Ik moet binnenkort mijn belasting indienen. Nu vraag ik mij af of ik ook supplementen kan aftrekken, aangezien ik veel geld in het jaar spendeer om op de been te blijven zou het wel mooi zijn als ik iets kan aftrekken. Wie heeft hier ervaring mee?
De belasting zegt het volgende:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ktekosten/
Alleen de kosten van medicijnen die door een arts zijn voorgeschreven, zijn aftrekbaar. Het moeten medicijnen zijn die door Nederlandse artsen als medicijn worden beschouwd. Dit kunnen ook homeopathische medicijnen zijn. Zou hier het Epigenar protocol en Beyond Balance protocol ook onder vallen?
Zijn supplementen aftrekbaar van de belasting?
-
Zijn supplementen aftrekbaar van de belasting?
Laatst gewijzigd door Thor op Vr 14 Mar 2014 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Zijn supplementen aftekbaar van de belasting?
Ik weet het niet het zou zo maar kunnen.
Ik weet ook niet of PvM staat ingeschreven als huisarts, als dat niet zo is kun je misschien een verwijskaart vragen bij je huisarts, ik weet niet hoe flexibel je huisarts is.
PvM is i.i.g. zelf ook arts.
Maar er staat ook op het formulier:
Dat je dat ook kunt invullen als kostenpost.
En:
Ik denk dat PvM onder paramedicus valt:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paramedicus
Of het epigenar protocol homeopathie is, weet ik ook niet.
De Samento van het cowdenprotocol i.i.g. wel. Tenminste het is anders bereid, maar hetzelfde idee
Dit is n.l. behandeld door iemand uit Rusland, vraag maar aan PvM. hij hoort dat te weten.
Ik weet ook niet of PvM staat ingeschreven als huisarts, als dat niet zo is kun je misschien een verwijskaart vragen bij je huisarts, ik weet niet hoe flexibel je huisarts is.
PvM is i.i.g. zelf ook arts.
Maar er staat ook op het formulier:
kosten van een behandeling door
een aangewezen paramedicus die een
goedgekeurde verklaring heeft afgegeven
Dat je dat ook kunt invullen als kostenpost.
En:
- kosten van acupunctuur, revalidatie,
logopedie, homeopathie of chiropraxie
door een arts of op voorschrift en onder
begeleiding van een arts
Ik denk dat PvM onder paramedicus valt:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paramedicus
Of het epigenar protocol homeopathie is, weet ik ook niet.
De Samento van het cowdenprotocol i.i.g. wel. Tenminste het is anders bereid, maar hetzelfde idee
Dit is n.l. behandeld door iemand uit Rusland, vraag maar aan PvM. hij hoort dat te weten.
-
Re: Zijn supplementen aftrekbaar van de belasting?
Ik ben nu aan de antibio ivm een tekenset. Weet dat mijn huisarts die op vakantie was straks er moeilijk gaat doen. Ik zou dan ook heel graag willen weten wie PvM is zodat ik eventueel naar hem kan? Wie kan me helpen?
-
Hoi Ilva, ik heb je een pb gestuurd. Namen en adressen van behandelaars mogen niet op de site worden gezet, dus vandaar.
Groetjes,
Elly.
Groetjes,
Elly.
-
Dat idee heb ik ook, dat vrouwen er meer/vaker getroffen worden.....
Wat me ook opvalt onder lotgenoten waar ik contact mee heb dat de verschijnselen rond oktober beginnen. Aangezien ik (en anderen) niet weet wanneer ik ben besmet is dan de vraag, ben je in dat voorjaar/zomer besmet??
Wat me ook opvalt onder lotgenoten waar ik contact mee heb dat de verschijnselen rond oktober beginnen. Aangezien ik (en anderen) niet weet wanneer ik ben besmet is dan de vraag, ben je in dat voorjaar/zomer besmet??
We are the pioneers ExamCollection 70-463 using PMI and other resources. We offer Yale University in real exam with up to date University of Arkansas Community College at Hope by experts. You can Sweet Briar College & ccnp