Beyond Balance protocol

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
rabbitfriend

Re: Beyond Balance protocol

Berichtdoor rabbitfriend » Wo 23 Jul 2014 10:52

Hoi :)

@nyx ik bemerk geen duidelijk positieve reactie op de doxycycline. Mijn darmen worden er zeker niet beter van, in tegendeel... de probiotica die ik slik lijkt weinig soelaas te bieden.

Ik probeer de BAR1 zo snel mogelijk op te voeren. Ik ervaar geen vermoeidheid zoals ik dat eerder voelde. Ik voel me zoooo ongeduldig. Ik zit nu op 3x24 druppels. Ik hoop dat ik dat tegen het eind van de week op 3 x 28 zit, zodat ik eindelijk ook aan de BFM kan beginnen. Voelen jullie ook zo'n ongeduld als anderen vertellen dat ze bezig zijn met middelen (of doseringen) waar jij zelf nog niet aan toe bent?

Sterkte iedereen!!!
RF :zwaaien:
Twee mannen keken door de tralies van de gevangenis; de een zag modder, de ander sterren.

BBS

Berichtdoor BBS » Wo 23 Jul 2014 15:37

Hallo Allemaal,

Het is al weer twee weken geleden dat ik het laatste berichtje poste. Ik zit nog steeds op mijn, voor nu maximaal voorgeschreven doseringen (2x15 BAR1 en 2x 15 BB1 en 1x capsule BFM). Ik slik overigens alles tegelijk vlak na het eten. Mijn arts heeft daar verder ook niets over gezegd dat er een bepaalde tijd tussen moet zitten.

Ik moet zeggen dat ik de laatste week weer een afname van klachten zie. Dus wel een vooruitgang t.o.v. twee weken terug. Een stijgende lijn dus wel. Maar je geduld wordt wel op proef gesteld....

Vrijdag twee weken op vakantie, ik ben benieuw hoe het zich dan komende drie weken ontwikkeld.

Ik vermoed overigens dat de BFM wel een cruciaal onderdeel is in de middelen. Dit omdat dit de Biofilms zou moeten afbreken en daardoor de andere midelen en je eigen immunsysteem zijn werk kan doen en de borrelia kan aanpakken. Het zou ook kunnen verklaren waarom er meerdere mensen hier aangeven dat ze moeite hebben om de BFM op te bouwen. Als de theorie klopt van de biofilms, worden er dan meer bacterieen gedood en neemt de Herx reactie dus toe.

Succes in ieder geval allemaal! En na mijn vakantie stuur ik weer een update.

nyx

Berichtdoor nyx » Wo 23 Jul 2014 16:24

@BBS: Hele fijne vakantie gewenst. Geniet ervan!!! :D

BBS schreef:Ik vermoed overigens dat de BFM wel een cruciaal onderdeel is in de middelen. Dit omdat dit de Biofilms zou moeten afbreken en daardoor de andere midelen en je eigen immunsysteem zijn werk kan doen en de borrelia kan aanpakken. Het zou ook kunnen verklaren waarom er meerdere mensen hier aangeven dat ze moeite hebben om de BFM op te bouwen. Als de theorie klopt van de biofilms, worden er dan meer bacterieen gedood en neemt de Herx reactie dus toe.

Kan me hier inderdaad ook wel in vinden. De bacteriën komen ook weer opnieuw het lichaam in en dat zorgt voor de herx naar mijn idee.

Hebben jullie ook zn last van jullie darmen sinds jullie dit middel gebruiken?
Ik heb al besloten om toch maar weer een probiotica er naast te nemen. Lijkt we of mn lichaam snel van alle afvalstoffen af wil. Op zich een goed teken denk ik zo.

rabbitfriend schreef:Voelen jullie ook zo'n ongeduld als anderen vertellen dat ze bezig zijn met middelen (of doseringen) waar jij zelf nog niet aan toe bent?

Soms wel maar ja ieder lichaam is anders en merk ook dat er verschillende lijnen in het zelfde protocol worden uitgezet. Ik moes bijv. wachten met de BAB tot waarschijnlijk na de BFM. Iemand ander heeft deze er gewoon naast. Ik heb bijv. ook de BAR-2 die heeft volgens mij ook niet iedereen gehad. Dus daar zitten ook verschillen in dus het is lastig om je echt te vergelijken met andere hoe ver iemand nu precies in zn protocol zit. Gezien de verschillende wegen/ behandelingen (binnen hetzelfde protocol)
Zo probeer ik mn ongeduld maar te beteugelen.

Sterkte allemaal op deze warme dag :!: :!: :!:

Groetjes,
Nyx :zwaaien:

eus

Berichtdoor eus » Wo 23 Jul 2014 16:35

Ik vermoed overigens dat de BFM wel een cruciaal onderdeel is in de middelen. Dit omdat dit de Biofilms zou moeten afbreken en daardoor de andere midelen en je eigen immunsysteem zijn werk kan doen en de borrelia kan aanpakken.

