Sluiting Lymenet Europe

Voor nieuws en actualiteiten die specifiek betrekking hebben op de ziekte van Lyme. Plaats niet-specifieke gezondheidsgerelateerde onderwerpen bij het speciale forum "Gezondheid Algemeen".
WouterB

Re: Sluiting Lymenet Europe

Berichtdoor WouterB » Zo 26 Okt 2014 1:20

admin schreef:Sluiting van het LymeNet Nederland forum is eerder dit jaar ter sprake gekomen, maar het was de laatste tijd niet zo zeer meer aan de orde.
Zo'n uitspraak verdient om verduidelijkt te worden; uit welke argumenten heb jij die positieve conclusie gelukkig mogen trekken?

admin schreef:Ik begrijp echter uit de berichten van WouterB en eus dat er volop alternatieven zijn voor dit forum, en dan is het forum van de Lymevereniging nog niet eens genoemd.
Ik constateer dat daar op het cognitieve vlak iets zwaar bij je mis gaat. Ik heb slechts in nader nadenken tot verbetering een geactualiseerd maar niet operationeel, format opgezet. En de link van Eus is wegens de Duitse voertaal voor de meeste mensen ook geen bruikbaar alternatief.

admin schreef:Ik zie dan ook geen belemmering meer om het LymeNet Nederland forum spoedig te sluiten, bijvoorbeeld al per 1 november 2014, maar als dat te snel is, wil ik er ook nog wel even wat langer mee wachten.
Nu schreef ik in mijn eerdere reactie 'dreigen' tussen die aanhalingstekens. Maar nu doe je het weer...

Martijn, wees nu eens eerlijk en open: Waar wringt het schoentje nu echt, om het maar eens in fraai Vlaams te vragen.

Ik heb geen 'weet' wat zich op Lymenet Europe afspeelt, en hoe zich de mondiale verhoudingen zijn. Zit daar de crux of het probleem?

En wat is de reden dat je geen moderatieve hulp wilt om dit forum te runnen? Meermaals op gezinspeeld geen inhoudelijke reactie...

En waarom het forum 'on hold' maar waarom niet gelijk de stekker er uit? 'Wat' wil je 'waarom' in stand houden?

Ik begrijp dat jij dit forum in 2003 als visionair hebt opgericht, en kan me best voorstellen dat je na die jaren te maken krijgt met het fenomeen 'polderblindheid'.

Is dat misschien ook de reden dat je geen moderatie hulp wil, of het forum met alle bruikbare expertise niet wil overdragen?

Ik stel voor dat e dat rare 'gedreig' mogelijk als gevolg van Lyme 'herkent' (ik schrijf dus bewust niet 'erkent') en in die zin 'tot rede' komt.

Geef ons transparantie van wat er nu echt aan de hand is, al was het maar in hoofdlijnen, en mogelijk moeilijke/ niet openbaar gewenste details in een PB naar mij of Eus.

Het lijkt misschien of Eus en ik een haat/nijd verhouding hebben maar dat is niet zo. We verschillen soms van inzicht en/of mening, maar ik heb het idee dat we (samen met gelukkig nog een aantal mensen) meer overeenkomsten delen, dan dat we verschillen hebben.

De grootst gemene deler is dat de kar vooruit moet, en dat kan ook!

Het grootste probleem voor de lezers anno 2014 is dat ze jouw huidige communicatie volledig niet kunnen duiden...

Kom daar openbaar, of in klein comité op terug, want 'zo maar' de stekker er uit trekken kun je na al die jaren zonder serieuze toelichting echt niet maken!

Met warme, meelevende, en ondersteunende groeten,

Wouter

jozzie

Berichtdoor jozzie » Zo 26 Okt 2014 13:53

Goede reactie Wouter, helemaal mee eens.

Groet Jozzie

eus

Berichtdoor eus » Zo 26 Okt 2014 13:59

Ik ben het volledig eens met hetgeen Wouter schrijft en hoop op een uitgebreide reactie van Martijn.

