Hallo.
Ik zal mezelf even introduceren.
Ik ben Roald, 19 jaar.
Waar moet ik beginnen? Ik weet helemaal niet precies wat ik wil vragen.
Maar ik wordt net vandaag verteld dat ik lyme heb en weet gewoon niet wat dit voor mij inhoud.
Ik zie meteen allemaal van deze doemverhaaltjes op youtube en dan ga ik me wel dingen afvragen.
Ik heb hier een lijst met allemaal symptomen en ik zal hier even degene copy-pasten die op mij van toepassing zijn(met daarbij uitleg)
Onverklaarbare koude rillingen (soms gewoon uit het niets)
Ernstige vermoeidheid (veel wordt altijd door anderen verklaart omdat ik game of eet of slaap)
Klierzwelling (regelmatig last van)
Kortademigheid, hoesten (kan geen dag herinneren waarin ik niet 1 keer heb gehoest)
Stijfheid in de nek, kraken van de nek (de hele dag door 24/7)
Hoofdpijn (veel tot het punt waar ik soms niet meer weet hoe het is om het niet te hebben)
Tintelingen, dove plekken, plaatselijk branderige of stekende pijn (laatste tijd een paar keer in rechterarm verdoofd gevoel)
Onverklaarbaar trillen of schokken (regelmatig niet elke dag)
Somberheid en/of angstigheid, piekeren (ik ben niet de meest blije persoon nee)
Problemen met slapen (te weinig, te veel), vermoeid wakker (veel te veel en nog ben ik moe)
Vergeetachtigheid, slecht korte-termijn geheugen (laatste tijd steeds meer :/ )
Problemen met spreken (woorden vinden, verkeerde woorden zeggen, stotteren, slecht articuleren) (ook dit gebeurt de laatste tijd steeds meer)
Ik heb dus voor al deze problemen die individueel er niet zo slecht uitzien, een rede moeten verzinnen tot vandaag dus eindelijk wel bekent is dat het dus door lyme komt.
Dit is mijn derde test(de persoon wou het zelf gratis onderzoeken uit interresse)
De eerste twee werd ik dus aangekeken alsof ik niks had en was er dus weer een rede om me de grond in te drukken en te zeggen dat het onwil is .
en waarom merk ik steeds meer symptomen wordt het steeds erger?
Ik ben zelf ook niet echt iemand die snel hulp vraagt ik kijk mezelf altijd aan en zeg jij gaat dit gewoon doen.
met daarbij de overbelastende gevolgen en het niet snel genoeg ontdekken van lyme...
ik kan vaak 1 of twee dagen hard werken en daarna lig ik half plat de rest van de week en ben ik behoorlijk lui en somber.
daardoor zit ik hier met een hele leuke wajong uitkering met 20 mensen die aan mijn hoofd lopen te zijken om meer te gaan doen waar ik alleen nog meer moe van wordt.
daarnaast wil ik heel veel dingen doen waar ik vaak gewoon geen energie voor heb.
als ik dit dan wel een keertje doe(uitgaan ofzo) dan zie je mij de komende 2 a 3 dagen niet/nauwelijks.
mijn record slapen is 16 uur slapen aan een stuk waar ik absoluut niet blij mee ben.
ik heb gewoon geen idee wat ik hier nou mee moet en wat ik wel nog zou kunnen doen.
Zoals ik al eerder zei heb ik niet zon goed idee wat ik wil vragen hoewel ik zeker weet dat ik hier en daar een vraag heb staan.
ik zou het zeer waarderen om je reactie hierop te horen of een van de vragen die ik soort van gesteld heb.
MVG,
RJK
Net uitgevonden dat ik al jaren lyme heb....
-
-
Re: Net uitgevonden dat ik al jaren lyme heb....
Hallo
Wat een verhaal! Ja en ook bekent hoor, je bent hier niet de enige en misschien stelt je dat gerust. Je wordt niet gek, je bent niet lui, stelt je ook niet aan maar je hebt Lyme!
Lyme uit zich in vele symptomen, nou ja dat heb je al gemerkt. Misschien toch wel een zekerheid nu het weet. Je hebt een ziekte!