Ik heb helemaal geen BFM voorgeschreven gekregen en ik vermoed ook niet, dat ik dat nodig heb. Ik heb een periode gepulst met Tinidazole in combinatie met antibiotica voordat Beyond Balance beschikbaar kwam voor de Nederlandse markt. Op die manier heb ik blijkbaar al veel cysten en biofilms aangepakt.

BAR 1 en BAR 2 hebben de Bartonella aangepakt. Nu starten met BAB 1 en BAB 2 om de Babesia te elimineren. Lyme is volgens de laatste testen inactief.
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

Thor

Berichtdoor Thor » Wo 23 Jul 2014 19:43

Hallo Lymies,

Ik ben inmiddels terug uit Spanje, ik heb een tijdje in de pyreneeën gezeten: lekker in de natuur helemaal vrij. Nu ben ik weer terug om de dag aan het werk.

In mijn vakantie ging het redelijk goed, weinig hersenenwerk maar veel meer met de beentjes, hierdoor had ik meer energie.

Toen ik terug van vakantie was heb ik PvM gesproken, en we kwamen ter conclusie dat ik geen baat heb bij beyond balance, omdat het mij niet lukt om de druppels op te bouwen. Hij adviseerde om mij te verdiepen in Bee Venom en ik heb van hem ook een powerpoint gekregen, daar staat ik dat ik 3 keer per week om een injectie moet en dat het opgebouwd moet worden. Hij vertelde ook dat hij ergens in augustus niet meer in utrecht zijn praktijk zal hebben, dan zou ik naar Epe moeten gaan, dit is voor mij 2 uur heen en 2 uur terug. Dit is behoorlijk intensief en momenteel zie ik dat niet zitten en ik zou eerst van andere willen weten wat hun ervaring met bee venom is. Met BB ben ik nu gestopt en ik gebruik ook geen antibiotica meer. De klachten zijn het zelfde maar ik ga ook niet achter uit.

Neurofeedback heb ik 2 keer in de week gedaan en nu 1x per week Helaas zit daar ook weinig vooruitgang in, alleen wel is het duidelijk dat mijn delta golven sterk aanwezig zijn. Dit is vooral tijdens bv het voorlezen van tekst, de cognitieve functies. Hier raak ik uitgeput van omdat dit slaaphormonen zijn. Het kan zo zijn dat lyme de hersenen boycot maar dat is speculatie. Ik heb een Bio Tuner 8 in gebruik om thuis training te doen, hier merk ik wel iets van. Maar ik moet het ook weer tijd geven!

joke543

Berichtdoor joke543 » Wo 23 Jul 2014 23:16

thor hij heeft mij ook voorgesteld om na de bar1 en bb2 te stoppen en verder te gaan met bee venom.
Weet nog niet of ik het zal doen.

rabbitfriend

Berichtdoor rabbitfriend » Do 24 Jul 2014 1:50

@joke543 waarom stelde PvM voor dat jij zou stoppen?

Ik twijfel zeer over de Beyond Balance producten die ook een fortuin kosten. Mijn potjes zijn alweer bijna leeg! Wel wil ik zeker de BFM uit proberen. De BAR1 voerde ik eerst met 3 druppels per dag op, maar met 6 lijkt ook gewoon te kunnen (zonder duidelijke voor- of achteruitgang). Doet het dan wel iets?

Ik vraag me af of er in Edinburgh iemand is die met bee venom behandelt?

Ik wens iedereen veel wijsheid toe!
RF
Twee mannen keken door de tralies van de gevangenis; de een zag modder, de ander sterren.

jel0406

Berichtdoor jel0406 » Ma 28 Jul 2014 21:27

He Thor,

Jammer dat je geen baat hebt bij BB. En wat vervelend ook dat PVM zijn praktijk niet meer in Utrecht houdt.
Dan is hij voor mij ook geen reeele optie meer om naar toe te gaan als mijn huidige behandelplan bij DML niet blijkt te werken. Voor mij is Epe ook echt te ver.
Toen ik PVM de laatste keer sprak noemde hij ook bee venom. Ik geloof ivm ontstekingen.
Het lijkt er toch echt wel een beetje op dat hij steeds iets nieuws ontdekt en dat dan aan zijn patienten voorstelt. Ik ken zelf nog niemand die hier ervaring mee heeft. Dus ik kan je hierin jammer genoeg niet adviseren.

Wat je vertelt over die delta golven klinkt mij een beetje vreemd in de oren. Het kan natuurlijk heel goed zijn dat je overdag slaap-golven aanmaakt, maar slikken we nu juist niet rivotril om de overmatige activiteit van onze hersenen (door glumataat) te remmen? Zouden die deltagolven niet door dat medicijn veroorzaakt worden? Ik zou eerder meer betagolven verwachten als je je probeert te concentreren (en dat moeizaam gaat).