Overigens vind ik ook, dat je het niet kunt nalaten op Lymenet Europe om een toelichting te geven. Er wordt nu (internationaal op een besloten forum) volop over gespeculeerd waarom het forum afgesloten is. Er wordt gedacht een een ingreep vanuit de Engelse regering, dreiging met rechtzaken etc.
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

Troptard

Berichtdoor Troptard » Zo 26 Okt 2014 14:48

Beste admin

Wat met contacten ? Nu heb ik van de meeste mensen waar ik mee correspondeerde wel hun email maar met mijn warhoofd zie ik mogelijks mensen over het hoofd waar ik slechts enkele malen een privé bericht mee had en kan ik die den nog contacteren als het forum sluit ?
En wat met map privé berichten ? Kunnen we daar nog gegevens/info uithalen ?
Hoe moeten we dat "technisch" gezien aanpakken ?
Graag een woordje uitleg aub
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

paperwhite

Berichtdoor paperwhite » Ma 27 Okt 2014 0:36

Ik zou het erg jammer vinden mocht dit forum sluiten, maar ja het vraagt veel energie en tijd van moderators. Ik begrijp dat mensen dat ook wel eens beu wordt.
Enkele jaren geleden sloot ook het Duitse forum dat zeer veel bezoekers had.
Ik vond en vind het forum toch een houvast. Een drukbezocht forum houdt normaal zichzelf in stand.
Ik denk dat er gewoon anderen nodig zijn die het roer overnemen :zwaaien:

eus

Berichtdoor eus » Ma 27 Okt 2014 10:37

Enkele jaren geleden sloot ook het Duitse forum dat zeer veel bezoekers had.

Het sluiten van het Duitse forum was door interne problemen binnen de BFBD. Ze hebben toen het eigen forum gesloten en verwijzen sindsdien mensen door naar een ander forum.

Maar ondertussen blijft de admin hier opvallend afwezig!
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

Daisy

Berichtdoor Daisy » Ma 27 Okt 2014 11:19

Nou zeg! :shock: wat is dit voor een raar antwoord van de Admin.
Er schrijven er zoveel op, en ons hele vertrouwen ligt hier, vooral in het topic ervaringsverhalen.
Nu willen er een paar hier een eigen forum beginnen, maar wie zegt dat WIJ de anderen dit willen?
Per 1 November al?
WAAROM?

Zonder reden? Nou als dit dan zo'n onbetrouwbaar forum is, zoek ik ook een ander... Maar niet van harte, ik WIL hier helemaal niet weg!
:( :(
Ik heb juist wat andere mensen hiernaar toe verwezen.....

Daisy

Elly W

Berichtdoor Elly W » Ma 27 Okt 2014 11:43

Ik zou het erg jammer vinden als dit forum gaat sluiten.
De NVLP heeft ook een forum maar dat is niet te vergelijken met dit. Ik heb me er nooit echt thuis gevoeld, maar dat kan aan mij liggen.

Zijn er andere manieren om dit forum draaiende te houden? Als we als leden iets zouden doen?

Elly.
Laatst gewijzigd door Elly W op Ma 27 Okt 2014 17:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Scubaduiker

Berichtdoor Scubaduiker » Ma 27 Okt 2014 12:04

Hoi iedereen,

Het beste zou inderdaad zijn als dit forum gewoon voortgezet wordt. Het bevat een schat aan informatie wat lyme patiënten enorm kan helpen. Ook ik ben er door geholpen en ben dit forum dan ook zeer dankbaar dat het bestond en dat er mensen zijn die zich hier geheel vrijwillig hiermee bezig houden! Echt TOP!

Een ander argument voor handhaving is dat zoekmachines zoals google lymenet goed vindbaar is op allerlei onderwerpen. Het zou een nieuw forum jaren kosten om dit niveau weer te halen. Dit forum heeft in mijn ogen een enorm goede functie wat gewoon mensenlevens red! Ook maakt het een onderwerp bespreekbaar wat anderen gewoon negeren.

Ik ben zelf ook PHP ontwikkelaar en wil eventueel graag meehelpen om dit forum in de lucht te houden. Ook heb ik eventueel een snelle webserver waar we het eventueel kunnen hosten. Ik help echt graag mee om dit forum voort te zetten.

Marco

Daisy

Berichtdoor Daisy » Ma 27 Okt 2014 13:51

Zo Marco, dit is een fijn bericht!!!
:toost:
En inderdaad de forumbeheerder mag weleens een complimentje hebben. Ik weet helemaal niets van forums of beheerders af, en ook nog nooit bij stilgestaan (nu wel) :roll: en besef nu dus dat er veel tijd werk en mogelijk veel geld in gaat zitten, maar vond het zo'n raar en naar bericht, dat ik me rot schrok! :shock: :oops:

Ook ik heb hier veel geleerd van de vele ervaringen die de Lymies opschreven.
Je kunt dan beter een keuze maken in wat voor een behandeling bij jou de voorkeur heeft.

Ik hoop dat de Admin op jou voorstel ingaat Marco dan is dit forum gered! :wink:
Daisy

Terug naar “Nieuws en Actualiteiten”