Ban uit een forumonderdeel

Voor alle problemen, vragen, opmerkingen en tips aangaande (de werking van) de website en het forum van LymeNet.
Tulipano

Ban uit een forumonderdeel

Berichtdoor Tulipano » Di 15 Apr 2014 23:46

Admin schrijft in antwoord aan Eus in 'Wetenschap':

Tulipano is hier recentelijk voor gewaarschuwd in een ander topic.

Graag een feedback van admin met een link naar die waarschuwing.
Bovendien ging het dus om een ander topic en als ik de forumregels goed begrijp moeten er 3 waarschuwingen zijn om een ban te krijgen en die loopt van 7 dagen tot 1 maand.

Als er noodzaak is tot een derde waarschuwing, dan zal een tijdelijke ban worden toegepast van een periode tussen 7 dagen tot 1 maand.

Tulipano

Re: Ban uit een forumonderdeel

Berichtdoor Tulipano » Wo 16 Apr 2014 14:23

Ik zal deze maatregel toevoegen aan de forum regels.

Normaliter worden regels op voorhand bepaald en ingevoerd. Ze tijdens of achteraf toepassen maakt dat diegene die hiertoe bevoegd is in feite een unilateraal beleid voert en dat een forumlid altijd het nakijken heeft, ongeacht of dit terecht is of niet.

Niet op voorhand op de hoogte zijnde van deze nieuwe maatregel zou admin een forumlid dus ook geen ban mogen geven.

Als er noodzaak is tot een derde waarschuwing

Herhaling verzoek aan admin:

Graag een feedback van admin met een link naar die waarschuwing.

Of beter gezegd: naar die drie waarschuwingen!

admin
Beheerder

Berichtdoor admin » Do 24 Apr 2014 22:47

Een toelichting met een link naar de waarschuwing staat hier.

NB: bij de forumregels staat dat er maximaal 2 keer wordt gewaarschuwd. Verder staat er o.a.:

Bovenstaande beleidsregels zijn de standaard, maar waar nodig geacht, kan er door de admin van
worden afgeweken, onder meer voor wat betreft de duur van de ban.

eus

Berichtdoor eus » Do 24 Apr 2014 22:58

Inderdaad een heel mooi topic waar onze admin naar verwijst. Ik voeg daarom uit hetzelfde topic onderstaande bijdrage toe, vind hem hier erg mooi bij passen;

@Martijn
Het is de taak van de moderator de zaak in goede banen te leiden.
Het is niet mijn taak de vloedgolf aan dubieuze info recht te zetten. Ik ben het met heel veel zaken die hier gepresenteerd worden niet eens maar kan daar niet op reageren want dan moet ik overuren maken. Ik ben ook van mening dat veel info hier de onbekende patient eerder schaadt dan helpt.

Ik heb een paar keer gereageerd dat het belangrijk is dat men op een correcte wijze citeert en conclusies trekt. Opmerkingen van, ik heb het gevoel dat die onderzoeken niet deugen, gaan een eigen leven leiden en zijn contraproductief.

Het gaat echter te ver om iemand uit te maken voor herrieschopper als die links plaatst met een andere mening. Je hebt WillemT ook geen herrieschopper genoemd.

Wat ik niet kan waarderen is suggesties die jij in je topics wekt ten aanzien van PH. Als je over PH wil berichten dan raad ik je aan de open dagen van PH te bezoeken of hun cursus te bezoeken, dan heb je info uit eerste hand.
Je kunt natuurlijk ook altijd een mailtje sturen met je vragen maar zelfs dat doe je niet. Dit is geen objectieve berichtgeving en met de opmerking dat het om een vaststelling gaat overtuig je mij niet van je oprechte bedoelingen.

Bovendien vraag ik me af waarom je dit topic start en een abstract kopieert zonder nederlandse uitleg erbij wat een jaar oud is.
Ik denk dat er nog niet eens een hand vol forumleden zijn die de full text kunnen lezen en begrijpen. Dus wat voor discussie verwacht je eigenlijk, zeker gezien je ervaring met dit topic op lymeneteurope..
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

admin
Beheerder

Berichtdoor admin » Do 24 Apr 2014 23:02

eus,

Je krijgt een waarschuwing voor herhaalde bemoeienis met het forum beheer, want dat is wat je hier ook weer doet.

eus

Berichtdoor eus » Do 24 Apr 2014 23:04

Kun je me dat uitleggen aub?? Met name dat deel waar jij je blijkbaar door aangesproken voelt??
De overwinning is
of de sterksten,

admin
Beheerder

Berichtdoor admin » Do 24 Apr 2014 23:23

eus schreef:Kun je me dat uitleggen aub?? Met name dat deel waar jij je blijkbaar door aangesproken voelt??

Tulipano vraagt mij iets, niet jou. Bovendien kom jij met een bericht met citaat van RobertF wat niet antwoord geeft op de vragen van Tulipano. Wat het eerder doet, is olie op het vuur gooien is.

