Ik ben naar het IMD labor in Berlijn geweest om een paar testen te laten doen: LTT test, CD57 test en een Borrelia-AK recombinanten test.
Dinsdag kreeg ik de uitslagen binnen.
Zowel de Borrelia recombi als de LTT test waren geheel negatief. Geen indicatie voor een actieve of doorgemaakte infectie.
Alleen de CD57 test gaf aan dat ik wat laag zat met mijn CD57+/NK cellen: 53.6 op een referentiewaarde bereik van 60-360.
Ik heb geen scanner tot mijn beschikking zodat ik de papieren uitslagen hier bij kan voegen. (zal het later wel proberen).
Wat nu?
Ik zal wat hardop redeneren, misschien hebben jullie andere ideeën.
Ik loop al een paar jaar te prutsen (zie wat heb ik toch? in mijn persoonlijke verhaal) en heb drie keer een AB kuur gedaan, 1 van 1 maand en 2 van 3 maanden.
Ik mag er toch vanuit gaan dat als ik Lyme had of heb er toch minstens wat reactie in mijn lijf zou zijn en iets zou moeten zien in de tests, zeker in de LTT.
Dat is toch ook de test die bij veel van jullie positief is, terwijl er in het reguliere niets gevonden wordt.
Kijk het kan theoretisch zo zijn dat er over een paar jaar wel iets uit komt, maar dat wordt dan wel erg vaag.
Die CD57 wijst mogelijk op een infectie, maar is niet erg Borrelia specifiek en een aantal Ilads artsen gebruiken hem niet meer.
Blijft over het klinische beeld, ofwel kun je aan je klachten zien of het Lyme is.
En dan komt het volgende probleem, mijn klachten zijn aspecifiek.
Een soort van hoofdpijn/druk 24 uur per dag. Brandende pijn in oren en kaken. Matig zicht in ogen. Pijnlijke ogen. Hartritme stoornissen. Slaapproblemen, psychiatrische problemen. Dat is het zo'n beetje. Alles in het hoofd (op de ritme stoornissen na).
En dan nog: geen recente tekenbeet (20 jaar geleden een hele berg), geen EM.
In welke richting moet ik nu gaan denken?
Bartonella: geen strepen, lymfe zwellingen, geen brandende voetzolen.
Babesia: geen koorts, geen nachtelijk zweten.
Ik weet het even niet meer.
Was vandaag een mooie dag, 4 uur wandelen in de bergen met m'n lief, nog een duik in koude, heldere rivier, het leven is nog mooi.

Jozzie