Beyond Balance protocol

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
rabbitfriend

Re: Beyond Balance protocol

Berichtdoor rabbitfriend » Do 12 Jun 2014 10:28

Hoi allemaal,

Ik heb de BAR1 in 15 dagen naar 3x15 druppels kunnen opvoeren. Per ongeluk vanochtend begonnen met BFM, maar ik las net dat ik eerst op BAR1 3x 28 druppels moet zitten. Dus daar ga ik nog even niet mee verder. Ik denk dat ik de komende dagen de BB2 naar 3x 20 druppels (einddoel) probeer op te hogen. Ik zit nu op 15 druppels BB2. Mijn darmen zijn niet geweldig, maar dat was al gaande toen ik nog op de BB1 en de antibiotica zat. Ik heb wel het gevoel dat ik de laatste twee weken iets meer energie heb. Ik heb steeds veel zin om actief te zijn (zwemmen, paardrijden, wandelen, fietsen, fitness). Helaas moet er ook veel geregeld worden, oftewel achter mijn bureau zitten...

Ik heb ook soort gelijke klachten. Heel vervelend maar ik heb een beetje het idee bij jou dat jij denkt dat een middel alleen maar aanslaat als je er beroerd door van zou worden. (niet onaardig bedoeld :) .)
Ik denk niet dat dat altijd het geval hoeft te zijn. De BB2 kon ik ook heel erg makkelijk opbouwen had zelfs het idee dat ik een beetje meer energie kreeg. Helemaal geen last van herx's gehad. BB2 is specifiek voor de lyme en dat heb ik wel degelijk ondanks het feit dat ik dus geen negatieve reacties op het middel had.

@nyx Door alle verhalen ben ik inderdaad gaan denken dat je moet herxen om er uiteindelijk op vooruit te gaan. Goed dat je me eraan herinnerd dat het ook anders kan!

Groetjes,
RF
Twee mannen keken door de tralies van de gevangenis; de een zag modder, de ander sterren.

rabbitfriend

Berichtdoor rabbitfriend » Do 12 Jun 2014 21:10

Oef, nou weet ik wel zeker dat ik veel meer energie had de laatste weken. Ik lag vanmiddag weer in mijn bed met het gevoel een enorme dreun te hebben gekregen. Ik hoop dat het door de BFM komt, die ik nog niet had moeten nemen en waarvan ik volgens mij ook te overmoedig veel had ingenomen. Eerst maar weer een pas op de plaats, voordat ik weer ga sleutelen aan de dosis van de BB2 en de BAR1. Maar misschien zegt het ook dat de andere medicijnen wel degelijk een verandering in gang hebben gezet. Hoop?

RF
Twee mannen keken door de tralies van de gevangenis; de een zag modder, de ander sterren.

nyx

Berichtdoor nyx » Wo 18 Jun 2014 20:05

@rabbitfriend: Ik hoop dat je je weer wat beter voelt nu je gestopt bent met de BFM en weer rustig verder kan met de ander middelen op te bouwen.

Met mij gaat het opbouwen op dit moment redelijk goed. Heb wel dagen dat ik echt ontzettend moe ben maar als ik dan weer een paar uur heb geslapen gaat het weer redelijk. Ik zit nu 2x 20 druppels BB2 onderhoudsdosis en BAR1 3x 13 druppels (nog aan het opbouwen) en CLK 3 x 20 druppels (ook volledig opgebouwd).

Ik hoop dat ik bij mijn volgende afspraak met PvM ook de BAR1 volledig heb opgebouwd zodat ik daar hopelijk mee kan stoppen evenals met de CLA-K en dat ik dan kan beginnen met de BFM en waarschijnlijk ook de BAB3 want die dien ik geloof ik ook nog te krijgen. Dus zal weer een dure maand worden met de aanschaf van nieuwe potjes. Maar hopelijk is het einde dan in zicht en als ik de BFM en BAB krijg dat ik daar niet al te heftig op reageer.

Nou sterkte allemaal.

