A history of bad science by bad scientists

Hier kan met andere forumleden worden gesproken over vanalles wat met Lyme of Lymepatiënten te maken heeft en niet bij andere forums past. Spreek je uit, geef tips, vraag om advies of hulp, etc.
bamboe

Re: A history of bad science by bad scientists

Berichtdoor bamboe » Za 8 Mar 2014 14:20

Blijft onduidelijk waarom men eerst aankondigt dat de moderatie op een laag pitje zou komen terwijl inderdaad zoals Eus opmerkt men juist in de 10-de versnelling is gegaan.
Het lijkt wel een grap zolang hiervoor geen duidelijke verklaring is gegeven.
Laatst gewijzigd door bamboe op Za 8 Mar 2014 14:28, 2 keer totaal gewijzigd.

eus

Berichtdoor eus » Za 8 Mar 2014 14:22

Het lijkt wel een grap.

Klopt, wij worden hier massaal in de maling genomen, lijkt het.
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

admin
Beheerder

Berichtdoor admin » Za 8 Mar 2014 14:30

Topic verplaatst van "Wetenschap" naar "Lyme Café".

Reden: topic voldoet niet aan voorwaarden voor forumonderdeel "Wetenschap".

marietje

Berichtdoor marietje » Za 8 Mar 2014 19:27

admin schreef:
marietje schreef:Goh, nog niets veranderd hier, altijd nog even gezellig.. :shock:
Een ban, zonder waarschuwing vooraf, het meten met 2 maten, Willem T die nog alle ruimte krijgt zijn vuil te spuiten...

Ajuus, ik ga al weer :zwaaien: Kom over een jaar of wat wel weer es langs.

De insinuaties van TheoA naar mij als beheerder gericht, die opzettelijk worden geuit vlak na de hier voorafgaande discussie, zijn voldoende voor een onmiddellijke ban. Bovendien is TheoA in het verleden al eens gewaarschuwd voor op de persoon gerichte opmerkingen.

Verder zijn jouw bericht en die van TheoA opruiende berichten afkomstig van personen die nauwelijks meer actief zijn op dit forum, maar die wel ineens opduiken als er rumoer is. Een opvallend fenomeen.

Het kan me niet zoveel schelen wat je van mijn berichten en het tijdstip van reageren vindt eigenlijk. Volgens mij is dit een publieke internetomgeving toch en ik ben nog altijd netjes geregistreerd als gebruiker. Ik lees mee, maar heb zelden behoefte te reageren, ook niet als er rumoer is. Buiten nu dan es een keertje. Moet kunnen lijkt me.

Zo te merken duik je zelf ook alleen op als je daar zin in hebt. Theo kan kritisch zijn en dat moet kunnen op een forum als dit, ook tav de moderator als dat nodig is, of je daar nu tegen kan of niet. Ik krijg zelf ook weleens kritiek zoals iedereen waarschijnlijk en denk dan: wat kan ik hiermee om er beter uit te komen, en zeg dan, dank voor de moeite me de goede kant uit te krijgen..
Luctor et Emergo

Josie

Berichtdoor Josie » Zo 9 Mar 2014 1:04

WillemT schreef:
Ik zal in de toekomst niet meer actief zijn op dit forum. Mijn opponenten zullen er blij mee zijn.

Ik zal het niet snel zeggen maar ben toch blij te lezen dat WillemT heeft besloten zich terug te trekken uit dit forum.
We proberen hier serieus te werken aan genezen van de ziekte van Lyme.
Een eenzijdige meedogenloze informatiestroom van iemand zonder Lyme, die geen mogelijkheid heeft tot delen van persoonlijke ervaringen, nauwelijks vragen stelt, nauwelijks vragen beantwoordt en de kennis die hem wordt toegereikt niet benut, het helpt de patiënten niet, het lijkt op lastigvallen.

Admin, ik kan niet van jou verwachten dat je alle topics waar WillemT in voorkomt hebt bestudeerd, je hebt aangegeven er minder tijd in te willen steken, misschien heb je dingen gemist? Wil je toch alsjeblieft serieus nemen wat anderen over zijn berichten zeggen, ondanks dat het door een aantal forumleden respectloos en op een betreurenswaardig laag niveau gaat? (Mensen let hier op!) Alsjeblieft een klein beetje empathie voor deze boosheid, het is een opeenstapeling van al die jaren dat WillemT zijn bijna 400 berichten plaatste. En daarbij de gelijkenissen met verstarde cbo-aanhangers, de reden waarom een te groot aantal lyme-patiënten nog onnodig ziek is.

Admin, je schrijft terecht dat er berichten van hem zijn die lijken te vallen onder "legitimate contribution to the discussion, even if controversial". Ik denk dan aan bijv. kritische artikelen over bepaalde alternatieve genezers of het opletten op het wel/niet juiste gebruik van wetenschappelijk onderzoek. Daar gaat het echter niet meer om, een wezenlijke bijdrage blijft achterwege, zelfs na al die jaren.