En wat is dat met die bio tuner? Wat doet dat en helpt het iets?

groetjes en succes, Jel

Thor

Berichtdoor Thor » Di 29 Jul 2014 10:53

Hallo Jel,

Wat je zegt over rivotril klopt, dat kan delta golven veroorzaken. Maar dat heb ik wel besproken met de neurofeedback trainer. Ik ben minder rivotril gaan gebruiken. Ik gebruik nu maar 0,125mg rivotril een kwart pilletje dit is haast niets meer. Met het zelfde resultaat dat ik steeds delta golven aanmaak. De delta golven nemen enorm toe als ik lees en hardop lezen stijgen ze helemaal. Ook als ik een gesprek voer. Normaal moet alpha beta actief zijn tijdens dit soort taken. Het zijn cognitieve functies op taal gebied die niet goed werken.
Ik heb gelezen dat het een compensatie van de hersenen kan zijn die de energie probeert te verdelen en zo andere delen uitschakelt en daardoor een delta golf kan ontstaan tijdens zware inspanning en de overige taken op een laag pitje komen te staan. De neurofeedback trainer zei dat het wel te trainen valt, zodat de hersenen weer meer alpha beta golven aanmaakt. Dan moet er 3x in de week getraind worden. Zo'n training is erg intensief na een half uur ben ik kapot.

De bio tuner stimuleert de hersenen om alpha golven aan te maken. Dit apparaat gebruik ik 2x daags 20 minuten. Ik gebruik het nu 2 weken, na elke sessie voel ik verschil verbetering maar dat houdt nog niet zo lang aan. Volgens de fabrikant zou dat wel na 4 weken moeten zijn, dus het is nog even afwachten.

Zit jij al aan de antibiotica van DML? en hoe gaat dat?

jel0406

Berichtdoor jel0406 » Di 29 Jul 2014 13:12

Hoi Thor,

Interessante uitleg over die bio tuner. Als het werkt is dat wel echt de moeite waard.
Inderdaad, zo weinig rivotril zal dit effect niet hebben, dat ben ik met je eens. Ik slik overigens veeeeel meer. Maar ik heb het ook echt nodig. En daar word ik overdag niet eens slaperig van.

Op zich leent deze situatie zich wel voor grappen over de inhoud van de gesprekken die je voert en de teksten die je leest. Ze wekken een onmiddellijke slaapreactie bij je op! Zou je dat effect ook hebben als je over iets praat wat je heel boeiend vindt? Ik gebruikte vroeger mijn statistiek leerboek als ik niet kon slapen. Zodra ik het opendeed werd ik overvallen door een vlaag van vermoeidheid en sliep ik meestal heel snel in:-) Nu werkt het helaas niet meer.

Ook heb ik een tijdje kinderen getest op zaken als IQ en aandacht en concentratie. En op een gegeven moment was ik zo geconditioneerd (na kind 150) dat ik telkens als een kind een bepaalde zin voorlas spontaan begon te gapen en mijn ogen niet meer kon openhouden. Het was niet te onderdrukken. Dus het lijkt wel mogelijk te zijn dat een bepaalde inhoud delta-golven bij je opwekt:-) Maar natuurlijk was dit pure verveling en ligt het bij jou heel anders.

Als het goed is start ik volgende week met de AB bij DML. Ik hoop zo dat het meevalt. Het was een crime om alles geregeld te krijgen, en als ik eerlijk ben is dat nog steeds niet helemaal gelukt. De praktijkadministratie lijkt een zooitje. 5 x gevraagd om een bepaald recept op te sturen dat uit Italie moet komen en dus op tijd aanwezig moet zijn, elke keer zeiden ze vriendelijk en lief: ik ga het meteen regelen, en nu, 1 week voor de start van de behandeling, heb ik het nog altijd niet. En de praktijk is maandag pas weer open na vakantie. Als ik meer keuzemogelijkheden had zou ik vanwege deze onzin zeker niet kiezen voor deze arts! Maar de opties zijn natuurlijk erg beperkt en hebben allemaal hun eigen set van voor- en nadelen.

Mijn vader zei eergister tegen me: nou dan moet je maar gewoon je vertrouwen bij die arts neerleggen he.
En toen brak ik even. Ik ben zo hard aan het vechten en regelen, en regelen, en nabellen, en zoeken geweest en dan nog lukken sommige dingen niet omdat mensen hun beloften niet nakomen. Ik realiseerde me dat mijn pa gelijk had. Ik ben iets te ver doorgeslagen. En ik weet toch niet eens of de behandeling, (of welke behandeling dan ook) gaat helpen. En niemand weet dat. Geen enkele arts. Dus nu komt het aan op vertrouwen. Wijze les van mijn lieve pa.

Houd me op de hoogte van je (hopelijke) vooruitgang? Als ik een tijdje niet reageer, dan ben ik te ziek of moe van de behandeling of gewoon van de lyme. De interesse is er niet minder om.

groetjes Jel

Terug naar “Onconventioneel”