Reacties op: Sluiting van het LymeNet Nederland forum

Voor alle problemen, vragen, opmerkingen en tips aangaande (de werking van) de website en het forum van LymeNet.
Elinemo

Re: Reacties op: Sluiting van het LymeNet Nederland forum

Berichtdoor Elinemo » Ma 27 Okt 2014 23:36

WillemT schreef:Martijn heeft zeer veel tijd en energie in dit forum gestoken en ziet het, naar ik aanneem tot zijn spijt, totaal verpieteren.
Hij heeft m.i. een proces van voortschrijdend inzicht doorgemaakt. Het gevolg hiervan lijkt me te zijn dat hij steeds minder achter de inhoud staat.

WillemT

Dank je wel voor dit stukje, jammer dat Martijn zelf in dit topic geen duidelijkheid wil geven, maar mogelijk is dat al eerder gebeurd. Zoals je het verwoordt snap ik ieder geval meer van de keuze van Martijn.
Als je oprecht ervaart dat iets moois wat je hebt opgebouwd wordt afgebroken snap ik ook de keuze het op slot te gooien. Je wil dan immers niet dat mensen via jouw forum in jouw ogen verkeerde informatie krijgen.
In dat geval is het ook voor Martijn erg verdrietig.
Ik ben zelf overigens lezende op het forum nog geen bleekwaterige zelfgedoopte lymeartsen tegengekomen. , of ik moet nog onvoldoende oog hebben om te filteren.
Het is en blijft internet en wat dat aangaande moet elke lezer denk ik ook ten aller tijde zelf de info filteren en leren op waarde te schatten.
En dat is lastig! ;-)

Martijn, bedankt!! Hopelijk kun je mogelijk als lid op een ander forum je opgedane kennis delen!

Overigens; mbt de besloten ledenfora; men is al even zoekende naar mijn diagnose en voor een besloten forum over mijn mogelijke vorige diagnose ben ik ook lid geworden van een organisatie voordat ik een blik op dat forum kon werpen. Het is dan teleurstellend als het forum niet is of brengt wat je hoopt.
Een forum verbonden aan een lidmaatschap zal sowieso een kleiner publiek genieten en dan is het nog maar afwachten of er daadwerkelijk kundige mensen aktief zijn of dat twee en een halve paardenkop de kerstviering bespreekt.

Scubaduiker

Berichtdoor Scubaduiker » Di 28 Okt 2014 1:34

@Martijn: Vind het nogmaals erg jammer dat het zo moet lopen maar uiteraard respecteer ik je beslissing. Je hebt je jaren lang ingezet voor lyme patiënten zoals ik en dat is gewoon TOP!

Ik ben uiteraard ook tegen kwakzalverij maarja, wanneer is hier sprake van (afgezien van logisch verstand gebruiken)? en hoe is dit te stoppen op een forum? Reacties van anderen zorgen er misschien wel voor dat lezers gewaarschuwd worden? Het hebben van discussies is ook belangrijk. 'Het forum' houdt zich wel het recht om gebruikers te blokkeren.

Mijn eigen huisarts nam mijn klachten totaal helaas niet serieus, mijn test kwam negatief terug en dus was ik waarschijnlijk psychisch niet in orde, zo kwam zijn diagnose bij mij over. Regulier gaat het dus ook fout en dus moeten we wel verder zoeken. Dit forum kwam als mijn redding omdat ik sowieso al de ervaringen van anderen kon lezen. Uiteraard sprak niet alle verdere informatie me aan, maar daar heb ik goed doorheen kunnen filteren.

Hoe nu verder... zal ik doorgaan met het opzetten van een nieuw NL + EU forum? Misschien moeten we hier wel een stemming over houden? @Martijn, vind je dit ook oké? Toch wil ik dit graag expliciet nog even aan jou vragen.
Is het misschien ook mogelijk om het forum nog zeg maar een twee weken langer open te houden? Dat zou 'ons' meer de tijd geven om na te denken over een nieuw forum. Ik ben vandaag al bezig geweest om iets op te zetten met dezelfde indeling zodat het één op één verder kan. Zie http://www.lymeforum.nl/forum. Is het gebruiken van jouw forumindeling ok of heb je dit liever niet? Bij het opzetten hoor ik erg graag je mening en/of tips. Jij bent tenslotte een expert in het runnen van een lyme forum.
Is het misschien ook mogelijk dat je op de voorpagina van lymenet.nl een link plaatst naar lymeforum.nl en misschien in het forum zelf? Het forum moet nog wel verder ingesteld worden. Voor het Europese forum had ik lymeforum.eu in gedachte. Ik doe dit graag omdat ik zelf weet hoe moeilijk het is om als lyme patiënt begrepen en geholpen te worden. Dit forum heeft me alternatieven gegeven waardoor ik er nu vanaf ben. Om deze reden weet ik ook dat het voor anderen kan werken en dat het dus bestaansrecht heeft.