Lees je goed in en kijk wat je denkt wat bij jou past. Je kunt het op de reguliere methode gaan behandelen, maar daarvoor zal je bij een arts terecht moeten die verstand van Lyme heeft. Of je kunt een alternatieve arrts zoeken waar ook een lijstje ergens staat.
Kortom werk aan de winkel.
Misschien kan je dit verhaal van jou kopiëren naar het topic: ERVARINGSVERHALEN? Dan wordt het meer gelezen denk ik.
Daar lees je nog meer herkenbare verhalen en wat ze eraan doen. Maar eerst goed inlezen en jou keuze van behandeling maken.
Iedereen reageert anders op behandelingen.
groetjes van Daisy en sterkte.
Wat een verhaal! Ja en ook bekent hoor, je bent hier niet de enige en misschien stelt je dat gerust. Je wordt niet gek, je bent niet lui, stelt je ook niet aan maar je hebt Lyme!
Lyme uit zich in vele symptomen, nou ja dat heb je al gemerkt. Misschien toch wel een zekerheid nu het weet. Je hebt een ziekte!
Lees je goed in en kijk wat je denkt wat bij jou past. Je kunt het op de reguliere methode gaan behandelen, maar daarvoor zal je bij een arts terecht moeten die verstand van Lyme heeft. Of je kunt een alternatieve arrts zoeken waar ook een lijstje ergens staat.
Kortom werk aan de winkel.
Misschien kan je dit verhaal van jou kopiëren naar het topic: ERVARINGSVERHALEN? Dan wordt het meer gelezen denk ik.
Daar lees je nog meer herkenbare verhalen en wat ze eraan doen. Maar eerst goed inlezen en jou keuze van behandeling maken.
Iedereen reageert anders op behandelingen.
groetjes van Daisy en sterkte.
-
Re: Net uitgevonden dat ik al jaren lyme heb....
Ik ben 52 en jij nog zo jong en dan al die klachten. Ik vind zelf al dat ik 10 jaar aan het lijntje gehouden ben en dat artsen blijkbaar de link naar lyme niet konden leggen tot de laatste test. Triest dat het me ook al veel geld heeft gekost. Ga nu aan behandeling beginnen met eerst ontgiften en dan misschoen nog antibiotica. Ik heb lyme waarschijnlijk al jaren en jaren (min. 10). iK HERKEN ALLE KLACHTEN die je hebt en nog zoveel meer. Eris een test met 50 vragen over lyme en die kon ik voor 95% met ja beantwoorden. Ook mijn bloedwaardes gaven meerdere afwijkingen die door lyme veroorzaakt (kunnen) zijn.
Ik kan je alleen ook maar zeggen: je hebt veel lotgenoten dus twijfel niet aan jezelf maar geef eraan toe en verklaar aan de mensen die denken dat het geen ziekte is, dat het zelfs een ernstige ziekte is, die moeilijk te genezen is maar hopelijk wel onder controle te houden is zodat je leven weer een beetje acceptabel wordt. Ik ben blij met elke goede dag die er wel eens tussen zit. Hoe heerlijk moet het zijn om je altijd zo te voelen!
Ga de strijd met de ziekte aan en kijk eens op facebook pagina's van lyme (er zijn er meerdere, ook uit US) en je zult veel her- en erkenning vinden. SUcces en sterkte ermee !
Ik kan je alleen ook maar zeggen: je hebt veel lotgenoten dus twijfel niet aan jezelf maar geef eraan toe en verklaar aan de mensen die denken dat het geen ziekte is, dat het zelfs een ernstige ziekte is, die moeilijk te genezen is maar hopelijk wel onder controle te houden is zodat je leven weer een beetje acceptabel wordt. Ik ben blij met elke goede dag die er wel eens tussen zit. Hoe heerlijk moet het zijn om je altijd zo te voelen!
Ga de strijd met de ziekte aan en kijk eens op facebook pagina's van lyme (er zijn er meerdere, ook uit US) en je zult veel her- en erkenning vinden. SUcces en sterkte ermee !