Groetjes
nyx :zwaaien:

BBS

Berichtdoor BBS » Vr 20 Jun 2014 16:03

Hallo allemaal,

Na 2,5 week weer een reactie van mijn kant. Ik heb al jullie verhalen en reactie wel tussentijds gelezen. Ik denk toch dat ik er gelukkig minder erg aan toe ben qua klachten en beperkingen. Ik kan gewoon werken, kan sporten, kan dingen ondernemen met mijn gezin en vrienden etc. Dit was een aantal maanden geleden overigens wel anders. Met name de angstklachten waren een erge beperking voor me, ik heb toen ook een hele periode minder gewerkt. Wat dat betreft herken ik het beeld van Thor wel over het werken en hoe dat voelt. Ik hoop dat je je er door heen kunt slaan.

Ik moet zeggen dat het nu 2,5 week later al weer een stuk beter met me ga. Klachten zijn nog niet weg, maar wel minder en ik merk vooruitgang. Minder last van zenuwpijn en stijfheid, minder vermoeid, vrolijker. Wel heb ik wat meer last gekregen van knakkende gewrichten...? Ik zit nu o 2x13 druppels BAR1 en 2x13 druppels BB1, 2x 15 druppels TOX ease en 2/3 capsule BFM. Het opbouwen gaat de laatste dagen steeds sneller en ik denk dat ik komende week wel alles op 2x15 heb en de BFM op 1 capsule per dag. Maandag heb ik een afspraak met dokter E. Ik ben benieuwd wat ze er van vind en hoe we nu verder gaan. Wellicht andere flesjes erbij? Ik denk dat het volledige herstel nog wel even gaat duren, maar de weg is nog steeds ophoog. Het zal eerder maanden dan weken worden denk ik.

De reacties over dat het duur is, daar kan ik me wel in vinden. Gelukkig kan ik zelf allemaal prima dragen zolang ik mijn baan heb, maar ik vind het wel sneu voor de mensen die niet in zo'n positie zijn. Dan vind ik nl toch niet echt sociaal en vind ik het ook behoorlijk verkeerd in de gezondsheidszorg. Er worden immers wel tienduizenden euro's per jaar per patient voor expirmentele kanker medicijnen vergoed (Waarvan niet vast staan dat ze goed werken/het leven maar met een paar maanden verlengen), maar de chronische lyme patient die voor een paar honderd euro per maand zichzelf met voedingssupplementen en (alternatieve) middelen op natuurlijke basis wil laten behandelen die mag het allemaal uit eigen zak betalen.... Nu wens ik niemand kanker toe en ook mezelf niet, maar ik vind het wel erg krom, vandaar even deze vergelijking. Zo wordt behandeling van Lyme meer een zaak van kan je het betalen of niet.

Als laatste nog een reactie over de twijfel van Rabbitfriend over het krijgen van kinderen. Dit herken ik wel. Ik heb zelf twee kinderen, een van 5 en een van 1 jaar. Ze zijn allebeid harstikke gezond. Mijn vrouw was in verwachting van de jongste nadat ik besmet werd door de teek. Ik vraag mij dus ook af of ik mijn vrouw niet besmet heb via sexueel contact en zo via mijn vrouw mijn dochter. Anderzijds is mijn vrouw jaren terug ook door een teek gebeten. Zij kreeg wel een rode kring en heeft toen 4 weken antibiotica gehad. Misschien draagt zij van toen ook nog steeds de borrelia bij zich en ben ik ook wel door haar besmet.... Allemaal zaken die je dus niet weet. Mijn dokter was er pragmatisch in en zei zolang je vrouw of kinderen geen klachten hebben hoef je ze niet te behandelen. Daar ben ik het wel mee eens en ik denk persoonlijk ook dat je de Borrelia waarschijnlijk nooit helemaal uit je lijf zal krijgen maar dat het heel goed mogelijk is om er niet ziek en klachtenvrij mee te leven. De ziekte heeft me wat dat betreft wel wakker geschud en ik ben veel gezonder gaan leven in het afgelopen jaar. Gezonder eten, meer beweging en sport en me niet meer druk maken. Allemaal zaken die mijn algemene weerstand beter maken.