'anoniem1992' wil ook graag meehelpen, da's mooi! Misschien dat er eventueel nog meer mensen mee willen helpen? Is iedereen er mee eens dat de huidige opzet gehandhaafd word? of zijn er ideeën voor verandering?

rn.mast@zonnet.nl

Berichtdoor rn.mast@zonnet.nl » Di 28 Okt 2014 11:10

Martijn,

Ik begrijp dat jij de Lymenet-fora wilt sluiten. Hoe zie je de toekomst van jouw Lyme-domeinen?

Ik stel in ieder geval wel prijs op het historisch archief, wellicht kun je mij backups geven?

Ik kan in het bestuur van Stichting Tekenbeetziekten voorstellen de huur van de sites voort te zetten op kosten van de stichting, ook kan ik ze voorlopig privé voor mijn rekening nemen, zoals het al enkele jaren bevroren Lymemed.nl, dat door Alexander aan de NVLP is nagelaten.

Welke problemen zie je met het voortzetten van het forum onder eventueel nieuw (bijvoorbeeld onder de stichting) aan te stellen vrijwilligers?

Robert Mast

WouterB

Berichtdoor WouterB » Di 28 Okt 2014 11:47

Hallo Scubadiver,

Scubaduiker schreef: Ik ben uiteraard ook tegen kwakzalverij maarja, wanneer is hier sprake van (afgezien van logisch verstand gebruiken)? en hoe is dit te stoppen op een forum? Reacties van anderen zorgen er misschien wel voor dat lezers gewaarschuwd worden? Het hebben van discussies is ook belangrijk. 'Het forum' houdt zich wel het recht om gebruikers te blokkeren.
Juist door kritisch te blijven voorkom je podiumvorming voor ongewenste praktijken, of nu dat 'kwakzalverij' of ontoereikende AB-behandelingen zijn!

Scubaduiker schreef: Mijn eigen huisarts nam mijn klachten totaal helaas niet serieus, mijn test kwam negatief terug en dus was ik waarschijnlijk psychisch niet in orde, zo kwam zijn diagnose bij mij over. Regulier gaat het dus ook fout en dus moeten we wel verder zoeken.
Gelukkig is er, na filtering, gelukkig goede info te vinden. Maar dat kost je in de eerste plaats veel energie en in de tweede plaats, door alle nutteloze ballast die er hier aanhangt, is het niet wijs om bijv. je huisarts naar het huidige forum te verwijzen. Men neemt dat in gezondheidsland begrijpelijkerwijs niet erg serieus.

Scubaduiker schreef:Dit forum kwam als mijn redding omdat ik sowieso al de ervaringen van anderen kon lezen. Uiteraard sprak niet alle verdere informatie me aan, maar daar heb ik goed doorheen kunnen filteren.
En daar zit juist de crux, vele Lymepatiënten missen de energie om daar gelijk doorheen te prikken!

In diverse reacties heeft Martijn ook meermaals aangegeven dat hij helaas niet in staat was om alle onzin er uit te filteren, dus in die zin is het helemaal in zoals het hem ooit voor ogen stond. Als tussenoplossing is bijv. " Area 51" als 'prullebak' ontstaan om die onderwerpen te kunnen parkeren.

Scubaduiker schreef:Hoe nu verder... zal ik doorgaan met het opzetten van een nieuw NL + EU forum?
Antwoord lijkt me duidelijk: mogelijk heb je even gemist dat ik al langer inhoudelijk bezig was ( http://lymened-nederland.forumatic.com/ ), of ben je direct al uit op een concurrentie/competentie strijd? Daar lijkt mij de Lymepatiënt niet mee gediend, samenwerken is veel nuttiger!

Scubaduiker schreef: Dat zou 'ons' meer de tijd geven om na te denken over een nieuw forum. Ik ben vandaag al bezig geweest om iets op te zetten met dezelfde indeling zodat het één op één verder kan.
Ik ben al verder, meer denkwerk gedaan en diverse uitbreidingen waar het hier niet van gekomen is, zodat de hoofdstructuur gelijk blijft. Niet vervelender dan als Lymepatiënt weer op zoek moeten als je het net eenmaal gevonden had. Deze opzet was uiteraard bedoeld om het huidige forum te verbeteren, dus meer dan 1 op 1!

