allereerst Josie, Martijn en Els, bedankt voor jullie uitgebreide reactie. Ik waardeer het dat jullie de tijd namen om mee te denken. Wat lief.
Vanmorgen waren we bij de dokter en toen hij vroeg wat er was begon ik te vertellen. De dokter typte wat in de computer en ik bleef maar praten. Ook wilde ik de foto's laten zien op de computer aldaar, ik heb ook wifi gevraagd maar dat hoefde niet. Ik heb nog aangegeven dat er een verschil was tussen de bloedtesten in Nederland, internationale richtlijn.. omdat de dokter wat stil was praatte ik dan maar door. Ik denk dat ik zo opgelucht was dat ik een arts zag, dat ik maar bleef vertellen. Hij ging er niet echt op in maar gaf een formulier mee om bloed te laten prikken op borrelia maar ook een algemeen bloedonderzoek werd aangekruist omdat mijn zoontje zo vaak 'ziek' is. Hij heeft al twee maal bij de huisarts gezeten wegens hoge koorts en veel braken, algehele malaise. Ook een luchtweginfectie, ontstoken oren, ontstoken keel, er is eigenlijk altijd wel wat.
Vandaag had mijn zoon een goeie dag, blij, at en dronk goed. Vrolijk.
We zijn naar het ziekenhuis gegaan en er zijn veel buisjes bloed afgenomen vanuit de binnenkant van de elleboog. Zoon hield zich prima. Nu kan ik volgende week dinsdag al bellen naar de dokter voor de uitslagen.
Wederom bij het prikken gevraagd naar de verschillen tussen testen en de namen Elisa en Western genoemd.
Er werd niet op ingegaan. Ik denk, ik benoem het maar even. Wel zei de dokter eerder nog dat ik altijd via andere artsen zelf kan onderzoeken.
Dus nu precies drie uur later schrijf ik dit bericht en is er bloed afgenomen. Dat stelt me al gerust. Nu weet ik volgende week meer en dan vertel ik de uitslagen. Ik hoop dan toch dat er iets uitkomt en dat hij antibiotica kan krijgen. Want het was toch opvallend dat mijn kindje in zijn anderhalf jaar nooit ziek was. Het is eigenlijk een actief gezond kind geweest. Maar ja, ik zag vandaag weer een vrolijk mannetje.
De maandelijkse cyclus zoals geloof ik Els beschreef kan gevoelsmatig ook kloppen bij mijn zoontje, we zitten elke maand bij een huisarts met hem. Sinds de vermeende tekenbeet.
Zoontje is nu aan het slapen en ik begin aan mijn eerste kopje koffie

Heel hartelijk dank allen.