'Genezen door APS en alternatieve bh?'

Vragen, informatie en discussie over onconventionele diagnose- en behandelmethoden, en onconventionele opvattingen.
Johannaa

'Genezen door APS en alternatieve bh?'

Berichtdoor Johannaa » Do 28 Aug 2014 13:53

Beste lotgenoten,

Elders lees ik de 'avonturen' van een dame. Ene Louisa. Zij stelt aan chronische lyme te lijden op basis van een LTT uitslag. Daarna heeft zij naar eigen zeggen een herbesmetting opgelopen. Dit zonder een test gedaan te hebben geen nieuwe LTT en geen reguliere testen.

Haar verhalen zijn hier te lezen, ze was naar eigen zeggen eerst ME/CVS/patiënt.

http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... tml#219985

Hoe denken jullie over haar uitlatingen en 'behandelingen'? Als lyme patiënt geloof ik er niets van. APS?

Ik lees daar dat 95% van de ME-patiënten positief test op de LTT test, hebben zij echt chronische lyme of is het een hoax?

Graag reacties.

eus

Re: 'Genezen door APS en alternatieve bh?'

Berichtdoor eus » Vr 29 Aug 2014 12:31

Beste Johanna,

Ik vind het heel onaangenaam, dat jij hier op de persoon gaat spelen door iemand met naam en toenaam te vermelden!

Als je gevraagd had hoe mensen over APS denken, dan had je vast nog antwoorden gekregen maar nu vraag je een reactie over een persoon, dit is ongepast! Op het ME-forum is dit niet toegestaan, dan volgt er een "slotje".

Misschien kan je me uitleggen waarom er strijd moet zijn tussen ME-Lyme?
Ook dat zie ik gebeuren op het ME-forum en vind ik onbegrijpelijk; stop je energie in opbouwende dingen en laat deze nutteloze discussies op dit forum achterwege.

Eus
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

Aoife

Berichtdoor Aoife » Vr 29 Aug 2014 12:50

Volkomen mee eens.
Zat steeds te twijfelen of ik zou reageren of niet, ga het dus toch doen.
Mij bekruipt sterkt het gevoel dat dit een poging is de hetse die bezig is tegen Lyme (patiënten) op het ME forum door sommige leden nu voor te zetten op dit forum.

eus

Berichtdoor eus » Vr 29 Aug 2014 12:55

Dat zou kunnen.

Ik vind het ook logischer, dat Lyme-patiënten op een Lyme-forum discussieren ipv op een ME-forum. Niet alleen omdat er maar een klein clubje mee discussieert maar ik zou het ook opmerkelijk vinden als hier opeens een subforum voor ME-patiënten zou ontstaan.

Maar goed, als het ME-forum daar geen probleem mee heeft, dan betekent dat, dat je je daaraan aanpast of het forum verlaat en niet via een omweg kritiek gaat leveren op iemand.
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

Johannaa

Berichtdoor Johannaa » Vr 29 Aug 2014 13:25

Het is niet op de persoon spelen? Het is een openbaar ervaringsverhaal op een Forum. Deze bevat relevante informatie aangezien iemand 'genezen' beweert te zijn door APS (zonder testen), dit lijkt mij relevante informatie. De persoon zelf bepaalt wat hij of zij schrijft en is daar zelf verantwoordelijk voor.

Ik ben zelf Lyme patiënt en nooit beter geworden. Helaas.

Volgens mij zijn er enkele reacties bij van leden van het ME net forum.

Zelf zou ik een apart ME topic hier op Lyme net ook ongepast vinden. Ik snap als Lyme patiënt niet dat men daar behoefte aan heeft. komt op mij nogal vreemd over. Maar goed dat bepaalt ME net natuurlijk zelf.

Bedankt voor jullie reacties!

Johannaa

Berichtdoor Johannaa » Vr 29 Aug 2014 13:34

Ik heb de afgelopen dagen ook info openbare gelezen op ME-net over Lyme;

http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... tml#220013

Misschien dat mensen hier er nog wat aan hebben. Persoonlijk als Lyme patiënt vind ik het -laat ik het zo formuleren: nogal bijzondere informatie-. Hier op Lyme net staat accurate en betrouwbare informatie.