Als er maandag nog wijzigingen komen in de behandeling dan laat ik het jullie weten. Fijn weekend!

joke543

Berichtdoor joke543 » Di 8 Jul 2014 22:55

Hallo allemaal,

Hoe gaat het met iedereen met de behandeling?Hebben jullie het idee dat jullie vooruitgaan?
Ik geloof wel dat het wat doet maar o die kosten die wegen me zo zwaar.Ik voel me daar ook zo schuldig om.En ik ben ook bang dat als ik hier mee klaar ben dat ik dan toch weer achteruit zal gaan.Hoe denken jullie daarover?
En zijn er al mensen bezig met bee venom?En zo ja hoe zijn de resultaten daarvan?
Soms weet ik het allemaal niet zo goed meer.

rabbitfriend

Berichtdoor rabbitfriend » Di 8 Jul 2014 23:57

Hoi allemaal,

@nyx direct stoppen met de BFM was volgens mij een goed plan! Ik ben vrij snel weer opgekrabbeld. Ik kon toen verder met het opvoeren van de BB2 en de BAR1. Dat ging vrij vlot. Ik zat op een gegeven moment op BB2 3x20 (einddosering) en de BAR1 op 3x15 en toen... waren de potjes leeg en zat ik in het buitenland... Het is soms zo moeilijk inschatten. Maar als je elke dag een middel met drie druppels (3x 1 druppel) kan verhogen, dan gaat zo'n potje heel snel leeg... Al heb ik meerdere keren gekeken of het potje met de BAR1 ergens gelekt had, want ik zag de vloeistof nog net niet voor mijn ogen verdwijnen. Heeft iemand anders ook gemerkt dat sommige potjes sneller leeg lijken te gaan? De druppels zijn soms wat "dikker" dus misschien dat je per druppel meer massa binnenkrijgt? Ik baalde er in ieder geval goed van dat ik me zo vergist had. Want toen stond de boel weer stil :cry: De rest van de middelen wel doorgeslikt, maar ik vraag me erg af hoeveel die tox-ease en de cyflacalm verder doen. Omdat ik PvM pas maandag sprak en ik nog aan het wachten ben op de nieuwe lading, staat de boel uiteindelijk ruim 3 weken stil. Baal, baal, baal. Maar ja het is niet anders.

Het gaat relatief oke met me, al heb ik het gevoel dat er geen vooruitgang mee in zit en dat ik een belangrijk deel van de vooruitgang kwijt ben die ik in de eerste 5 weken van de (9 weken durende) doxycyline kuur had geboekt. Het is een beetje lastig om in te schatten omdat ik nu behoorlijk wat stress heb, en dan lijk je soms meer (of juist minder) te kunnen, terwijl je voelt dat je steeds vermoeider wordt en meer moeite hebt om het overzicht te houden.

Ik heb met PvM afgesproken om opnieuw de doxcycycline te nemen (3 weken) dan een week stoppen en dan nogmaals 3 weken doxycycline + Ciprofloxacin (als ik de naam goed heb opgeschreven). Dit laatste middel in verband met een potentiële Bartonella infectie. Ik moet tijdens de AB kuur ook weer aan de Plaquenil en het colloïdaal zilver. Daarnaast ga ik door met de Beyond Balance producten. PvM zei dat ik op zich kan doorgaan met de laatste dosering, dus hopelijk kan ik snel verder opvoeren. Ik voel me net een chemobox met al die troep... En @Joke543 het is inderdaad vreselijk hoeveel geld we kwijtraken...

Ik zit zelf in een ingewikkelde periode, omdat ik bezig ben om naar de UK te verhuizen... dit in verband met het doen van onderzoek. Ik hoop dat ik dit fysiek volhoud. Gelukkig heb ik wel al jaren pijnstillers waarmee de boel onder controle is (al vrees ik dat de ziekte ondertussen onderhuids door woedt). Ik hoop ook dat ik een arts kan vinden die me daar verder kan behandelen. En ik hoop dat ik het financieel blijf trekken. Ik ga in mijn eentje dus heb ik geen vangnet... Ik heb het wel aan de prof verteld. En hij zei dat de universiteit mij zou steunen als ze iets voor me kunnen betekenen. Kortom ik hoop heel veel... Als het niet lukt, heb ik het tenminste geprobeerd. PvM en ik zijn nu beide bezig met het zoeken van een arts die mij daar kan behandelen. Dat lukt nog niet zo goed... Het is in de UK niet veel beter als hier. Je krijgt daar ook niets vergoed en je moet naar privé klinieken om enige hulp te ontvangen. Dus hoe ik aan AB, Beyond Balance of iets anders moet komen...?

