Reacties op: Sluiting van het LymeNet Nederland forum

Voor alle problemen, vragen, opmerkingen en tips aangaande (de werking van) de website en het forum van LymeNet.
admin
Beheerder

Reacties op: Sluiting van het LymeNet Nederland forum

Berichtdoor admin » Zo 26 Okt 2014 15:54

Gebruik dit topic om te reageren op de mededeling "Sluiting van het LymeNet Nederland forum".

eefduck

Re: Reacties op: Sluiting van het LymeNet Nederland forum

Berichtdoor eefduck » Zo 26 Okt 2014 15:57

Kan iemand anders het dan niet overnemen van je admin?

eus

Berichtdoor eus » Zo 26 Okt 2014 16:16

Graag nog een reactie op eerdere berichten over het sluiten van dit forum in dit topic; viewtopic.php?f=5&t=8944
De overwinning is
niet altijd voor de snelsten,
of de sterksten,
maar voor hen die volhouden

Troptard

Berichtdoor Troptard » Zo 26 Okt 2014 16:20

Beste admin

Wat met contacten ? Nu heb ik van de meeste mensen waar ik mee correspondeerde wel hun email maar met mijn warhoofd zie ik mogelijks mensen over het hoofd waar ik slechts enkele malen een privé bericht mee had en kan ik die dan nog contacteren als het forum sluit ?
En wat met map privé berichten ? Kunnen we daar nog gegevens/info uithalen ?
Hoe moeten we dat "technisch" gezien aanpakken om geen gegevens,adressen contacten mensen die we leerden kennen niet te verliezen ?
Graag een woordje uitleg aub
Elke wijze uil begon ooit als uilskuiken

admin
Beheerder

Berichtdoor admin » Zo 26 Okt 2014 16:40

Troptard schreef:Beste admin

Wat met contacten ? Nu heb ik van de meeste mensen waar ik mee correspondeerde wel hun email maar met mijn warhoofd zie ik mogelijks mensen over het hoofd waar ik slechts enkele malen een privé bericht mee had en kan ik die dan nog contacteren als het forum sluit ?
En wat met map privé berichten ? Kunnen we daar nog gegevens/info uithalen ?
Hoe moeten we dat "technisch" gezien aanpakken om geen gegevens,adressen contacten mensen die we leerden kennen niet te verliezen ?
Graag een woordje uitleg aub

@ Troptard,

Daar heb ik rekening mee gehouden, daarom blijft dat allemaal voorlopig nog mogelijk. De mogelijkheid om e-mails en privéberichten te versturen, blijft voorlopig dus bestaan. Als ook dat wordt geblokkeerd, dan wordt het eerst wel aangekondigd. Maar er is momenteel geen aanleiding om dat ook al te doen. In ieder geval zullen privéberichten niet worden verwijderd en blijft de toegang daartoe behouden.

marietje

Re: Sluiting van het LymeNet Nederland forum

Berichtdoor marietje » Zo 26 Okt 2014 17:22

Martijn, verdwijnt het forum in zijn geheel of blijven de informatie en persoonlijke verhalen online zichtbaar?
Luctor et Emergo

admin
Beheerder

Re: Sluiting van het LymeNet Nederland forum

Berichtdoor admin » Zo 26 Okt 2014 17:34

marietje schreef:Martijn, verdwijnt het forum in zijn geheel of blijven de informatie en persoonlijke verhalen online zichtbaar?

In de mededeling staat:

admin schreef:NB: bestaande berichten worden niet verwijderd en blijven leesbaar.

Josie

Berichtdoor Josie » Zo 26 Okt 2014 17:43

Martijn,

Ik heb er begrip voor dat je er geen tijd en energie meer in wil steken. Je hebt je er heel erg lang voor ingezet en je hebt op die manier enorm bijgedragen aan informatie, begrip, erkenning, steun en behandeling voor lymepatiënten. Dankjewel daarvoor!

Ik zit nu een jaar op dit forum, bijna 190 berichten. Ieder forum is uniek en heeft zo zijn eigen sfeer. Specifiek dit forum en de berichten lezen en volgen van de mensen die er posten zijn een enorme steun voor me. Dankjewel leden van het forum!

Martijn, wil je toch dit forum alsjeblieft open laten?
En gebruik maken van het aanbod dat je krijgt dat iemand anders dit forum van je overneemt?

Als dit je alsnog niet de tijd en energie bespaart die je graag wil, wil je er dan over nadenken om het forum minstens nog tot eind van het jaar (31 dec.) open te laten?

Zodat ook de mensen die maar af en toe langskomen, de gelegenheid krijgen om hier kennis van te nemen.
En daarbij denk ik bijv. ook aan mensen die nog voordat het forum sluit hun succesverhaal kunnen delen of afronden.

Josie

admin
Beheerder

Berichtdoor admin » Zo 26 Okt 2014 19:11

@ Josie,

Ik heb de beslissing al genomen en wil de sluiting niet nog langer uitstellen. Ook als de sluiting op een latere datum is, zal het voor sommigen ongelegen komen, en een forum dat toch gaat sluiten nog langere tijd openlaten, heeft ook zijn minpunten.

Josie

Berichtdoor Josie » Zo 26 Okt 2014 21:16

Martijn,

Dankjewel voor je reactie.
Je hebt al vaker laten merken dat je het forum eigenlijk niet meer wilde beheren. Ondanks dat, komt het voor mij en ik denk ook voor veel anderen als een shock dat je nu besluit het forum per 1 nov. te sluiten.
Je bent dit gestart, en hebt inmiddels hier bijna 5500 leden verzameld en op lymeneteurope nog eens bijna 800. Er hebben heel erg veel mensen in deze fora geïnvesteerd!

Juist bij een complexe ziekte zoals de ziekte van Lyme is het essentieel om te blijven 'updaten'. Dit houdt de revolutie op gang.
Ik merk bijv. dat er steeds vaker huisartsen zijn die erkennen dat de tests ‘niet zo’ betrouwbaar zijn en dat ze bereid zijn verder te kijken dan hun eigen omstreden bekrompen cbo-protocol. De ervaringen lezen over zulke dingen zijn essentiële punten in een openbaar levendig forum. Om de hoop levend te houden.

En deze veranderingen moeten we blijven voeden!

Daarom vind ik dat de bestaande besloten fora deels een andere doelgroep hebben dan een openbaar forum zoals dit, wat gemakkelijk toegankelijk is, voor ‘nieuwelingen’, voor langdurige chronische lymepatiënten en voor andere geïnteresseerden. Het wordt snel gevonden met iedere zoekmachine, wat ook bijdraagt aan de voorlichtingsfunctie. De fora / facebooks die je aanraadt voldoen niet.
Daarom wil ik het liefst dat deze open blijft, en tegelijkertijd wil ik natuurlijk ook jouw keuze respecteren.

Martijn, ben je bereid om als het nodig mocht zijn je eenmalige hulp aan te bieden, om met jouw ervaring en kennis, mee te helpen met het opstarten (niet het in stand houden) van een nieuw openbaar nederlands forum evt. vanuit het format van WouterB? Heb je zijn bericht gelezen? http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=8944&start=10

Josie

Terug naar “Feedback”