Definitieve achteruitgang door AB gebruik ?

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
Susann

Definitieve achteruitgang door AB gebruik ?

Berichtdoor Susann » Ma 17 Feb 2014 16:12

Achteruitgang door Anti biotica gebruik, definitief of omkeerbaar ?

Ben benieuwd of er meer lotgenoten zijn die deze ervaring hebben en /of er een verklaring voor hebben, ik lees er niet zo vaak over vandaar.
Tijdens mijn behandeling voor chronische lyme (ruim 19 jaar ongediagnostiseerd,diagnose 2013), heb ik oa; Azitromycine en Minocycline voorgeschreven gekregen, deze behandeling duurde ruim 3 a 4 maand lang. Het heeft mij niets positiefs opgeleverd helaas, integendeel zelfs, het leek de lyme en co infectie's wel te doen "oplaaien" voor mijn gevoel.

Tijdens deze behandeling namen mijn bestaande klachten toe en kreeg ik veel "nieuwe" klachten erbij, waaronder polyneuropathie, onwillekeurig trillende spieren, cognitieve functies verminderden, (korte termijn geheugen,traag van begrip, brainfog, migraine), kortademigheid (ademhalingsproblemen, ademnood ),krachtsverlies ledematen uitval li-arm,hartkloppingen ,duizeligheid,enz enz.

De toegenomen klachten leken in eerste instantie op herxheimers ,maar ik ben nu ruim een maand gestopt met de Anti biotica en ervaar nog maar een lichte verbetering mbt de bovengenoemde klachten.

Hoelang duurt het voordat de Antibiotica"resten" uit je lichaam verwijdert zijn ?
Kan er sprake zijn van onomkeerbare schade of is het alleen een kwestie van goed ontgiften ?

Hopelijk heeft iemand wat advies en/of goede tips om dit op te lossen,
Alvast bedankt,

Groetjes Susan

RoelA

Re: Definitieve achteruitgang door AB gebruik ?

Berichtdoor RoelA » Ma 17 Feb 2014 19:04

Een sterke achteruitgang tijdens AB gebruik is meestal te wijden aan coinfecties Bartonella, Babesia of Candida. In jouw geval kan het wel eens om systemische candida gaan als ik je symptomen zo lees. Antibiotica gaat daarbij niet helpen helaas.
De meeste antibiotica is na enkele dagen wel redelijk verdwenen uit je lichaam. De klachten die jij beschrijft zijn echt geen bijwerkingen van de antibiotica.

Susann

Berichtdoor Susann » Ma 17 Feb 2014 20:00

Roel,dank je wel voor je antwoord.

Een Candida infectie kan het niet zijn in mijn geval (voldoende Nystatine en probiotica gebruikt tijdens AB kuur), dan denk ik eerder aan Bartonella en Babesia die nu meer op de voorgrond lijken te staan, heb ook erg veel last van nachtzweten/kootrsaanvallen en stuwing /druk in mijn hoofd, het voelt alsof mijn hersenen soms opzwellen. Tevens last van derealisatie klachten...

Wel vreemd dat oa Azithromycine de Bartonella bacterie niet om zeep heeft geholpen, maar juist heeft doen verergeren ?

Susan

RoelA

Berichtdoor RoelA » Ma 17 Feb 2014 21:50

Susann schreef:Een Candida infectie kan het niet zijn in mijn geval (voldoende Nystatine en probiotica gebruikt tijdens AB kuur)

die fout heb ik dus ook gemaakt. Ook vanaf het begin probiotica (en niet de goedkoopste ook), en ook gaandeweg nystatine gebruikt. Gaf weinig reactie dus ik dacht veilig te zijn van de candida.

Totdat ik fluconazol ging gebruiken!

Weet dat candida systemisch kan worden (in de bloedbaan). Je kunt dan nog zo goed de darmen beschermen met probiotica en nystatine, maar iedere keer als je antibiotica slikt krijgt de candida in je lichaam even kort de kans zich te vermenigvuldigen. Er zijn maar weinig middelen waarmee je systemische candida kunt wegkrijgen.