Dit was trouwens ook bemoeienis: (bron)

eus schreef:
Tulipano is hier recentelijk voor gewaarschuwd in een ander topic.

Ik zal deze maatregel toevoegen aan de forum regels.

Opmerkelijk, deze op maat gemaakte maatregel voor Tulipano.

Als oplettende lezer is me opgevallen, dat je bepaald geen goede relatie met deze persoon hebt. Maar om dat nu op deze manier te spelen, dat vind ik eigenlijk niet kunnen!

En zo zijn er legio voorbeelden.

Tulipano

Berichtdoor Tulipano » Vr 25 Apr 2014 9:37

Beste Eus,

ik waardeer het ontzettend dat je blijk geeft van je ongenoegen m.b.t. deze kwestie.
Er zijn meerdere forumleden die er zo over denken als jij maar die er wijselijk voor kiezen om niet te reageren om niet het risico te lopen een ban te krijgen! Lang leve de vrijheid van meningsuiting! Hoe erg kan het zijn!

Dat wat een forum voor Lymepatiënten zou moeten zijn lijkt langzaam aan meer weg te hebben van een soort schoolklasje waar leerlingen die iets te ijverig zijn in het zoeken naar de waarheid en het aantonen van de controverses zonder pardon voor onbepaalde tijd in de hoek worden gezet.

In de afgelopen jaren heb ik talloze dingen op dit forum zien gebeuren die heel wat heftiger zijn dan datgene wat volgens de moderator aanleiding zou zijn om mij een ban te geven. Een prachtig voorbeeld is het grenzeloze onfatsoen van pionnetje W.B. die een duidelijke missie had op dit forum maar er nooit openlijk voor ter verantwoording is geroepen en er ook geen ban voor kreeg. En zo zijn er legio voorbeelden!

Maar Eus, zoals je eerder heel terecht opmerkte gelden er voor sommige forumleden kennelijk op maat gemaakte regels. Want zelfs bij het reageren op vragen en/of opmerkingen laat admin zien dat er onderscheid is. Op jouw post en op die van anderen reageert hij onmiddellijk en uitvoerig maar op mijn vraag geeft hij simpelweg geen antwoord, ongeacht of het in Feedback is of middels een pb-tje!

Admin schrijft:
Tulipano vraagt mij iets

Precies ja. Meerdere malen zelfs. Ik zou het dan ook erg op prijs stellen om antwoord te krijgen op mijn pb-tje, te weten: hoe lang is mijn ban in het onderdeel 'wetenschap?

Bij voorbaat dank voor de moeite.

P.S. Admin schrijft:

Wat het eerder doet, is olie op het vuur gooien is.

Welk vuur? Het vuur dat admin zelf heeft aangestoken door onterecht een topic uit wetenschap te verwijderen?

eus

Berichtdoor eus » Vr 25 Apr 2014 10:17

Ik waardeer het ontzettend dat je blijk geeft van je ongenoegen m.b.t. deze kwestie.
Er zijn meerdere forumleden die er zo over denken als jij maar die er wijselijk voor kiezen om niet te reageren om niet het risico te lopen een ban te krijgen! Lang leve de vrijheid van meningsuiting! Hoe erg kan het zijn!

Beste Tulipano,

Wie zwijgt stemt toe en dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Ik heb redelijk vaak melding gemaakt van zaken, die niet de beugel door kunnen bij de admin en mij is daarbij opgevallen, dat er wel degelijk onderscheid gemaakt wordt tussen personen. Blijkbaar mag dat niet openbaar gemeld worden. Bij melden volgt dan een waarschuwing wegens "bemoeienis".... Ik heb nog geen tijd gehad om na te zoeken of dit ook zo opgenomen is in de forumregels of dat dat nog toegevoegd gaat worden op korte termijn.
Zo mag ik dus blijkbaar niet schrijven in dit topic, wat blijkbaar uitsluitend voor jou en de admin bedoeld is.
Tulipano vraagt mij iets, niet jou

Jammer! Want wat er nu gebeurt komt de kwaliteit van dit forum zeker niet ten goede.

Ik hoop ondertussen, dat je een antwoord krijgt in dit topic!

Met vriendelijke groet,

Eus
De overwinning is
of de sterksten,

admin
Beheerder

Berichtdoor admin » Zo 27 Apr 2014 15:38

Tulipano schreef:hoe lang is mijn ban in het onderdeel 'wetenschap?

Drie maanden.

Tulipano schreef:P.S. Admin schrijft:

Wat het eerder doet, is olie op het vuur gooien is.

Welk vuur? Het vuur dat admin zelf heeft aangestoken door onterecht een topic uit wetenschap te verwijderen?

Ik heb slechts een topic verplaatst omdat het veel inhoud bevat dat niet aan de voorwaarden voor forumdeel "Wetenschap" voldoet. Daar mag jij het er niet mee eens zijn, maar het geeft je niet het recht om daarop uit protest een ander topic in "Wetenschap" te verstoren.

Terug naar “Feedback”