Aoife

Berichtdoor Aoife » Vr 29 Aug 2014 13:43

Volgens mij zijn er enkele reacties bij van leden van het ME net forum.

Klopt.
Lijkt me nogal logisch dat ik aan gezien ik Lyme Patiënt ben ook een account op dit forum heb.

'genezen' beweert te zijn door APS (zonder testen)

Als je goed leest staat dat er niet en beweert ze dat ook niet.

xandra

Berichtdoor xandra » Vr 29 Aug 2014 14:18

Beste Johannaa,

Johannaa schreef:Beste lotgenoten,

Elders lees ik de 'avonturen' van een dame. Ene Louisa. Zij stelt aan chronische lyme te lijden op basis van een LTT uitslag. Daarna heeft zij naar eigen zeggen een herbesmetting opgelopen. Dit zonder een test gedaan te hebben geen nieuwe LTT en geen reguliere testen.

Haar verhalen zijn hier te lezen, ze was naar eigen zeggen eerst ME/CVS/patiënt.

http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... tml#219985

Hoe denken jullie over haar uitlatingen en 'behandelingen'? Als lyme patiënt geloof ik er niets van. APS?

Ik lees daar dat 95% van de ME-patiënten positief test op de LTT test, hebben zij echt chronische lyme of is het een hoax?

Graag reacties.
Johannaa schreef:Ik heb de afgelopen dagen ook info openbare gelezen op ME-net over Lyme;

http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... tml#220013

Misschien dat mensen hier er nog wat aan hebben. Persoonlijk als Lyme patiënt vind ik het -laat ik het zo formuleren: nogal bijzondere informatie-. Hier op Lyme net staat accurate en betrouwbare informatie.
Ik neem de vrijheid om ook te reageren. Het is zeker op de perso(o)n(en) spelen en je doet het nogmaals bij een ander lid van het ME forum. Wat wil je hier er mee proberen bereiken? 'Medestanders' proberen te krijgen die je elders niet kunt verzamelen?
Ik heb een vermoeden dat je een bekend lid van het ME forum bent die hier zijn/haar gelijk probeert te halen?

xandra

Berichtdoor xandra » Vr 29 Aug 2014 14:37

Beste Johannaa,
Johannaa schreef:Deze bevat relevante informatie aangezien iemand 'genezen' beweert te zijn door APS (zonder testen), dit lijkt mij relevante informatie. De persoon zelf bepaalt wat hij of zij schrijft en is daar zelf verantwoordelijk voor.
De persoon in kwestie beweert helemaal niet te zijn 'genezen' door APS (zonder testen).
Heb je problemen met het goed kunnen lezen? En heb je tevens problemen met het op een juiste en eerlijke wijze informatie over te kunnen brengen? Je verspreidt op deze manier verkeerde informatie. Jongens gooi maar op het 'world wide web' en kijken of je er mee kan 'scoren'?! Je geeft er een eigen draai aan ten voordele van jezelf?

Johannaa

Berichtdoor Johannaa » Vr 29 Aug 2014 14:53

Xandra, waar heb je het allemaal over? Kan je totaal niet volgen. Wat een aanvallende en ongepaste toon bezig jij. ik ben zelf Lyme patiënt en zocht naar info en kwam ook op dat forum van ME net uit, vandaar, meer is het niet. Als Lyme patiënt wil ik andere lotgenoten ook wijzen dat daar een Forum is voor Lyme. Persoonlijk wil ik niet op het ME net reageren want ik las daar allemaal vervelende discussies. Ik kan me daar ook niet in vinden.

Volgens mij zijn er hier mensen van dat forum, ik zou graag reacties willen van de Lyme patiënten hier. Graag inhoudelijk over het onderwerp. Geen randzaken.

Graag on topic reageren a.u.b.

De vraag is: wat vindt men van APS bij Lyme en kan je daarmee herstellen? En hoe weet je dat zonder te meten?

Terug naar “Onconventioneel”