Beyond Balance protocol

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
rabbitfriend

Re: Beyond Balance protocol

Berichtdoor rabbitfriend » Za 12 Jul 2014 11:56

Hoi, hoi

Gisteren de medicijnen ontvangen. Maandag ga ik naar de apotheek om de AB weer op te halen (ze zullen daar wel denken...). Dit weekend voeg ik alvast de BAR1 en BB2 toe, meteen met de dosering waar ik een paar weken geleden op zat (respectievelijk 3 x 15 druppels en 3 x 20 druppels). Ik ben benieuwd wat mijn lichaam daar van vindt. Ik voel me zo ongeduldig...

Ik was gisteren bij de pijnarts om te praten over het afbouwen van de pijnmedicatie. Toen ik de afspraak maakte was ik positiever en hoopvol dat de zenuwpijn zou verdwijnen. Nu merk ik dat de pijn er nog altijd is. Maar misschien dat er weer iets anders gebeurd, wanneer ik straks de AB tegen de Bartonella ga slikken. Nu eerst drie weken doxycycline (tegen de Borrelia). Ik ben benieuwd of ik het effect van de eerste keer weer ervaar (darmen die normaliseren en goed werken, en warme gloeiende handen die minder gevoelig lijken...).

Doeg!!!!!!!!!!
RF :zwaaien:
Twee mannen keken door de tralies van de gevangenis; de een zag modder, de ander sterren.

eus

Berichtdoor eus » Za 12 Jul 2014 18:38

Gescheiden van elkaar innemen, minimaal 20 minuten ertussen. Succes Eus!
Ik ben zelf ondertussen gestopt met het protocol, het was voor mij op dit moment niet helpend, ik ben verder gegaan met weer andere middelen.
Josie

Bedankt Josie, ik had al het idee, dat ik het uit elkaar moest nemen!

Groeten,
Eus :zwaaien:
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

nyx

Berichtdoor nyx » Zo 13 Jul 2014 12:49

eus schreef:Gescheiden van elkaar innemen, minimaal 20 minuten ertussen. Succes Eus!
Ik ben zelf ondertussen gestopt met het protocol, het was voor mij op dit moment niet helpend, ik ben verder gegaan met weer andere middelen.

Is dit ook de bedoeling van de andere middelen van het protocol want ik neem nu alles tegelijk in. Alle druppeltjes in een glaasje beetje water er bij en dan ff in de mond houden.

Net als vele andere heb ik afgelopen week ook weer een consult met PvM gehad. Hierbij een update:

Ik had alle medicatie die ik nam zo goed als opgebouwd
BB-2 3 x 15
BAR-1 3 x 26
CLA detox- 3 x 20
Toxease GL 3 x 15
Cyflacalm II 3 x 15 druppels

Bij het opbouwen van deze middelen had ik vooral moeite zodra er weer een druppeltje BAR-1 bij kwam maar gelukkig niet zo erg dat ik het niet meer kon hendelen. Bij mij zat het voornamelijk in mijn benen maar bij lange na niet zo erg als de eerste keer dat ik het nam dat de klachten zo erg werden dat ik de inname tijdelijk moest staken.

Nu is de CLA detox helemaal van het lijstje geschrapt. Had niet het idee dat is daar enig effect van had. Heb wel het flesje opgemaakt.

De Toxease en Cyflacalm ga ik nu verlagen naar 3x 5 druppels
De BB-2 naar 2 x 10 druppels en
De BAR-1 naar 2x 25 duppels

Daarnaast ga ik nu beginnen met de BFM eerst een klein beetje en dan tot 2 capsules per dag.
Ben nu een krappe week bezig en zit nu op 1 capsule per 2 dagen en moet zeggen dat ik tot nu toe nog geen reactie heb gekregen (positief/negatief) maar we gaan het ervaren.

Tevens dien ik ook te gaan beginnen met het opbouwen van de BAR-2 naar 3x 20 druppels maar ik focus me eerst ff op de BFM als ik daar de dosering van 1 capsule per dag heb bereikt dan ga ik de BAR-2 er pas bijnemen en kijken hoe dat gaat.Ben voorlopig nog wel ff bezig.