Wat zo pijnlijk is, is zijn algehele partijdige destructieve houding, de grote lijn van zijn berichten bestaat volgens mij uit; indirecte kritiek op behandelingen, indirecte harde kritiek op hoe forumleden omgaan met de ziekte, veel artikelen plaatsen die volgens hem een bewijs zouden kunnen vormen voor de in-effectiviteit van behandelingen buiten de cbo-richtlijn, artikelen die benadrukken dat tests bij niet-reguliere laboratoria (ook) niet 100% betrouwbaar zijn, artikelen met insinuaties over ingebeelde ziektes, artikelen over de kosten van niet-cbo benaderingen, indirecte harde kritiek op Lyme-artsen, meerdere artikelen over placebo-effect etc. De informatie is niet nieuw en draagt niet bij, de huidige cbo-richtlijn helpt de lyme-patiënten namelijk niet voldoende. Ik mis berichten van hem waar ik wat aan heb.

Bij confrontatie lijkt hij de verantwoordelijkheid uit de weg te gaan door bijna manipulatief te schrijven zich van geen kwaad bewust te zijn, door te schrijven dat hij de door hem geplaatste artikelen niet zelf geschreven heeft of door te schrijven toch echt gelijk te hebben. Het lukt me niet hem te peilen of hij het nou werkelijk niet in de gaten heeft. Wat ik denk te merken is weinig respect en een gebrek aan inzicht en inlevingsvermogen door het nauwelijks ingaan op de persoonlijke ervaringen, wetenschappelijke artikelen of vragen van andere forumleden.
Martijn, kan je je voorstellen dat het de algehele houding is die zoveel emoties oproept?

Nu hoop ik dat WillemT zich er ook echt aan houdt.

Josie

En P.S. Ik wil dat het forum openblijft o.a. omdat het door de persoonlijke ervaringen een essentiële openbare voorlichtingsfunctie vervult.

lulu

Berichtdoor lulu » Zo 9 Mar 2014 10:17

Josie,
Ik kan niet alles nalezen wat hij geschreven heeft. Het kan zijn dat de toon niet altijd correct was.

Maar inhoudelijk kon ik het op veel fronten niet met hem oneens zijn. We denken er nu eenmaal niet allemaal hetzelfde over, ook op wetenschappelijk niveau niet.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Zo 9 Mar 2014 22:41

Even terug on topic:
De blog van Relative Risk is (voorlopig?) van het net en daardoor is het niet meer mogelijk om terug te lezen wat hij/zij allemaal schreef. Wat ik me heel duidelijk herinner is dat hij/zij niet alleen beweerde dat Lyme niet fataal zou zijn en niet tot zelfmoord zou leiden maar ook dat Morgellons een ingebeelde ziekte zou zijn:

Bron: Lymenet Europe

http://www.lymeneteurope.org/forum/view ... =11&t=5266

Foetsie

Berichtdoor Foetsie » Vr 31 Okt 2014 20:08

door Foetsie » wo 5 maart 2014 19:34

Geachte Admin,

Ikzelf ben niet op het woord "troll" gekomen, ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.
Maar omdat ikzelf hier op dit forum ook eens een troll ben genoemd, en niemand daar over viel, dacht ik dat het woord troll toegestaan was op dit forum.

Het woord heb ik zelf in eerste instantie gelezen in berichten van iemand anders.
Vandaar...

-----------------------------------

Omdat het forum over enkele uurtjes gaat sluiten wil ik nog heel graag iets verduidelijken waar ik al die tijd nooit goed aan toe gekomen was.
Ook kon ik het bericht niet zo snel terug vinden van degene bij wie ik het woord troll voor het eerst zag staan.
Toch wil ik het hier geplaatst hebben om onduidelijkheden te voorkomen, ik verwees n.l. naar dit bericht:

viewtopic.php?f=29&t=7316&start=100

door WouterB » wo 23 okt 2013 21:25

Beste Foetsie,

Elders werd er al gesproken over 'trollen', ik wil je daar zeker niet van beschuldigen. Ik waardeer ook dat je zelf dingen op probeert te zoeken, maar je hebt vaak toch echt meer kennis en inzicht nodig. Dat bewijst deze draad as geen ander.

Ik doelde op dit bericht en niet op het bericht van TheoA

-----------------------------------------------------------------------------

Hé Hé, dat moest ik nog rechtzetten, kon niet anders

WouterB

Berichtdoor WouterB » Za 1 Nov 2014 0:06

Wel voor alle duidelijkheid dan, ik refereer aan Tulipano die WillemT er van beschuldigt in deze draad:

viewtopic.php?f=5&t=7409&p=72631&hilit=troll#p72631

Tulipano schreef:En mogen we daaruit afleiden dat de T van Willem in werkelijkheid staat voor Willem Troll!

Groetjes, Wouter

Terug naar “Lyme Café”