Scubaduiker schreef:Is het gebruiken van jouw forumindeling ok of heb je dit liever niet?
Iedereen is binnen phpBB vrij in zijn forumopmaak/achtergrond.

Scubaduiker schreef: Misschien dat er eventueel nog meer mensen mee willen helpen?
Ja, er hebben gelukkig meerdere mensen mij aangegeven zich op de een of andere manier in te willen zetten voor een nieuwe variant van het Lymeforum.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,

anoniem1992

Berichtdoor anoniem1992 » Di 28 Okt 2014 11:52

Ik ben van de partij scuba.

WouterB

Berichtdoor WouterB » Di 28 Okt 2014 12:40

Josie schreef:Martijn, voor mij komt het uit Wouter’s berichten over dat dat forum nog niet helemaal af is en hij zelf al een poos erg ziek/moe is om actief te kunnen zijn. Maar ik heb lyme-hersenen, en snap daardoor wel vaker niet direct wat iemand zegt of schrijft dus ik weet niet of dit zo is. WouterB, wil je hier op reageren?
Bij deze, zoals ik elders al schreef, de basisopzet was bedoeld als structurele verbetering van het huidige forum. En dan vooral in de geest zoals het Martijn ook voorstond, laten we dat niet vergeten!

Dat ik er aan begonnen ben was dus niet direct om een concurrent forum de wereld in te schoppen, meer om te zien hoe verbeteringen er uitzagen, en in een onverhoopt geval wanneer Martijn de pijp aan Maarten zou geven, alvast iets op de plank te hebben liggen. Om niet pas van 'dat' moment te moeten gaan denken zoals Scubadiver nu aan het doen is...

In persoon was ik net voor ik http://lymened-nederland.forumatic.com on-line kreeg aan een nieuwe behandeling met pulsend parasieten er onder zien te krijgen. Dat lijkt te lukken maar wel met de fysieke beperkingen zoals je beschreef. Ik moet nog twee pulsen daarna kan ik weer bijkomen.

Het is dus duidelijk dat we nu in een andere situatie zitten, en ik hoop toch niet mee te maken dat onder invloed van diegenen die op oneigenlijke gronden menen het meeste te moeten vrezen (wonderlijk vaak ook het meest actief, maar zeker niet de meestal 'zwijgende meerderheid'), er nu een soort ingewikkelde situatie van 'lijkenpikkerij' gaat ontstaan...

Josie schreef:Zoals je van mij al weet herken ik mijzelf niet in de kritiek die WouterB regelmatig al dan niet op een sarcastische manier ge-uit heeft op jouw beheergedrag.
Wel handig om te vertellen dat Martijn het daar mee eens was, door mij aangedragen moderatiepunten zijn 1 op 1 doorgezet. Je opmerking over het sarcasme doet dus niet ter zake..

Josie schreef:Een minimale moderatie is naar mijn idee best toereikend gebleken.
De recente reclamepoging voor MeCiBi bewijst het tegendeel. Goed modereren is een werkje wat niet een ieder gegeven is, maar naar mijn ervaring met andere fora, heb je eenmaal een duidelijke lijn op zo'n forum, dan volgt men die. Je hebt dan alleen naar de excessen te kijken, maar er zijn er die het altijd blijven proberen.

Josie schreef:Wat is er nodig om het over te kunnen dragen aan een nieuwe beheerder? Komt daar veel bij kijken?
Paar naampjes en gegevens overdragen en permissies veranderen.

Josie schreef:Ik ben hoe dan ook altijd wel in voor verfrissing en vernieuwing.
Inhoudelijk mee eens, qua 'design' zo herkenbaar als mogelijk houden. Het is lastig voor een Lymepatiënt om je weg weer helemaal opnieuw te moeten zoeken.

Groetjes, Wouter

admin
Beheerder

Berichtdoor admin » Di 28 Okt 2014 13:05

@ Scubaduiker,

Ieder is natuurlijk vrij om een nieuw forum op te zetten. Zeker nu dit forum sluit, vind ik dat oké. Ik vind het ook geen probleem als men de indeling van dit forum overneemt. De linken naar nieuwe fora die hier op het forum worden geplaatst, vind ik wel afdoende. De lezers weten ze wel te vinden en kunnen zelf keuzes maken. Ik denk dat het niet nodig is om dit forum nog twee weken langer open te houden.

@ rn.mast@zonnet.nl,

LymeNet blijft inclusief het forum bestaan en fungeert zo als historisch archief.