Heb ook gevraagd wanneer ik nu met de BAB-3 dien te beginnen maar dat was voorlopig dus nog niet. Eerst de BFM en BAR-2 en de overige middelen op onderhoudsdosering en dan maar kijken hoe dat weer uitpakt.

Nou wens iedereen heel veel sterkte het blijft een lastige en dure weg die we aan het bewandelen zijn.

Groetjes,
Nyx :zwaaien:

Josie

Berichtdoor Josie » Zo 13 Jul 2014 13:44

Nyx, je vroeg of het gescheiden innemen voor alle middelen geldt.
Mij was in eerste instantie verteld dat ze bij elkaar konden, daarna doordat er steeds meer over dit protocol bekend wordt, werd mij verteld dat het beter is om alle beyond balance middelen gescheiden van elkaar in te nemen, dan werken ze beter. Met tijd ertussen en even in je mond houden. Gescheiden dus!

Wat ik deed is in 1 keer 4-5 glaasjes vullen met een slok water erin en de druppels en die dan terwijl ik met andere dingen bezig was 1 voor 1 opdrinken.

Het is bij dit protocol anders dan bijv. bij het Buhner protocol waarbij de middelen uit 1 ingrediënt bestaan en wel bij elkaar kunnen en/of zo ook bedoeld zijn.
De beyond balance middelen zijn van zichzelf al gecombineerde preparaten, dus daarom is apart innemen beter.
Bij het Cowden protocol kunnen een aantal middelen bij elkaar en moeten een aantal middelen absoluut gescheiden van elkaar met 15-20 minuten ertussen, of de ene dag de ene middelen en de andere dag de andere.

Misschien dat je nog niks merkt van de BFM omdat je die andere killers hebt afgebouwd?
Wat is het idee achter tegelijkertijd wachten met de killer Bar-2 terwijl je wel al met de BFM de biofilms langzaamaan aan het afbreken bent? Ik zou denken, klaarstaan met je geschut...

Succes allemaal!
Josie

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Zo 13 Jul 2014 16:32

Hoi Josie,

Zo te lezen heb je er nogal verstand van.

Heb je al die protocollen zelf ook allemaal al gebruikt?
En...wat vond je er van?

Helpt het ook tegen de q-koorts waar jij mee gediagnosticeerd bent (of was)?

Josie

Berichtdoor Josie » Zo 13 Jul 2014 17:25

@Foetsie, het heeft niets te maken met er wel of geen verstand van hebben. Eus vroeg (op de vorige pagina) of de beyond balance middelen gescheiden moesten worden ingenomen. Daar wist ik toevallig wat over omdat ik het daar pas geleden nog met mijn arts over gehad heb. :D

Wat ik geleerd heb van protocollen... ik pas er niet in.
Dus ik gebruik nu van alles wat. Eigenlijk beter gezegd, het beste van ieder. Voor mij persoonlijk dan want er zijn grote verschillen tussen lyme-patiënten. Ik probeer er zoveel mogelijk over en van te leren, om goede keuzes te kunnen maken. Reguliere antibiotica verdraag ik niet.
Het uitgangspunt van de behandeling, vanuit hoe de ziekte in elkaar steekt, komt naar mijn idee bij veel protocollen redelijk overeen:
Simpel gezegd: 'Ondersteuners' - 'killers' - 'biofilmers' - 'detoxers' - 'opbouwers'.

Ik heb voor zover ik weet gelukkig geen q-koorts, ik ben 2x getest op coxiella, beide negatief. (misschien verwar je me met jozzie ;) mijn bijna-naamgenoot?)

Josie

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Zo 13 Jul 2014 19:25

Sorry, ik haalde jullie namen even door elkaar, ik begreep je post dan ook totaal niet
Maar nu dus wel

Zal even iets beter opletten qua namen dan, want het is me al eens eerder gebeurt met Els/Elly

Excuus hiervoor.