@Joke543 jij vraagt naar het bijengif. Ik ben er niet mee bezig, omdat dit een lang traject inhoudt en vele malen naar PvM toe reizen terwijl ik nog maar een week of 7 in Nederland ben. Maar PvM mompelt er tijdens elk telefoongesprek over, waardoor ik elke keer denk: "Oh, moet ik dat niet gaan doen?!!!" Hij lijkt heel overtuigd dat het goed kan helpen. Maar ja was hij eerder niet net zo positief over het 'Epigenar protocol' en toen het 'Beyond Balance protocol"? Ik kan het dus niet naar waarde schatten. Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van anderen. Maar wellicht dat daar een aparte topic voor is?

@joke543 ik maak me ook zorgen om de terugslag. Ik ben dat nu ook meegemaakt en het is niet gemakkelijk als je daar midden in zit, om die angst helemaal los te laten. Tja zoals @BBS al zei, krijg je de Borrelia überhaupt ooit helemaal uit je systeem? Of hebben we voorgoed kronkelende tijdbommetjes in ons lijf?

Ik zit nu ook in een discussiegroep voor 'Lymies' in de UK. Als ik nog interessante dingen over Beyond Balance tegenkom laat ik het weten. Al moet ik ook oppassen met de hoeveelheid tijd die in forums gaat zitten... Toch wel super om zo in contact te komen met anderen die met vergelijkbare zaken worstelen.

Ik wens jullie allemaal weer veel kracht, gezondheid en bovenal geluk!

Liefs,
Rabbitfriend2014

joke543

Berichtdoor joke543 » Wo 9 Jul 2014 17:55

Dat wens ik jou ook toe Rabbitfriend.

BBS

Berichtdoor BBS » Do 10 Jul 2014 12:32

Hallo allemaal,

Hier weer een update van mijn kant. Ik zit inmiddels nu twee weken op de 2x15 BB1 en 2x15 BAR1 en 1x BFM. Tevens ben ik nog MSM gaan slikken en Alpha lipon zuur. Hoe ik me voel is wisselend. Het is nog steeds een komen en gaan van diverse klachten. De laatse week weer iets meer klachten Veel meer dan voordat ik met de Beyond Balance begon. Ik neem dus maar aan dat dit Herx reacties zijn nu ik de doseringen heb opgehoogd. Voorlopig blijf ik komende twee maanden deze doseringen slikken. Ik heb op 1 september weer een afspraak.

Ik kwam een verhaal tegen (http://www.canadianlymestories.com/annas-story/) van een Canadese dame die ook de beyond Balance heeft gebruikt. Zij heeft er baat bij gehad, maar ze heeft de kruiden wel 8 maanden moeten gebruiken. Ik herken de herx reacties wel die zij beschrijft. Het bevestigd mij idee wel dat herstellen een kwestie van lange adem is...

Jullie stellen trouwens dat stoppen met BFM een goed plan is. Ik neem aan dat jullie dat bedoelen gezien de klachten die dan weer verminderen door het stoppen? Aan de andere lijkt mij die klachten dan misschien Herx reacties (Hoe vervelend ook), die er wel op lijken dat de BFM doet wat het moet doen. Namelijk de biofilms afbreken todat de borrelia door je immunsysteem en de BB1/2/3 aangepakt kan worden. Tenminste dat is hoe ik heb begrepen dat de kruiden werken. Hoe zien/ervaren jullie dit?

eus

Berichtdoor eus » Do 10 Jul 2014 12:49

Ik heb nu BAB 1 en BAB 2 voorgeschreven gekregen. Iemand ervaring hiermee?
En hoe moest je het innemen tegelijkertijd of gescheiden van elkaar?
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

Josie

Berichtdoor Josie » Za 12 Jul 2014 11:43

Gescheiden van elkaar innemen, minimaal 20 minuten ertussen. Succes Eus!
Ik ben zelf ondertussen gestopt met het protocol, het was voor mij op dit moment niet helpend, ik ben verder gegaan met weer andere middelen.
Josie

Terug naar “Onconventioneel”