Voor organisaties zoals Stichting Tekenbeetziekten en de Lymevereniging NVLP lijkt het me sowieso geen goed idee om een bestaand forum over te nemen, maar juist beter om met een schone lei te beginnen.

WouterB

Berichtdoor WouterB » Di 28 Okt 2014 13:06

Ja Willem, ook voor jou sluit het doek hier!

Doen we nog een rondje:

WillemT schreef:Conclusie: de deelnemers aan het forum hebben zelf volop aan de sluiting meegewerkt!
Dat is wel vrij generaliserend, en niet terecht. Kan gebeuren dat je het zo leest als je een gekleurde bril op hebt. Er zijn ook leden (van diverse pluimage :D ) die een reclameboodschap t.b.v. een kwakmevrouw uit Putten als zodanige ontmaskert hebben. Hebben ze dan door die actie hun status als lid verloren, en daarmee een hemelse status verworven?

WillemT schreef:Ik snap dat hij het wel genoeg vindt, zeker als je op de valreep ook nog o.a. voor “autist” wordt uitgemaakt.
Daar ben je mooi ingestonken! Ik heb hier namelijk nog nooit vertelt dat ik geen arts ben. En zoals je weet mogen alleen artsen een diagnose stellen. Vandaar dat ik dan ook schrijf: "dat dit neigt naar behoorlijk autistisch gedrag", niet dat ik hem uitmaak voor autist is, zoals jij wil voorgeven.

En helaas heeft nog steeds niemand een inhoudelijke verklaring voor zijn beweegredenen gehad...

Nu kun je er natuurlijk ook van uitgaan dat het een 'policy' is; door het structureel niet beantwoorden van inhoudelijke vragen dermate verwarring te scheppen om zodoende je 'doel' te bereiken.

Ik weet zeker dat dit bij Martijn niet speelt, daar hadden we jou voor! :lol:

Groetjes, Wouter

eefduck

Berichtdoor eefduck » Di 28 Okt 2014 13:54

Dus voor de mensen die het alternatieve pad liever bewandelen houdt het eigenlijk een beetje op? Aangezien niet bewezen alternatieve therapieën voor sommigen gelijk staan aan kwakzalverij en er op het "nieuwe forum" geen plek is voor deze kwakzalverij?

Jammer, ik lees het liefste juist alles van twee kanten en maak dan zelf mijn beslissing....

WouterB

Berichtdoor WouterB » Di 28 Okt 2014 13:57

anoniem1992 schreef:Een van de redenen waarom ik dus nooit me zou aanmelden bij jou forum Wouter, blind staren op het reguliere en daar houd ik niet van.
Hoe kom je er bij? Ik volg zelf de combinatie van regulier en complementair! En op mijn voorzet is er ook ruimte ingedeeld voor alle vormen

Je bewering is zeer onjuist, vooringenomen stigmatiserend en ik zou het op prijs stellen dat je deze bewering dan ook zeer duidelijk rectificeert.

anoniem1992 schreef:Je mag een andere mening hebben, geen enkel punt.
Eens, en daar is ook in voorzien.

anoniem1992 schreef:Maar het valt mij op dat de pro regulieren vooral heel veel steken onder en boven water geven, terwijl de mensen die alternatief als optie hebben dat niet doen.
Oneens, juist het tegendeel!

Al die artikeltjes waar zo'n zin in staat dat "anti-biotica = tegen het leven" is, de hele gezondheidszorg in diskrediet stellen door te verkondigen dat 'er minder mensen dood gaan als artsen staken', daar zitten geen 'steken' in?

En meer in het bijzonder, jouw reactie en die van xandra, kennelijk al op voorhand de on-waarheid gaan roepen dat er geen plek voor alternatief is... Opperste vorm van ongewenste selectieve verontwaardiging ten gunste van de eigen 'visie', dat is pas blindstaren!

anoniem1992 schreef:De mensen die 100% regulier willen vinden je forum wel, maar die vonden toch hun weg al wel denk ik zo.
Zou ik geen 'gif' op in willen nemen, gezien de (naar mijn idee integere)achtergrond ook geen promotie voor gemaakt.

anoniem1992 schreef:Voor je al scenario's bedacht had in je hoofd: mijn doel zou zijn om alles te houden zoals het is. Gewoon regulier en alternatief gescheiden houden, en beide partijen accepteren.
Eens te duidelijk dat je er niet gewoon gekeken hebt, en automatisch maar wat doms uit de losse pols aan het roepen bent. :twisted:

Dat was ik niet van je gewoon. :cry:

Groetjes, Wouter

Terug naar “Feedback”