langdurig gebruik Claritromycine (Klacid)

Medische onderwerpen die betrekking hebben op de ziekte van Lyme, maar die niet passen bij "Wetenschap", met vragen, informatie en discussie over bijv. preventie, symptomen, diagnose en behandeling.
Danne

langdurig gebruik Claritromycine (Klacid)

Berichtdoor Danne » Ma 27 Okt 2014 21:51

Dag,

Ik heb geen idee of ik Lyme heb want ik heb dat nooit laten onderzoeken. Wel heb ik voordat mijn klachten zijn ontstaan een paar weken of maanden (weet ik niet meer) een grote paarse ring op mijn dijbeen gehad. Daar heb ik nooit aandacht aan besteed, ik dacht wel dat ik gebeten wat door een insect.

Sinds een jaar of acht heb ik chronische sinusitis. Volgens de KNO artsen ben ik al drie jaar uitbehandeld: ik ben meerdere keren geopereerd (Fess operatie) maar dat heeft niet geholpen. Sindsdien kom ik het jaar door met vijf/zes verschillende antibioticum kuren van 14-21 dagen. Antibioticum is het enige dat helpt. Binnen een paar dagen antibioticum zijn alle klachten weg!

Anderhalf jaar geleden heb ik op eigen initiatief 60 dagen Klacid (Claritromycine) gebruikt in een dosis van 2 x 250 mg per dag. Ik ben toen een paar maanden van alle klachten af geweest. Zelfs de moeheid verdween en ik voelde me voor het eerst sinds jaren weer fit. Helaas kwamen de klachten na een paar maanden weer terug. Inmiddels gebruik ik al weer 40 dagen Claritromycine. Ik doe dit zonder weten van mijn huisarts (valt niet mee te praten) en kno arts (gelooft niet in langdurige antibioticum want 'klachten komen toch terug'). Ik bestel het spul via internet in een mega hoeveelheid voor best wel veel geld.

Ik weet dat bij lyme wel eens langdurig antibioticum wordt gegeven vandaar mijn post hier.
-weet iemand hoe lang je veilig Claritromycine in deze dosis kunt gebruiken?
-weet iemand de gevaren en waar ik op moet letten?
-kan ik de nadelige effecten beperken door probiotica te slikken?
-weet iemand of ik op deze manier van mijn chronische sinustis kan afkomen?

PS ik heb niet zomaar gegrepen naar antibioticum. Ik heb jaren allerlei alternatieve therapieën en diëten geprobeerd. Nog nooit heeft iets geholpen, behalve dus antibioticum.

Terug naar “Medisch”