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Zo 13 Jul 2014 19:38

Het kon mijn post zijn Josie. :D
Dat is exact hoe ik het ook zie, je hebt idd de basis en die basis is praktisch gelijk bij alle protocollen.

Daisy

Berichtdoor Daisy » Ma 14 Jul 2014 9:32

Goedemorgen hier samen.....
Ik lees net deze berichten, en het valt me op dat we allemaal inderdaad zo verschillend reageren, en eigenlijk zoals Josie schrijft en hoe Anoniem het doet, we ons lichaam heel goed leren kennen en dan daarmee gaan uitzoeken (het liefst samen met je therapeut) en anders door zelfonderzoek, wat het beste voor ons lichaam is.
Je moet echt goed naar je gevoel blijven luisteren en blijven opletten. Iets wat dus bij mij niet goed voelt en wat ik met tegenzin moet innemen neem ik niet mee in als het binnen een week niet is veranderd.

Ik had dat met een vitaminecomplex met mineralen erin vrij hoog gedoseerd. Ik had al v.a. het begin een tegenzin als ik het maar rook dan werd ik al misselijk. Terwijl ik een hele makkelijke slikker ben.
Ik heb het een week geprobeerd en er kwam geen verbetering in.
Ik heb het laten testen bij mij therapeut met zijn asyra-test. Nu bleek er iets in te zitten waar ik niet tegen kon, ik weet niet meer wat het was.
Maar ik had dat mineraal blijkbaar niet nodig, en mijn lichaam reageerde hier op. Als je dat gevoel dus negeert kan je i.p.v. het te helpen het juist tegen werken!

En zo ben ik ook aan het uitproberen wat mij goed helpt, dat is en blijft bij mij als hoofdbestanddeel de Kaardebol! :D
Die heeft tot nu toe samen met de extra vitamines de Lyme voor 50% weten te bestrijden! Of ik de andere 50% ermee weg krijg is nog de vraag. Maar ik neem ook wisselend andere producten, je bent met de Lyme niet zomaar klaar. Maar ja dat weten we inmiddels wel. En zo blijven we elkaar helpen en blijven we uitzoeken wat het beste bij ons past. En dat dit voor iedereen anders uitpakt is wel bekent. :wink:

Sterkte iedereen!
Daisy

nyx

Berichtdoor nyx » Di 22 Jul 2014 16:09

@Thor: hoe gaat het nu met het vervolg van je Neurofeedback heb je het idee dat je er nog baat bij hebt?
En gebruik je nog steeds Beyond balance middelen?

@ RF: hoe is het nu met je nu je met de AB bent begonnen. Heb je het idee dat deze net als vorige keer goed aanslaan?

Je had het erover dat je soms het idee hebt dat sommige potjes als het ware voor je ogen lijken te verdampen. Heel herkenbaar. Volgens mij zeker als het potje nog vol is komen er grotere druppels uit het pipetje dan wanneer deze over de helft is. Dus daar zit volgens mij ook een verschil in. qua doseringsvolume.

Josie schreef:Wat ik deed is in 1 keer 4-5 glaasjes vullen met een slok water erin en de druppels en die dan terwijl ik met andere dingen bezig was 1 voor 1 opdrinken.
Tnx voor de tip maar je dient de middelen een kwartier voor de maaltijd in te nemen en ik gebruik zn 5 middelen dan ben ik dus minstens 5 kwartier bezig met en dat drie X op een dag dat is toch haast niet mogelijk. Helemaal niet als je de deur uit moet :? of zie ik dat verkeerd.

Update:
Ben nog steeds bezig met het opbouwen van de BFM. merk dat dit erg op mn darmen werkt maar ben ook een stuk sneller vermoeid en uitgeput. Helaas gaat het opbouwen dus maar langzaam.
Dien ook te beginnen met de opbouw van BAR-2 maar hier wacht ik nog maar ff mee.
Het is nu al zwaar genoeg.

Heel veel sterkte allemaal en bedankt voor het advies.

Groetjes,
Nyx :zwaaien:

Terug naar “Onconventioneel”