 Mar 2014 20:42

admin schreef:
Foetsie schreef:
I pulled this off the LymeNet Europe board

Die Relative Risk is zeker net zo'n troll als die Willem T.
De hele dag alle berichten van iedereen zitten nakijken terwijl je zelf nieteens ziek bent.
Volgens mij ben je dan niet helemaal goed.
Of misschien worden ze er voor betaald?

:?:

Als hobby zou ik dan iig toch iets anders verwachten, vooral van mensen die zichzelf zo intelligent vinden.

U krijgt een waarschuwing omdat u een ander forumlid een troll noemt en met insinuaties komt. Recentelijk bent u ook al gewaarschuwd. Bij een volgende waarschuwing krijgt u een ban.

Misschien wordt het tijd voor een nieuw Lyme forum? Een Lyme forum waar Lyme patiënten vrijelijk informatie en ervaringen kunnen uitwisselen en kunnen discussiëren over verschillende onderzoeken en onderzoeksmethoden, verschillende behandelingen (antibiotica, ILADS, natuurlijke behandelingen, enz.), wetenschappelijke artikelen, wel/geen verbetering/genezing?
Het is 2014 en er is meer onder de Lyme zon dan CBO richtlijn en een antibiotica behandeling van 2-4 weken http://www.lymemed.nl/protocollen/schema.pdf
De CBO richtlijn en 2-4 weken antibiotica behandeling zal voor een aantal mensen afdoende zijn maar voor veel (chronische) Lyme patiënten is dat niet het geval.

Als de beheerder/moderator geen zin meer hebben om dit forum goed te begeleiden, goed te modereren, niet onafhankelijk te kunnen/willen zijn, zich irriteren aan onderwerpen-items die de leden op het forum zetten en zich beklagen over feit dat onderwerpen-items kennelijk vaak op een verkeerde plaats worden gezet -het lijkt mij een taak van een moderator of moderators om topics achter de schermen naar de juiste plaats te verplaatsen-, lijkt het de beste optie om er mee te gaan stoppen als beheerder/moderator.
In het openbaar als beheerder/admin een lid waarschuwingen geven en het aanzeggen van een ban is ongepast te noemen. Zulks kan ook achter de schermen worden gedaan.

eus

Berichtdoor eus » Do 6 Mar 2014 21:46

Jammer, dat er hier geen like knop is, dan maar zo;
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

Terug naar “Feedback”