Dat gezegd te hebben kan er ook best nog bartonella en/of babesia achter zitten hoor. Nachtzweten en ademnood is inderdaad meer een typisch babesia dingetje. Weet ook dat bartonella vaak niet goed te behandelen is met azithromycine. Zoals Burrascano al beschrijft zijn de voorkeursmiddelen rifampicine en levofloxacine (met de laatste wel erg uitkijken ivm schadelijke bijwerkingen).

RoelA

Berichtdoor RoelA » Ma 17 Feb 2014 22:19

Nog een toevoeging;

Je kunt wellicht een provocatietest overwegen. Met al mijn infecties die ik behandeld heb is dat tot nu toe de meest betrouwbare methode geweest om actieve infecties op te sporen.

Voor candida kun je proberen: Lufenuron en waterstofperoxide. Mogelijk dat MMS ook werkt, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Beide zijn goedkoop te verkrijgen, zonder doktersrecept. Lees je uiteraard wel eerst goed in op deze producten want er zitten ook risico's aan vast (overdosering). Je merkt snel genoeg of je de systemische candida hebt. Je gaat je er echt k***e door voelen.
Met lufenuron is het vrijwel zeker dat alleen candida getroffen wordt (tenzij je bepaalde wormen misschien in je lichaam hebt). Met waterstofperoxide kunnen er mogelijk ook andere infecties getroffen worden, dus is misschien niet volledig betrouwbaar.
Hier nog wat leesvoer: http://www.healthyinformation.com/YeastInfections.pdf
Als je arts ook bereid is fluconazol voor te schrijven, dan kun je ook dat proberen natuurlijk.

Bartonella en babesia kun je in mijn ogen het best diagnotiseren mbv een giemsa uitstrijk. Er zijn geen specifieke labs die dit naar mijn weten doen. Provocatietest met antibiotica kan ook uitkomst bieden.
Bartonella = rifampicine of levofloxacine
Babesia = Atovaquon, of wellicht een reactie op de kruiden Artemisia (in de Artesunate vorm) of Cryptolepis.

d4acn

Berichtdoor d4acn » Ma 17 Feb 2014 23:17

Ik heb een holistische behandeling zonder antibiotica die zich richt op het versterken van het lichaam. Dit is vanuit de visie dat enkel een klein percentage van de mensen die besmet is met borrelia lyme krijgt (iets waar ze in de conventionele geneeswijze geen oog voor hebben). Als je lyme ontwikkeld betekend dat volgens die visie dat je lichaam al verzwakt is (wat aan tig redenen kan liggen). Met behulp van tig diagnostische testen kan je de andere belastingen zoals toxines (talloze vormen van: bijv: zware metalen, pesticiden etc), orgaan disfuncties, emoties, allergieën/intolleranties, electromagnetische belasting etc. van het lichaam afhalen waardoor het zo weer langzaam de overhand kan proberen te verkrijgen over de borrelia met het doel uiteindelijk volledige remissie. Dan zul je niet terugvallen, want het lichaam is hersteld.

Susann

Berichtdoor Susann » Di 18 Feb 2014 21:52

@ Roel, dank voor het meedenken. Interessant wat je schrijft over die provocatie methode, echter waag ik mij voorlopig maar niet aan zware middelen (lees AB en andere lever belastende medicijnen), ik probeer momenteel mijn lichaam zoveel als mogelijk te ontlasten van chemische middelen.

Ik ben er slecht aan toe geweest tijdens die 3 maand durende AB kuur, dus wil voorlopig meer opbouwwerkzaamheden verrichten ipv " afbouwwerkzaamheden" ...

Op welke manier heb jij zelf de co infecties aangepakt bijv de Bartonella en Babesia ?

@ D4hcn , dank voor je reactie.Ben benieuwd naar je holistische aanpak, kan je daar iets meer over vertellen,desnoods pr pb ?

joorn

Berichtdoor joorn » Do 20 Feb 2014 9:16

Susan je schreef;

Hoelang duurt het voordat de Antibiotica"resten" uit je lichaam verwijdert zijn ?
Kan er sprake zijn van onomkeerbare schade of is het alleen een kwestie van goed ontgiften ?

Kijk eens in dit topic;http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=22&t=7175

Daar staat;
Nach gezielter antibiotischer Therapie kommt es zu massivem Bakterienzerfall.
Die daraus resultierenden toxischen Metabolite überschwemmen den geschwächten Organismus.
Patienten mit intakten Abwehrsystemen können diese Metabolite ausscheiden oder neutralisieren und sind danach wieder gesund

Na een AB therapie gaan er zeer veel bacterieen dood .De daaruit voortvloeiende toxische metaboliten beheersen je verzwakte organen. Patienten met een intakt afweersysteem kunnen de metaboliten uitscheiden maar zieke lymepatienten met een verzwakt immuunsysteem kunnen dit niet De toxische afvalproducten van de lymebacterie worden opgeslagen in je bindweefsel, in je cellen.
Dat is de reden waarom je nogal eens leest dat lymepatienten zich na een kuur zieker voelen Na iedere AB kuur worden opnieuw de toxische stoffen verder in je cellen in je bindweefsel geduwd.

AB kuur bestrijdt de ziekte maar het haalt de besmetting niet uit je lijf.

http://www.ziektevanlyme.nl/?content=gastenboek

Daar kun je lezen;

De teek laat bacteriën achter in het lichaam, die zich vervolgens lekker gaan nestelen in je bindweefsel cellen. Antibiotica gaat daar langs en heeft geen effect. Met de homeopatische kuur worden je bindweefsel cellen open gemaakt en komt het gif er uit.
De bacterieen die dus in de cellen zitten worden niet gedood. Slechts de extracellulaire worden gedood c/q door AB of; niet vermeerderd, bijv doxicycline

Susann

Berichtdoor Susann » Do 20 Feb 2014 12:30

Hoi Joorn, dank voor je reactie.

De uitleg zoals hierboven beschreven is ook hoe ik het in de praktijk ervaren heb.

Ik begin nu pas, na ruim een maand gestopt te zijn met AB, te merken dat mijn lichaam "bijtrekt "en ik dus weer wat meer energie /kracht ga krijgen.

Ik kon niets meer en was bedlegerig door die zware AB kuren, ondanks mijn zelfgenomen "voorzorgsmaatregelen" zoals oa probiotica, ontgiften en afweer ondersteuning...
De cognitieve klachten daarentegen zijn helaas nog op de voorgrond aanwezig, ik probeer te zoeken naar de juiste middelen/behandeling om op een milde wijze te ontgiften en tegelijkertijd de lyme en co aan te pakken.

Tips en /of adviezen blijven welkom, Susan

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Do 20 Feb 2014 19:23

Hallo,

Het is nog niet geweten waarom sommige patiënten een verergering krijgen na ab. Dat je veel nieuwe klachten bijkrijgt, kan deel uitmaken van een herxheimerreactie. Ik kreeg neuritis de eerste maand van de ab. Er sterft dan een groot aantal spirocheten af, dan komen er veel toxinen vrij. Sommige mensen kunnen dit niet goed afbouwen en er kan schade optreden. Het is een risico, maar je loopt nog een groter risico als de lyme niet behandeld wordt.
De laatste keer heb ik hetvolgende geprobeerd: ab 's avonds bv. om 18.00. 's Morgens 2 zakjes colestyramine. Colestyramine kan verzuring veroorzaken, dus neem wat extra calciumcarbonaat.Colestyramine mag nooit tegelijk met ab worden ingenomen: het doet de werking teniet. :zwaaien:

Terug naar “Medisch”